TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Linie lotnicze uszczuplają pierwszą klasę

Z roku na rok w samolotach maleje zapotrzebowanie na miejsca w pierwszej klasie. Jeszcze do niedawna przewoźnicy prześcigali się w ekstrawaganckich pomysłach w celu przyciągnięcia luksusowej klienteli - na marne?


Powodem zmian w standardach podróżowania są oszczędności, które wprowadza coraz więcej firm. Przedsiębiorcy tną wydatki na podróże służbowe i kupują dla pracowników najczęściej bilety w klasie biznes, a nawet w ekonomicznej.

Za podróż w luksusowych warunkach, wartą nieraz kilkanaście tysięcy dolarów gotowi są zapłacić tylko pojedynczy pasażerowie. W efekcie linie lotnicze ucinają luksusowe miejsca i przekształcają je w klasę biznes, w której bilety niejednokrotnie są tańsze nawet o 70 procent.

Firma doradcza Advito, specjalizująca się w planowaniu podróży służbowych podała, że zaledwie jedna piąta firm wykupuje bilet w pierwszej klasie dla swoich pracowników. Problem potęguje fakt, iż tak naprawdę niewielka część pasażerów podróżujących w klasie luxe płaci pełną wartość biletu. Większość osób korzysta z programów lojalnościowych typu Miles & More - wynika z danych agencji Atmosphere Research Group.

Jako pierwsze miejsca typu luxe likwidują American Airlines - najbogatsi klienci wciąż do wyboru będą mieli około 80 miejsc. W zamian powiększone zostaną klasa biznes oraz ekonomiczna premium. Z kolei linie lotnicze United redukują liczbę miejsc w pierwszej klasie o 30 procent. Uszczuplenie luksusowych siedzeń zapowiadają też Qantas Airways oraz Lufthansa.

Co ciekawe, spośród amerykańskiej floty pasażerskiej liczącej 500 samolotów, podróż pierwszą klasą zaoferuje zaledwie 27 procent z nich.

Kryzys popytu na luksus nie dotyczy klientów z Bliskiego Wschodu i Azji. To właśnie ci przewoźnicy zdominowali coroczne rankingi najbardziej luksusowych linii na świecie.

Przykładowo emirackie Etihad Airways oferują luksusowy pakiet podróżny za 16,5 tys. dolarów. W diamentowej strefie, pasażerowie mają dyspozycji m.in. osobistego kucharza, garderobę, a nawet 23-calową plazmę. Qatar Airways zapewniają dojazd pod własny terminal wybudowany na lotnisku w Dausze, wyposażony w salon SPA i luksusowe restauracje.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Firma doradcza Advito Atmosphere Research Group luksusowa klientela klasa biznes klasa ekonomiczna pierwsza klasa do lamusa American Airlines Lufthansa




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję