Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Zobacz także
Wojna w Izraelu. Przewoźnicy odwołują loty
Lufthansa podpisała długoterminowe porozumienie ze związkiem zawodowym pilotów
Lufthansa: mniej połączeń w sezonie zimowym
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Linie lotnicze uszczuplają pierwszą klasę
Z roku na rok w samolotach maleje zapotrzebowanie na miejsca w pierwszej klasie. Jeszcze do niedawna przewoźnicy prześcigali się w ekstrawaganckich pomysłach w celu przyciągnięcia luksusowej klienteli - na marne?
Powodem zmian w standardach podróżowania są oszczędności, które wprowadza coraz więcej firm. Przedsiębiorcy tną wydatki na podróże służbowe i kupują dla pracowników najczęściej bilety w klasie biznes, a nawet w ekonomicznej.
Za podróż w luksusowych warunkach, wartą nieraz kilkanaście tysięcy dolarów gotowi są zapłacić tylko pojedynczy pasażerowie. W efekcie linie lotnicze ucinają luksusowe miejsca i przekształcają je w klasę biznes, w której bilety niejednokrotnie są tańsze nawet o 70 procent.
Firma doradcza Advito, specjalizująca się w planowaniu podróży służbowych podała, że zaledwie jedna piąta firm wykupuje bilet w pierwszej klasie dla swoich pracowników. Problem potęguje fakt, iż tak naprawdę niewielka część pasażerów podróżujących w klasie luxe płaci pełną wartość biletu. Większość osób korzysta z programów lojalnościowych typu Miles & More - wynika z danych agencji Atmosphere Research Group.
Jako pierwsze miejsca typu luxe likwidują American Airlines - najbogatsi klienci wciąż do wyboru będą mieli około 80 miejsc. W zamian powiększone zostaną klasa biznes oraz ekonomiczna premium. Z kolei linie lotnicze United redukują liczbę miejsc w pierwszej klasie o 30 procent. Uszczuplenie luksusowych siedzeń zapowiadają też Qantas Airways oraz Lufthansa.
Co ciekawe, spośród amerykańskiej floty pasażerskiej liczącej 500 samolotów, podróż pierwszą klasą zaoferuje zaledwie 27 procent z nich.
Kryzys popytu na luksus nie dotyczy klientów z Bliskiego Wschodu i Azji. To właśnie ci przewoźnicy zdominowali coroczne rankingi najbardziej luksusowych linii na świecie.
Przykładowo emirackie Etihad Airways oferują luksusowy pakiet podróżny za 16,5 tys. dolarów. W diamentowej strefie, pasażerowie mają dyspozycji m.in. osobistego kucharza, garderobę, a nawet 23-calową plazmę. Qatar Airways zapewniają dojazd pod własny terminal wybudowany na lotnisku w Dausze, wyposażony w salon SPA i luksusowe restauracje.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Dział transport:
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
OSAT w sprawie Ostatnichmiejsc.pl
Starwood Hotels & Resorts Worldwide otwiera kolejne hotele w Europie
Hotel w finale konkursu Dobroczyńca Roku
Lotnisko Katowice obsłuży 2,5 mln podróżnych?
Nie tropią narkotyków tylko pocieszają