Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
Jak spędzamy majówkę?
Trwa przedłużony majowy weekend. Dokąd jeździmy? Co zmieniło się w porównaniu z rokiem poprzednim?
Replise Poland przygotowało raport dotyczący treści publikowanych na temat majówki w roku 2012 i 2013. Dzięki badaniu uzyskano porównawcze insighty odnoszące się do kierunków destynacji, przewidywanych sposobów spędzania wolnego czasu, osób, które towarzyszą nam w trakcie urlopu oraz kanałów, jakimi internauci posługują się planując czas wolny.
Zestawienie obejmowało wyłącznie informacje na temat konkretnych planów internautów, związanych z czynnościami wykonywanymi w okresie weekendu majowego. W 2012 opublikowano 8029 treści, a w 2013 aż 11850, co daje ponad 45% wzrost aktywności użytkowników.
Jak mówimy o majówce?
Zarówno w poprzednim, jak i bieżącym roku, najczęstszym kanałem komunikacji był Facebook: w 2012 roku 61,9% użytkowników publikowało treści za jego pośrednictwem, natomiast w 2013 roku 58,3% ze wszystkich internautów. Jednocześnie odnotowano zmianę w popularności innych użytkowanych kanałów - w 2013 roku liczba osób korzystających z for internetowych zmniejszyła się (2012 - 16,7%, 2013 - 11%), natomiast liczba użytkowników korzystających z Twittera podwoiła się (2012 - 9,2%, 2013 - 18,8%).
Majówkę planujemy dużo wcześniej
Internauci zaczęli snuć intensywne plany związane z wyjazdem majówkowym już na początku kwietnia, wypowiadając się na temat chęci odpoczynku. W kolejnym tygodniu, około 12 kwietnia, pojawiło się najwięcej ofert zagranicznych wyjazdów Last Minute oraz komentarzy użytkowników odnośnie do wykupionych wczasów. Wraz z nadejściem ocieplenia, tematy majówkowe zyskały na popularności - w drugiej połowie miesiąca internauci podkreślali niecierpliwe wyczekiwanie urlopu, najczęściej za pośrednictwem serwisu facebook.com.
Urlop - ciągle w gronie najbliższych
Badania pokazały, że czas wolny chcemy spędzać w sprawdzonym towarzystwie. W 2013 roku ponad 40% badanych internautów zaplanowało swój urlop w gronie rodzinnym (w 2012 roku 32,1%). Niewiele mniej, bo ponad 37% użytkowników, publikujących treści związane z tematem, chciałoby spędzić majówkę wspólnie z przyjaciółmi oraz znajomymi (w 2012 roku 49,1%,). Dużo mniej internautów poszukiwało osób towarzyszących poprzez media społecznościowe - było to jedynie 5% użytkowników.
Na co zwracać uwagę: destynację czy aktywności?
Na podstawie analizowanych wypowiedzi, zauważono wyraźną tendencję internautów związaną ze sposobem spędzania czasu w trakcie majówki. W 2013 roku internauci nie wskazywali konkretnych destynacji urlopowych. Większą wagę przywiązywali nie do miejsca odpoczynku, ale do formy spędzania wolnego czasu i osób, które będą im towarzyszyć. Mniejszą popularnością niż w ubiegłym roku cieszyły się wyjazdy zagraniczne, ale w dalszym ciągu internauci najczęściej wspominali o pewnych wypadach poza granice kraju - wybierali wycieczki do Hiszpanii, Włoch, Chorwacji oraz Niemiec. Jednocześnie w porównaniu z 2012 rokiem wzrosła liczba osób, które decydowały się spędzić urlop poza miejscem zamieszkania - z 60,2% do 65,3%. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zarówno wycieczki zagraniczne, jak i po Polsce. Internauci polecali sobie również ulubione i sprawdzone miejsca pobytu - najczęściej rekomendując miasta i pensjonaty najlepsze na majówkowy urlop.
Plany internautów koncentrowały się także wokół pomysłów na spędzenie majówki w miejscu zamieszkania - w 2013 roku użytkownicy wyróżniali więcej możliwości spędzania weekendu majowego niż w roku poprzednim. Większość badanych postawiła na aktywne wykorzystanie wolnego czasu: grill ze znajomymi, uczestnictwo w imprezach, czytanie książek, a nawet udział w koncertach.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Dział biura turystyczne:
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Najlepsze atrakcje turystyczne na świecie
Hotelarze przeciwko synoptykom
Islandzki przewoźnik powraca do Polski
Restauracja Paros stawia na piłkarskie emocje
Studenci turystyki nie mają perspektyw?
Facebook nie zastąpi podróży lotniczych
Wracają loty Bydgoszcz - Dusseldorf
Egipskie stewardesy obsługują pasażerów w hidżabie
Kulinarny Puchar Polski na Gastro Trendy 2011
Dynamiczny wzrost liczby turystów na świecie
Nowy portal rezerwacji imprez turystycznych
Polacy coraz częściej wybierają wakacje w kraju
Właścicielka Aquamaris z zarzutami
Polskie Mistrzostwa Brewers Cup 2012
Czy skarby wiedeńskiej Kunstkammer znowu zachwycą?
Niezwykły album polskich mistrzów kuchni
Greckie tawerny otwierają się na turystów