TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Touroperatorzy na witrynach

Trwa sezon wakacyjny. Coraz więcej turystów rozgląda się za ciekawymi ofertami wyjazdów. W związku z tym biura agencyjne aktywnie wywieszają na witryny propozycje wycieczek czy wczasów, które mogą zainteresować przechodniów.


Postanowiliśmy się przyjrzeć wywieszanym na witryny ofertom. Sprawdziliśmy propozycje 21 agencji turystycznych. Nie braliśmy pod uwagę salonów firmowych oraz biur franczyzowych.

Część agencji wywieszając oferty nie podaje informacji, jaki touroperator organizuje wyjazd. Można się tu pokusić o stwierdzenie, iż stosują one zasadę ograniczonego zaufania do turystów. Zdarzają się bowiem przypadki, iż klienci wypytują agentów o szczegóły wyjazdów a na koniec wycieczkę kupują bezpośrednio u organizatora tłumacząc się większym bezpieczeństwem wyjazdu czy po prostu (niesłusznie) licząc na rabat lub lepszą cenę. Jeszcze inni klienci mogą być uprzedzeni do konkretnych organizatorów z różnych przyczyn, dlatego też agenci nie chcą zniechęcać turystów na wejściu.

Z naszego badania wynika, że na agencyjnych witrynach najczęściej można spotkać oferty Neckermanna, Itaki oraz Rainbow Tours. Najmniejszą popularnością cieszyły się oferty TUI (wynika to z polityki firmy, która w ubiegłym roku rozwiązała umowy agencyjne z większością biur), a także mniej medialnych biur jak Prima Holiday czy Gandalf Travel.

Poniższy wykres przedstawia ilość agencji, które prezentowały oferty poszczególnych organizatorów na swoich witrynach. Oznaczenie "Inne" sumuje oferty, na których nie zostało podane kto organizuje wyjazd.





Na kolejnym wykresie można zaobserwować jak dużo ofert poszczególnych biur wisi w gablotach i oknach agencji turystycznych.





Można zauważyć, że całkiem sporym zainteresowaniem cieszą się organizatorzy, którzy honorują agentów wyższymi prowizjami za sprzedaż. Jednak, nie ma się co dziwić, gdyż to właśnie dzięki prowizjom agenci zarabiają.

Na witrynach wywieszane są głównie oferty last minute a najpopularniejsze kierunki to Grecja, Turcja, Tunezja i Egipt. W oknach nie pojawiają się natomiast oferty z wylotem za kilka godzin czy nawet następnego dnia. Jeden z agentów przyznał, że wywiesza to co akurat prześlą organizatorzy, gdyż sam nie ma czasu na wyszukiwanie atrakcyjnych ofert każdego dnia.

"Często to co wisi na szybach uwarunkowane jest od tego kto pracuje i jak pracuje w biurze, bo wielu osobom nie zależy na tym co wisi, tylko co najłatwiej przygotować i jeśli dostaną gotowca od touroperatora to po prostu go wieszają bo maja z nim najmniej pracy. Część ludzi nie wiesza super lastów, bo wie ze zaraz zejdą i będą musieli przedrukować ofertę, albo klient wejdzie po nią, dowie się ze nie jest już aktualna i stwierdzi ze biuro oszukuje" - mówi były pracownik jednego z biur agencyjnych.

Klienci biur często uważają, że to co zostało wywieszone w gablocie, to wszystko co dane biuro może zaoferować. Jest to jednak bardzo mylne spostrzeżenie, gdyż ofertówki są swego rodzaju przynętą, która powinna przyciągnąć do biura potencjalnych turystów. Dopiero po wstępnej rozmowie agenci przedstawiają swoim klientom ofertę wyjazdu i starają się dopasować kolejne elementy wyjazdu do wymagań klienta.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
witryny agenci agencja turystyczna organizator wyjazd biuro podróży oferta last minute




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję