Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Katowice - Incentive Manager
- Viktoria Travel szuka -od 7500 zł brutto
- Praktykant z angielskim do biura podróży w...
- Pilot oraz przewodnik na wycieczkę do Malborka i...
- Szukam wychowawców 14-21.07
- pilot wycieczek - Andaluzja
- Specjalista ds Turystyki
- Specjalista ds Turystyki Gliwice
- Stażysta / Stażystka ds. Turystyki
- Specjalista / Specjalistka ds. Turystyki


Ujawniono szereg nieprawidłowości na kolei
Podczas kontroli, jakiej Urząd Kontroli Konkurencji i Konsumentów poddał przewoźników kolejowych, ujawniono szereg nieprawidłowości. Dotyczyły one między innymi ograniczenia odpowiedzialności przez linie w chwili odwołania połączenia i przedłużania terminu rozpatrywania reklamacji.
Urzędnicy przeprowadzili kontrolę na początku tego roku. Pod lupę wzięto regulaminy, umowy, wiadomości podawane na stronach internetowych oraz oferty linii kolejowych, które zostały przygotowane specjalnie na Euro 2012.
W maju 2012 roku UOKiK wszczęła postępowanie przeciwko Kolejom Mazowieckim, Kolejom Dolnośląskim, Kolejom Wielkopolskim, Przewozom Regionalnym, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, Warszawskiej Kolei Dojazdowej oraz PKP Intercity. Głównym zarzutem, który padł pod ich adresem było wyłączenie odpowiedzialności za odwołane połączenia w razie pojawienia się bliżej nieokreślonych okoliczności. Konsument nie miał w takiej sytuacji możliwości złożenia reklamacji i dochodzenia swoich praw. Należy zaznaczyć, że każdy przewoźnik jest odpowiedzialny za szkodę, która powstała w wyniku jego zaniedbania. Wyjątkiem mogą być tutaj wyłącznie wydarzenia, których nikt nie mógł przewidzieć (siła wyższa).
Innym przewinieniem, jakiego dopuściły się Koleje Śląskie, było nie zamieszczanie na wezwaniach do zapłaty za brak biletu, informacji o możliwości złożenia reklamacji. Wątpliwości urzędników wzbudził także zapis o wydłużeniu czasu rozpatrywania reklamacji do trzech miesięcy. Prawo stanowi, że musi ona zostać rozpatrzona w terminie 30 dni. Jeśli tak się nie stanie, roszczenie zostaje uwzględnione automatycznie.
Warszawska Kolej Dojazdowa zapisała w swoim regulaminie, że nie będzie odpowiadała na reklamacje, które zawierają wulgaryzmy i obraźliwe wyrażenia. Według UOKiK nie miała takiego prawa, bowiem przewoźnik musi wydać decyzję w sprawie każdej reklamacji, która zawiera datę, dane pasażera, przewoźnika, podpis, kwotę roszczenia oraz uzasadnienie. WKD, tworząc ten zapis otworzyła sobie furtkę do swobodnego odrzucania reklamacji.
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście wprowadziła obowiązek uiszczenia opłaty w razie zatrzymania przez konduktora dokumentu uprawniającego pasażera do zniżki, jeśli podejrzewa on jego sfałszowanie. Według prawa, może on przetrzymać dokument do chwili wyjaśnienia sprawy. Nie może obciążać podróżnego żadnymi opłatami.
Wszyscy przewoźnicy, u których dostrzeżono uchybienia zobowiązali się do wprowadzenia odpowiednich zmian.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Grecja przesuwa wprowadzenie nowej
ECTAA: poprawka do dyrektywy turystycznej lepsza, ale wątpliwości nadal
Komitet Ochrony Konsumentów przyjął stanowisko w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział dla turystów:
Grecja przesuwa wprowadzenie nowej
Stabilne wyniki w europejskiej
Rusza promocja turystyczna regionów poszkodowanych przez
Starsze aktualności:
Wieliczka osiąga już milion
Organizacja kongresów wpisana do Zintegrowanego Systemu
PARP rozszerza grupę odbiorców wsparcia w ramach
Rzecznik Praw Obywatelskich zwraca uwagę na problemy z lex
Rainbow uruchomił nowy program
Turcja notuje turystyczne
Pierwszy przewoźnik rezygnuje z celu
Gigantyczna kara dla
Wakacje.pl podsumowują półmetek
Koniec z dymkiem na plażach
Internauci ocenią przewoźników
Komunikat: Polrest S.A. w upadłości likwidacyjnej
Zapadła decyzja w sprawie gdyńskiego lotniska
Wyspa Kos przyciągnęła Polaków
Zakupy tańsze w Niemczech niż w Polsce
Jak będzie wyglądał polski Pendolino?
Biura oferują wakacje z bonusem
Tanie-Loty.com.pl ogłaszają konkurs na nazwę swojej społeczności