TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




Dobre wyniki Sfinksa

Sfinks Polska, zarządzający sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, osiągnął od stycznia do września 2011 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 128 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 8% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jednocześnie trzy pierwsze kwartały tego roku grupa zakończyła zyskiem brutto na sprzedaży w wysokości 7,2 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie 2010 r. notowano jeszcze stratę wynoszącą 1,2 mln zł. Ponadto, po trzech kwartałach br. Sfinks może się pochwalić dodatnim skonsolidowanym wynikiem EBITDA w wysokości 4,1 mln zł w porównaniu do -6,9 mln zł uzyskanych rok temu. Znaczącą poprawę w raportowanym okresie osiągnięto także w przypadku innych kluczowych kategorii finansowych - wyniku operacyjnego (o 77%) i wyniku netto (o 60%). Systematyczna poprawa wyników Sfinks Polska potwierdza utrwalenie się wzrostowego trendu sprzedaży w restauracjach oraz rosnącej rentowności grupy.


Największy wzrost przychodów w okresie od stycznia do września 2011 r. odnotowała sieć WOOK, serwująca potrawy kuchni azjatyckiej. W jej przypadku dynamika obrotów wyniosła 15,7%. Z kolei sieć Sphinx urosła po trzech kwartałach b.r. o 8,1%. Coraz wyższe obroty w restauracjach w połączeniu z rosnącą efektywnością działania sieci przekładają się na dalszą poprawę rentowności Sfinks Polska. Przykładem tego jest wskaźnik EBITDA, który w raportowanym okresie poprawiono o 11 mln zł w stosunku do analogicznego okresu 2010 r. Ponadto, Sfinks Polska poprawił skonsolidowany wynik operacyjny o 14,6 mln zł (-4,3 mln zł na koniec września br. w stosunku do -18,9 mln zł po trzech kwartałach 2010 r.). Znacząca poprawa dotyczy także wyniku netto za dziewięć miesięcy tego roku. Stratę netto grupy za ten okres zredukowano o 14,3 mln zł (-9,9 mln zł na koniec września br. w stosunku do -24,2 mln zł po trzech kwartałach 2010 r.).

- Systemowe zmiany wdrożone w ubiegłym roku w grupie Sfinks, a także realizowany z żelazną konsekwencją plan redukcji kosztów i poprawy efektywności grupy przynoszą wyraźne efekty. Dzięki temu w każdym z kwartałów tego roku odnotowywaliśmy dodatnią dynamikę przychodów przy jednoczesnej poprawie rentowności, widocznej zwłaszcza na poziomie zysku brutto na sprzedaży i EBITDA. Trzeci kwartał roku tradycyjnie sprzyja sprzedaży gastronomicznej, jednak kluczowe znaczenie dla naszych wyników miały coraz lepsza struktura kosztów grupy, zmiana modelu zarządzania restauracjami i dalsza optymalizacja centralnego zaopatrzenia. To czynniki, które stanowią o trwałości poprawy sytuacji finansowej Sfinksa i pozwalają oczekiwać kontynuacji tego trendu w następnym kwartale. Dlatego dalsza determinacja w realizowaniu tej strategii, wsparta inwestycjami w nasze sieci, zarówno Sphinx, WOOK, jak i Chłopskie Jadło, to nasz plan na nadchodzące miesiące - komentuje Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Sfinks Chłopskie Jadło Wook przychody spółki EBITDA wyniki sprzedażowe wzrost sprzedaży kuchnia azjatycka restauracje gastronomia Sylwester Cacek sprzedaż gastronomiczna wyniki podsumowanie analiza kwartał koszty zarządzanie restauracją




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję