TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Polska branża turystyczna stawia na Holandię?

W 2012 roku Polska Organizacja Turystyczna otrzymała 20 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej. Pieniądze mają zostać przeznaczone na działania w ramach projektu "Promujmy Polskę Razem". Będziemy promować się w Danii, Szwecji, Belgii, a głównie w Holandii.


Badania TNS OBOP wykonane w 2009 roku dowiodły, że Holendrzy wiedzą o Polsce niewiele. 82 procent ankietowanych nie umiało nic powiedzieć o naszym kraju, ani wskazać jakiejś atrakcji turystycznej. Polska uchodzi dla Holendrów za kraj egzotyczny i może wzbudzać ich zainteresowanie, z drugiej jednak strony jesteśmy kojarzeni przez 30 procent respondentów z pracującymi na czarno imigrantami. Wykonane w 2011 roku badanie TNS OBOP pokazało, że 85 procent turystów, którzy przyjechali do Polski w roku 2011 oceniło pozytywnie odbytą wizytę. Ankietowani przyznali, że spodziewali się gorszych warunków i byli mile zaskoczeni. POT opierając się na tych badaniach uznał, że Polska musi postarać się o zmianę swojego wizerunku w oczach Holendrów wykorzystując przy tym naszą egzotyczność.

Holenderskie media nie ustawały na początku Euro 2012 w podawaniu ostrych informacji na temat polskiego rasizmu, który ujawnił się u kibiców z Polski w stosunku do czarnoskórych zawodników reprezentacji Holandii. Z drugiej strony, jeden z największych holenderskich dzienników "Volkskrant" postanowił zdementować te plotki. Dzięki projektowi "Promujmy Polskę Razem" mamy szansę pokazać się z lepszej strony.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Polska Organizacja Turystyczna TNS OBOP Unia Europejska dofinansowanie Szwecja Belgia Holandia Dania promocja Polski badania statystyczne Euro 2012 promocja Polski w Holandii Volkskrant rasizm POT wizerunek Polski


Dział gastronomia:

Lepsza kondycja branży horeca?

Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i kultura

Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej chronione

Jakie drinki w 2024

Wielkanoc będzie udana?



Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję