TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny bran¿y turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Sfinks poprawia rentowno¶æ w I kwartale 2012 r.

Grupa Kapita³owa Sfinks Polska, zarz±dzaj±ca sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Ch³opskie Jad³o, w I kwartale 2012 r. osi±gnê³a skonsolidowane przychody ze sprzeda¿y w wysoko¶ci 41,01 mln z³, co oznacza poziom zbli¿ony do I kwarta³u ubieg³ego roku kiedy zanotowano 41,02 mln z³ obrotów. Pierwsze trzy miesi±ce 2012 r. to tak¿e dalsza poprawa rentowno¶ci sieci restauracji. W tym okresie zysk brutto na sprzeda¿y wzrós³ o ponad 60%, tj. do 3,7 mln z³ w stosunku do 2,3 mln z³ wypracowanych w analogicznym okresie 2011 r.


Spo¶ród sieci zarz±dzanych przez Sfinks Polska najwiêksz± dynamikê w I kwartale 2012 r. zanotowa³ WOOK, gdzie sprzeda¿ gastronomiczna wzros³a o 8,7%. Na drugim miejscu jest najwiêksza w Polsce sieæ restauracji casual dining, czyli Sphinx, w której obroty z tytu³u sprzeda¿y gastronomicznej od stycznia do marca 2012 r. zwiêkszy³y siê o 1,5% w porównaniu z analogicznym kwarta³em ubieg³ego roku. Z kolei sieæ Ch³opskie Jad³o utrzyma³a po pierwszych trzech miesi±cach roku dynamikê przychodów ze sprzeda¿y gastronomicznej na poziomie obrotów z I kwarta³u 2011 r.

Poza stabilnymi wynikami sprzeda¿owymi oraz popraw± mar¿y osi±gniêt± przez restauracje w okresie od stycznia do marca 2012 r., Grupa zanotowa³a wynik operacyjny na poziomie (-) 1,5 mln z³ oraz wynik netto w wysoko¶ci (-) 3,3 mln z³.

- Miniony kwarta³ charakteryzuje lekka tendencja wzrostowa je¶li chodzi o obroty z tytu³u sprzeda¿y gastronomicznej przy jednoczesnej poprawie rentowno¶ci na poziomie biznesu w restauracjach. Przy czym nale¿y pamiêtaæ, ¿e I kwarta³ jest zazwyczaj trudniejszym sprzeda¿owo okresem w roku dla gastronomii ni¿ pozosta³e miesi±ce, ze wzglêdu chocia¿by na pogodê niezbyt sprzyjaj±c± czêstym wyj¶ciom do restauracji. Dalsza poprawa efektywno¶ci i wy¿sza mar¿a to w du¿ej mierze zas³uga ni¿szych kosztów wytworzenia. Nasze sieci z kwarta³u na kwarta³ notuj± coraz lepsze wyniki na sprzeda¿y, co ¶wiadczy o trwa³ej poprawie biznesu na poziomie bie¿±cej dzia³alno¶ci restauracji. Te pozytywne efekty w ostatnich miesi±cach by³y dodatkowo napêdzane przez dzia³ania marketingowe, co jednak oznacza³o równocze¶nie wy¿sze wydatki rzutuj±ce na koszty ogólnego zarz±du. Oprócz tego najbardziej znacz±cym obci±¿eniem naszych wyników s± koszty finansowe, czyli zobowi±zania wobec banków, które poch³aniaj± pozytywne efekty operacyjne wypracowane przez sieci - mówi Sylwester Cacek, prezes zarz±du Sfinks Polska.

Kolejne miesi±ce dla sieci Sfinks Polska to m.in. prace zwi±zane z wprowadzaniem zmian w sieci Ch³opskie Jad³o. Bêd± one dotyczy³y zarówno wygl±du restauracji, jak i oferty.

Spó³ka zamierza te¿ wprowadziæ pewne zmiany w ofercie sieci Sphinx, które bêd± obowi±zywa³y w czasie nadchodz±cych mistrzostw pi³karskich. Jednocze¶nie Sfinks prowadzi dzia³ania inwestycyjne dotycz±ce tej sieci. Aktualnie w przygotowaniu znajduj± siê 4 otwarcia, które maj± doj¶æ do skutku do lipca tego roku.




Komentarze

(kiedy jest to mo¿liwe, sugerujemy podpisanie siê)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Sfinks rentowno¶æ pierwszym w I kwartale 2012 roku wyniki finansowe restauracji Sfinksa WOOK Ch³opskie Jad³o restauracje sprzeda¿ zysk casual dining zmiany oferta




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz u¿ywa COOKIES. Szczegó³y przetwarzania danych osobowych s± opisane w polityce prywatno¶ci. Korzystaj±c z tej strony wyra¿asz zgodê na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przegl±darki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegó³y w regulaminie, polityce prywatno¶ci oraz polityce cookies.
  Akceptujê