TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Sposób na zwiększenie frekwencji w pubach

Polacy rzadko piją piwo w pubach i restauracjach. Z raportu Brewers of Europe wynika, że na Starym Kontynencie rzadziej robią to tylko Litwini, Łotysze i Estończycy.


Domowa konsumpcja wygrywa z gastronomiczną nie tylko ze względów oszczędnościowych, ale też często z powodu zbyt mało atrakcyjnej oferty lokali. Kompania Piwowarska podjęła działania, które mają to zmienić, i postanowiła rozśpiewać puby.

Podczas gdy w weekendy frekwencja w polskich pubach jest przyzwoita, w pozostałe dni tygodnia liczba klientów mocno spada.

"Długo zastanawialiśmy się, co zrobić, by przyciągnąć klientów do pubów nie tylko w weekendy. Pomysł wspólnego śpiewania zrodził się latem tego roku. Grupa naszych pracowników śpiewała przy gitarze w pubie przy plaży. Z czasem zaczęli do nich dołączać inni, lokal zapełnił się do ostatniego miejsca i rozkręciła się niesamowita impreza. W pubach obok było pusto" - wspomina Grzegorz Drob, kierownik kanału sprzedaży w Kompanii Piwowarskiej.

Eksperyment ze wspólnym śpiewaniem zachęcił spółkę do zorganizowania cyklicznych imprez ze śpiewem i piwem w rolach głównych - Tyskie w rozśpiewanym Gronie. Zaangażowano kapelę, która ma w repertuarze największe polskie i zagraniczne szlagiery - od "Małgośki" Maryli Rodowicz po "Laylę" Erica Claptona. Wydano 900 śpiewników, które udostępniono konsumentom w lokalach. W połowie sierpnia ruszył cykl biesiad, który objął 58 punktów gastronomicznych ze Śląska i okolic. W kameralnych koncertach wzięło udział ponad 2 500 konsumentów. Koncerty odbywały się od wtorku do niedzieli, tak by zachęcić konsumentów do odwiedzania lokali nie tylko w dni największej frekwencji. Informowały o tym ulotki, plakaty i standy.

Gastronomowie szacują, że w trakcie imprez organizowanych przez Kompanię Piwowarską frekwencja i konsumpcja były o 50% wyższe niż w czasie normalnego funkcjonowania lokalu, bez atrakcji w postaci koncertu. W jeden wieczór sprzedawano tyle piwa, ile normalnie w ciągu 2-3 dni.
Seria rozśpiewanych spotkań przy Tyskim w lokalach Śląska i okolic zakończyła się pod koniec października. Akcja dała na tyle dobre efekty, że przedstawiciele Kompanii Piwowarskiej chcą podobne spotkania organizować w przyszłości również w innych regionach kraju.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
piwo pub kompania piwowarska Brewers of Europe śpiew klient Europa




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję