TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Kogo ominie kryzys w 2012?

Kolejne branże drżą przed zapowiadaną szumnie, następną falą kryzysu. Jednak są takie sektory biznesu, które kryzys omija. Należy do nich między innymi rynek wynajmu samolotów, na którym obecnie panuje dobra koniunktura.


Z analizy obecnej sytuacji dokonanej przez firmę Airtaxi, najstarszego polskiego brokera czarterów lotniczych, wynika, że ilość lotów czarterowych, zamawianych w różnych sektorach, systematycznie wzrasta, co wynika z dość dobrej koniunktury wśród małych i średnich firm. Polska jest zieloną wyspą, jeśli chodzi o biznes, a co za tym idzie korzystanie z prywatnych samolotów. - Mówi Krzysztof Maruszewski, prezes spółki Airtaxi. Nasi przedsiębiorcy cenią swój czas, a okres kryzysu nie zmienia ich planów. Bardzo częsta jest sytuacja, że musimy zamawiać dla naszych klientów samoloty od zagranicznych operatorów, ponieważ na krajowym rynku wszystkie samoloty są wynajęte - dodaje.

Biznes w Polsce rozwija się i otwiera na nowe, intratne kontakty z firmami zagranicznymi. W dzisiejszych czasach każda minuta stracona przez spóźnienia transportu, korki, przesiadki czy oczekiwanie na odprawę niesie za sobą perspektywę utraty konkretnych pieniędzy. A czarter samolotu daje możliwość zminimalizowania strat poniesionych w ten sposób. Teraz każdy może sobie pozwolić na "uszycie" podróży na własną miarę, zarówno pod względem czasu jak i stylu podróży.

Branża wynajmu samolotów obejmuje różne typu samolotów poczynając od niewielkich samolotów jednosilnikowych po ogromne maszyny pasażerskie czy cargo. Dość popularne są również śmigłowce, które mogą lądować w dowolnym miejscu, niekoniecznie na lotnisku. Taki środek transportu oprócz prestiżu daje również bardzo dużą oszczędność czasu. W ciągu jednego dnia można odwiedzić kilka miast i odbyć kilka spotkań, co ani samochodem ani pociągiem nie byłoby możliwe.

Klienci wolą także zapłacić zgodnie z potrzebami za atrakcyjny kosztowo czarter niż uczestniczyć w programie współwłasności samolotu, który na naszym rynku jak do tej pory się nie sprawdził. Firma prowadzi aktualnie kilkanaście rozmów dotyczących nowych bądź używanych samolotów. Wykorzystywanie małych samolotów do transportu kluczowych osób w firmie jest ekonomiczne przy 30-50 godzinach lotu miesięcznie. Koszty zakupu niewielkiego samolotu to 200 tysięcy do 1 miliona złotych. Z kolei koszty korzystania z samolotu to parę tysięcy złotych miesięcznie. Koszt paliwa za godzinę lotu to kilkaset złotych. Rachunek jest prosty.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję