TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Egzekwowanie praw pasażerów wymaga usprawnienia?

Państwa członkowskie Unii Europejskiej muszą usprawniać egzekwowanie praw pasażerów linii lotniczych - tak wynika z przygotowanego przez Komisję Europejską raportu w sprawie rozpatrywania reklamacji pasażerów w latach 2010-2012.


Od wydarzeń z 2010 roku, kiedy to chmura pyłu z wulkanu Eyjafjallajokull sparaliżowała na pewien czas ruch lotniczy, liczba skarg składanych do krajowych władz lotniczych zmniejszyła się z 91,7 tys., do 52,7 tys. w 2011 r. i 56,5 tys. w 2012 r.

Z kolei krajowe władze lotnicze, jak podkreśla w raporcie Komisja Europejska, unikały nakładania na przewoźników kar finansowych, zastosowano je tylko w niewiele ponad 1 proc. przypadków. Kary finansowe są stosowane gdy już wszystkie inne środki upominawcze zawiodą. KE podkreśla, że na bardzo niskim poziomie utrzymują się skargi osób niepełnosprawnych. W 2012 r. zanotowano ich 275 i nie nałożono żadnej kary na przewoźników z tego tytułu.

Dane komisji obejmują rozporządzenie ustanawiające zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotu oraz rozporządzenie dotyczące praw osób niepełnosprawnych podczas podróży samolotem.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję