Ogłoszenia
Ogłoszenia
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
Zobacz także
Ten rok będzie lepszy niż przed pandemią
Komisja Europejska pracuje nad wzmocnieniem praw podróżnych
TSUE rozpatrywał skargi Ryanair
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Egzekwowanie praw pasażerów wymaga usprawnienia?
Państwa członkowskie Unii Europejskiej muszą usprawniać egzekwowanie praw pasażerów linii lotniczych - tak wynika z przygotowanego przez Komisję Europejską raportu w sprawie rozpatrywania reklamacji pasażerów w latach 2010-2012.
Od wydarzeń z 2010 roku, kiedy to chmura pyłu z wulkanu Eyjafjallajokull sparaliżowała na pewien czas ruch lotniczy, liczba skarg składanych do krajowych władz lotniczych zmniejszyła się z 91,7 tys., do 52,7 tys. w 2011 r. i 56,5 tys. w 2012 r.
Z kolei krajowe władze lotnicze, jak podkreśla w raporcie Komisja Europejska, unikały nakładania na przewoźników kar finansowych, zastosowano je tylko w niewiele ponad 1 proc. przypadków. Kary finansowe są stosowane gdy już wszystkie inne środki upominawcze zawiodą. KE podkreśla, że na bardzo niskim poziomie utrzymują się skargi osób niepełnosprawnych. W 2012 r. zanotowano ich 275 i nie nałożono żadnej kary na przewoźników z tego tytułu.
Dane komisji obejmują rozporządzenie ustanawiające zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotu oraz rozporządzenie dotyczące praw osób niepełnosprawnych podczas podróży samolotem.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
KE w sprawie praw pasażerów
[2014-05-19 10:27 80.52.137.*]
"liczba skarg zmniejszyła się" ?i!! to chyba żart !!! Należałoby raczej napisać, że pasażerowie coraz częściej machają ręką i nie piszą skarg, bo oczekiwanie na odpowiedź od linii to miesiące !!! po czym okazuje się, że pasażer nie otrzymuje nic, pomimo, że linia odwołała przelot !!, bo nie odmeldował się w okienku, że rezygnuje z odwołanego przelotu !!! Działania KE to raczej ochrona i utrzymywanie dominującej pozycji linii lotniczych ! odpowiedz »
KE w sprawie praw pasażerów
[2014-05-29 13:44 91.199.140.*]
A kiedy takie same prawa będą mieli pasażerowie kolei i "pekasów"? Dlaczego linie lotnicze są dyskryminowane? odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Dział transport:
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Zmiany w Radzie Nadzorczej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Bilet do Paryża? Bułka z masłem!
Restauracja Roberta Sowy już otwarta
Gessler i Okrasa wybierają szefa
10 polskich miast, które warto odwiedzić
Wiza turystyczna - jak ją zdobyć i kiedy jest potrzebna?
Ryanair wypromuje Małopolskę za 13 mln zł
Hiszpania: branża turystyczna nie daje się
Kto projektuje Hampton by Hilton w Świnoujściu?
Turkish Airlines ze Stambułu do Krakowa?
Lotnisko w Szymanach będzie miało nowy terminal