Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
- pilot Rumunia oraz Włochy-Francja-Monako
- Specjalista ds. Turystyki Itaka Galeria Łódzka
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- Pilot wycieczek
- Koordynator rejsów czarterowych
Firmy zwiększą zapotrzebowanie na usługi hotelowe?
W roku 2014 firmy w Polsce prognozują wzrost o 2% liczby podróżujących pracowników - tak wynika z przygotowanego na zlecenie Orbisu raportu "Trendy w zarządzaniu podróżami służbowymi".
"To drugi raport dotyczący trendów w zarządzaniu podróżami służbowymi stworzony przez Grupę Hotelową Orbis. Dzięki wiedzy i danym uzyskanym w tegorocznej edycji badania, możemy porównać kilka kluczowych wskaźników dla branży, znaleźć punkty odniesienia a przez to lepiej zrozumieć rynek. Branża patrzy na rok 2014 z ostrożnym optymizmem. Widzimy rosnący pozytywny trend i ożywienie. W stosunku do 2013 roku widoczna jest tendencja regulowania i porządkowania zarządzania podróżami służbowymi przez firmy." - David Henry, SVP, Sales, Marketing Distribution and Revenue Management w Grupie Hotelowej Orbis
Badanie przyniosło sygnał o wzroście o 2% potrzeb noclegowych dla realizacji podróży służbowych firm w Polsce. Roczny budżet przeznaczony na noclegi wzrósł w stosunku do roku poprzedniego od 3% do 5% w zależności od badanej firmy, przy jednocześnie występującej w polityce firm presji na redukowanie kosztów.
Roczny wolumen kosztów zaplanowanych na rok 2014 noclegów wynosił najczęściej powyżej 1,5 mln zł (21% firm) oraz od 751 tys. zł do 1 miliona (19% firm). Najczęściej stosowaną formą rozliczenia podróży służbowych z pracownikami jest pełny zwrot kosztów (60%), diety (19%) oraz służbowa karta kredytowa (16%) Jak wykazało badanie trendów w zarządzaniu podróżami służbowymi najczęściej podróżujące osoby
w firmach zajmują stanowiska: top managera, handlowca, marketingowca, pracownika operacyjnego, specjalisty.
71% badanych firm zatrudnia osobę dedykowaną do zarządzania budżetem hotelowym, są to przede wszystkim travel managerowie (TM) (34%), dyrektorzy działu zakupów (19%) oraz zarządy (10%).
W firmach, w których nie ma osoby zajmującej się zarządzaniem budżetem hotelowym, dyspozycje wydaje zarząd (14%) bądź wyższa kadra zarządzająca (11%). W strukturach firm travel manager jest najczęściej pracownikiem działu zakupów (15%).
W 45% badanych firm funkcjonują podstawowe wytyczne dotyczące wybranych elementów podróży służbowych m.in. w zakresie: rezerwacji hotelowych, biletów lotniczych czy raportowania, natomiast 44% ankietowanych podmiotów wykazuje ustrukturyzowaną politykę podróży.
Kluczowe cele travel managerów na bieżący rok to: optymalizacja kosztów podróży (64%), poprawa efektywności systemów raportowania (43%) oraz promocja korzyści wynikających z polityki podróży wśród pracowników (36%).
Rynkowy trend porównując 2013 i 2014:
- brak wytycznych/reguły zdrowego rozsądku: w 2013 r. (27%), w 2014 r. (11%)
- podstawowe wytyczne: w 2013 r. (54%), w 2014 r. (45%)
- zaawansowana polityka podróży: w 2013 r. (19%), 2014 r. (44%).
Tegoroczne badanie wykazało, iż 36% travel managerów przewiduje wzrost zapotrzebowania na usługi hotelowe ich firm w roku 2014 wzrośnie o ok. 10% bądź pozostanie na tym samym poziomie (34%). Regularną współpracę z wyspecjalizowanymi firmami zapewniającymi optymalizacje budżetów na podróże służbowe potwierdziło 56% badanych firm. Do kluczowych czynników istotnych przy wyborze TMC należy: relacja ceny do jakości usług (37%), kompleksowość (31%) oraz szybkość i efektywność działania (29%). Do zadań wspierających realizowanych przez TMC najczęściej należy rezerwacja biletów lotniczych (56%), hoteli (39%) oraz biletów kolejowych (28%).
Największą rolę w pozyskiwaniu informacji o hotelach zarówno dla TM, jak i dla innych osób rezerwujących jest Internet, ze szczególnym wskazaniem na booking platforms, engines, portale opiniotwórcze, organizatorzy podróży biznesowych typu Tripit.
Główne kryteria wyboru hotelu podczas organizacji podróży korporacyjnych to odpowiednio: lokalizacja (64% TM, 71% inni rezerwujący), cena (58% TM, 66% inni rezerwujący) oraz standard (51% TM, 59% inni rezerwujący).
Dla 73% respondentów marka hotelu jest istotnym czynnikiem warunkującym wybór miejsca noclegu, jest ona gwarantem odpowiedniego standardu, wygody oraz jakości oferowanych usług. Zdaniem Travel Managerów w relacji z hotelem ważna jest responsywność opiekuna (41%), szybkie potwierdzenie rezerwacji (37%) oraz kompetencje i elastyczność personelu (36%).
Podczas organizacji podróży korporacyjnej brane są najczęściej pod uwagę 3 hotele, taką odpowiedź podało odpowiednio: 38% TM, 45% podróżujących managerów i innych rezerwujących.
Za rezerwację hoteli w badanych firmach najczęściej odpowiada: TM/TMC 59%, asystenci działów administracji i zakupów 19%, asystenci 19%, podróżujący samodzielnie 17%, inne działy (recepcja, administracja) 5%.
Rynkowy trend (2013 i 2014):
- 2013 TM/TMC 36%, asystent 30%, podróżujący samodzielnie 18%, pracownik recepcji 16%
- 2014 TM/TMC 59%, asystent 19%, podróżujący samodzielnie 18%, pracownik recepcji 5%
Zdecydowanie najwięcej rezerwacji dokonywanych jest w hotelach sieciowych: 89% TM, 73% podróżujących managerów i innych rezerwujących. Kojarzone są one z dogodną lokalizacją, gwarantowanym standardem pokoju oraz obsługi, lepszą responsywnością na potrzeby gości.
Najpopularniejszym kanałem rezerwacji noclegu w podróży służbowej dla TM jest telefon (37%) oraz TMC (24%). Wśród innych podróżujących największą popularnością cieszą się platformy internetowe (39%) a na drugim miejscu telefon (25%). Wybrane sposoby rezerwacji zapewniają podróżującym pożądaną szybkość informacji zwrotnej, wygodę, oszczędność czasu i kosztów oraz kontakt z drugim człowiekiem.
Rynkowy trend (2013 i 2014):
- 2013 rok dla travel managerów: telefon 35%, booking engine 36%, TMC 20%
- 2014 rok dla travel managerów: telefon 37%, TMC 24%, Internet 17%
Potrzeby respondentów związane z pobytem w hotelu różnią się pod względem płci. Dla mężczyzn najbardziej istotna jest atrakcyjna lokalizacja (34%), Wi-Fi oraz parking w cenie (31%), całodobowy catering i smaczna kuchnia (30%). W przypadku kobiet: wysoki standard hotelu, wygoda (32%), lokalizacja (28%) oraz przyjazna atmosfera miejsca (25%). Jako najczęściej wybierane usługi dodatkowe przez podróżujących (kobiety jak i mężczyzn) wyróżniono: gastronomię, Wi-Fi, meeting room oraz sale konferencyjne. Według kobiet istotny jest czynnik ludzki (room service/concierge - 19%).
Na pozytywną ewaluację w przypadku mężczyzn wpływa - atrakcyjna lokalizacja zapewniająca efektywność pracy (33%), relacja ceny do jakości (31%), smaczna kuchnia (30%) oraz udogodnienia dla gości korporacyjnych oferowane przez hotel (26%). Kobiety natomiast doceniły poczucie wyjątkowości oraz zaopiekowania przez hotel (38%), oferowane przez hotel udogodnienia dla gości korporacyjnych (36%), komfort pobytu i snu (35%) oraz smaczną kuchnię (34%).
10 najważniejszych wniosków:
- W roku 2014 firmy w Polsce prognozują wzrost o 2% liczby podróżujących pracowników;
- 36% respondentów przewiduje, że zapotrzebowanie na usługi hotelowe ich firm w roku 2014 wzrośnie o ok. 10% bądź pozostanie na tym samym poziomie (34%);
- 21% firm przeznacza na podróże służbowe powyżej 1,5 mln zł rocznie;
- 71% firm ma osobę dedykowaną do zarządzania budżetem na podróże i hotele;
- Decyzje w sprawach podróży podejmują: travel manager (34%), dyrektor działu zakupów (19%) oraz zarząd (10%);
- Kluczowe cele travel managerów to optymalizacja kosztów podróży (64%) oraz poprawa efektywności systemów raportowania (43%);
- Dla 73% respondentów marka to istotne kryterium wyboru hotelu (gwarancja standardu, wygody, jakości usługi);
- Dla travel managera w relacji z hotelem najważniejsze są: responsywność opiekuna (41%), szybkie potwierdzenie rezerwacji (37%) oraz kompetencje i elastyczność personelu (36%);
- 89% travel managerów dokonuje rezerwacji w hotelach sieciowych;
- Marki z portfolio Accor rekomendowane są pozytywnie przez 89% rezerwujących hotele tej sieci.
Raport został przygotowany na zlecenie Orbis S.A. przez firmę badawczą SANA Consulting. Można się z nim zapoznać poniżej.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20140612_raport_pl.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Turystyka z gorszą obsługą
Można składać oferty w Programie wsparcia
Rada UE przyjęła rozporządzenie w sprawie wynajmu
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Śledztwo w sprawie OK Services
Wygodniej z Bydgoszczy do Warszawy
Wokół łódzkiego lotniska powstanie miasteczko?
Za pobyt w Toruniu zapłacisz więcej
Godło Jakości dla Zespołu Uzdrowisk Kłodzkich
Biura: lepsza sprzedaż, mniej agentów
Hilton Worldwide zdradził sekret
Wygraj wakacje z Why Not Travel
Boeing stracił kontrolę podczas lądowania
Ta kampania może zagrozić turystyce
Aero.pl odpowiada na potrzeby klientów
Adriatyk - plan nie powiódł się