Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
- pilot Rumunia oraz Włochy-Francja-Monako
- Specjalista ds. Turystyki Itaka Galeria Łódzka
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- Pilot wycieczek
- Koordynator rejsów czarterowych
Wzrośnie popularność lokali fast-food?
Według danych zawartych w raporcie PMR "Rynek HoReCa w Polsce 2013" rynek gastronomiczny naszego kraju w zeszłym roku mógł osiągnąć wartość około 20 miliardów złotych.
Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2013-2015 zawarte w raporcie informują, że rok 2014 będzie rokiem wzrostu oraz poprawy obecnej sytuacji w sektorze fast food.
Wzrost polskiego rynku gastronomicznego szacuje się corocznie na 2-3%. Rynek ten ma wiele możliwości rozwoju ze względu na ciągłe zmiany tendencji żywieniowych. Z przeprowadzonych badań wynika, że coraz więcej Polaków spożywa posiłki w lokalach gastronomicznych. Tylko co trzeci obywatel naszego kraju nie jada poza domem. Taki wzrost popularności lokali gastronomicznych można zawdzięczać potrzebie świętowania wyjątkowych okazji w specjalnych miejscach.
Mimo wszystko przez kryzys na światowych rynkach nasi rodacy są teraz bardziej oszczędni. Taka sytuacja ma wpływ na spowolnienie gospodarcze w branży gastronomicznej. Polacy znacznie częściej wybierają restauracje typu fast food, oznacza to, iż nadal korzystają ze spożywania posiłków poza domem ale za niższą cenę.
Eksperci przewidują, że w pierwszych miesiącach bieżącego roku na rynku gastronomicznym nastąpi spowolnienie gospodarcze. To jednak typowa sytuacja dla tej pory roku. Nadchodząca opóźniona zima oraz koszty poniesione w okresie świątecznym zatrzymają w domu znaczną część obywateli naszego kraju. Mimo wszystko w roku 2014 ma się poprawić stan gospodarki branży gastronomicznej.
"Początki roku nie są dobrym okresem dla naszej branży. Ze względu na wzmożone wydatki poniesione w czasie Świąt, Polacy rzadziej wybierają posiłki w lokalach poza domem, co wpływa na spadki w sprzedaży naszej Sieci. Zwykle jednak, po chwili oddechu, nasi Przyjaciele od pizzy do nas wracają, aby ponownie cieszyć swoje podniebienie przysmakami z Da Grasso" - - komentuje wiceprezes sieci Da Grasso Magdalena Piróg.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Niepełnosprawni pozywają easyJet
Biura podróży podejrzane o przemyt
Właściciel OLT Express nie płaci?
Jak bezrobotni polują na turystów
Jakie kierunki turyści wybierają zimą?
Lista przebojów ostatniego tygodnia
Skytrax wybrał najlepszych przewoźników
Accor - A|Club promuje się na Facebooku
Targi Turystyczne w Białymstoku - zmiana terminu
Europa w czołówce najpopularniejszych celów podróży
Naszym horyzontem jest przyszłość, czyli kampania LOT-u
Triada: na 20-te urodziny oferty specjalne
Fast food zapłaci za dyskryminację
Sieć pizzerii podsumowuje ubiegły rok
Jubileusz Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw
Emirates podsumowuje rok obrotowy