Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Spacjalista ds turystyki
- Kierownik Salonu Fostertravel.pl - Skórzewo...
- Kierownik Salonu Fostertravel.pl - Białystok
- Przewodnik Kulinarny/ Gdańsk
- Lokal W CH Nowa Sukcesja
- pilot PRAGA 6.12.2024
- Specjalista ds. turystyki w biurze agencyjnym
- pilot Bawaria
- Sun&Fun Holidays zaprasza REZYDENTÓW do...
- Partnera Biuro Podrózy
Indie i Chiny nie chcą płacić
Trwają dyskusję na temat wdrożenia europejskiego systemu handlu emisjami dla przewoźników lotniczych. Pod koniec lutego przedstawiciele 29 krajów, m.in. Brazylii, Chin i USA podpisali wspólną deklarację, tym samym zagrażając Unii odwetem za przymus płacenia za emisję dwutlenku węgla. Szefowie europejskich linii lotniczych obawiają się, że w praktyce tylko oni będą musieli płacić za pozwolenia.
Przewoźnicy obawiają się, że stracą konkurencyjność względem azjatyckich linii. Zgodnie z postanowieniem przewoźnicy korzystający z lotnisk na terenie Unii Europejskiej są zobowiązani wykupić jeszcze w tym roku około 15% pozwoleń na emisję dwutlenku węgla, resztę dostaną za darmo. Jeśli linie nie wywiążą się z opłat w terminie grożą im kary finansowe, w najgorszym przypadku zakaz odbywania lotów.
Wyraźnie zaostrza się protest w Chinach i Indiach. Obecnie są to dwie najszybciej rozwijające się gospodarki na świecie. Z kolei Europa pogrążona w kryzysie nie może teraz pozwolić sobie na wojnę handlową z tak mocnymi przeciwnikami. Paradoksem też wydaje się fakt podnoszenia kosztów eksploatacji dla europejskich przewoźników, którzy podobnie jak reszta europy walczą z kryzysem.
Komisja Europejska pytana dlaczego pospieszyła z wprowadzeniem dodatkowych opłat broni się mówiąc, że już od kilku lat starała się o porozumienie z ICAO w tej sprawie. Gnębienie zagranicznych przewoźników to efekt braku działań ze strony organizacji, która twierdzi, że byłaby w stanie wypracować globalne środki obniżenia emisji dwutlenku węgla w lotnictwie w niespełna rok. Tylko dlaczego nikt nie przedstawił takiej alternatywy wcześniej?
IATA szacuje, że branża lotnicza zapłaci około 900 mln euro rocznie za pozwolenia na emisję dwutlenku węgla. Za niespełna dziesięć lat suma ta wzrośnie do 2,8 mld euro.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
TOO: opieszałość MSiT jest
Rozwiązanie Rainbow
EXIM tours uruchamia
Dział centra informacji i promocji:
Arłamów gościł działaczy
Starsze aktualności:
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Miasta apelują o uregulowanie najmu
Dokąd na ferie z biurem
Kraków Airport podsumowuje miniony
Niezły wynik lotniska w
Boeingi 737 MAX 9 uziemione w
Chorwacja z delikatnym wzrostem przyjazdów z
Kontrole na granicy ze Słowacją
Norge & Food Service Chefs Competition - rusza pierwsza edycja
Trendy w zarządzaniu podróżami służbowymi
Chcesz wcielić się w rolę pilota? Na Ławicy to możliwe!
Szparagowe szaleństwo we Wrocławiu
Wakacje trwają czas myśleć o kolejnych dniach wolnych
Polacy ratują zagraniczną branżę turystyczną
Nowe Eurowings rozpoczynają sprzedaż
Kto ma najlepsze linie lotnicze na świecie
Kelnerzy pobili dociekliwego klienta
Lufthansa zwolni 3 tysiące osób