Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
Indie i Chiny nie chcą płacić
Trwają dyskusję na temat wdrożenia europejskiego systemu handlu emisjami dla przewoźników lotniczych. Pod koniec lutego przedstawiciele 29 krajów, m.in. Brazylii, Chin i USA podpisali wspólną deklarację, tym samym zagrażając Unii odwetem za przymus płacenia za emisję dwutlenku węgla. Szefowie europejskich linii lotniczych obawiają się, że w praktyce tylko oni będą musieli płacić za pozwolenia.
Przewoźnicy obawiają się, że stracą konkurencyjność względem azjatyckich linii. Zgodnie z postanowieniem przewoźnicy korzystający z lotnisk na terenie Unii Europejskiej są zobowiązani wykupić jeszcze w tym roku około 15% pozwoleń na emisję dwutlenku węgla, resztę dostaną za darmo. Jeśli linie nie wywiążą się z opłat w terminie grożą im kary finansowe, w najgorszym przypadku zakaz odbywania lotów.
Wyraźnie zaostrza się protest w Chinach i Indiach. Obecnie są to dwie najszybciej rozwijające się gospodarki na świecie. Z kolei Europa pogrążona w kryzysie nie może teraz pozwolić sobie na wojnę handlową z tak mocnymi przeciwnikami. Paradoksem też wydaje się fakt podnoszenia kosztów eksploatacji dla europejskich przewoźników, którzy podobnie jak reszta europy walczą z kryzysem.
Komisja Europejska pytana dlaczego pospieszyła z wprowadzeniem dodatkowych opłat broni się mówiąc, że już od kilku lat starała się o porozumienie z ICAO w tej sprawie. Gnębienie zagranicznych przewoźników to efekt braku działań ze strony organizacji, która twierdzi, że byłaby w stanie wypracować globalne środki obniżenia emisji dwutlenku węgla w lotnictwie w niespełna rok. Tylko dlaczego nikt nie przedstawił takiej alternatywy wcześniej?
IATA szacuje, że branża lotnicza zapłaci około 900 mln euro rocznie za pozwolenia na emisję dwutlenku węgla. Za niespełna dziesięć lat suma ta wzrośnie do 2,8 mld euro.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Norge & Food Service Chefs Competition - rusza pierwsza edycja
Trendy w zarządzaniu podróżami służbowymi
Chcesz wcielić się w rolę pilota? Na Ławicy to możliwe!
Szparagowe szaleństwo we Wrocławiu
Wakacje trwają czas myśleć o kolejnych dniach wolnych
Polacy ratują zagraniczną branżę turystyczną
Nowe Eurowings rozpoczynają sprzedaż
Kto ma najlepsze linie lotnicze na świecie
Kelnerzy pobili dociekliwego klienta
Lufthansa zwolni 3 tysiące osób