TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Trendy w zarządzaniu podróżami służbowymi

Grupa Hotelowa Orbis wspólnie ze swoim partnerem strategicznym firmą Accor przeprowadziła ogólnopolskie badanie dotyczące trendów na rynku korporacyjnym w zakresie zarządzania podróżami służbowymi.


W 43% spośród badanych firm za budżet związany z podróżami służbowymi odpowiadają: zarząd, prezes (40%), kierownik działu (20%), dział administracji (18%), dyrektor generalny (16%), dyrektor finansowy (12%) i dział HR (4%). Co może budzić zainteresowanie to fakt, że u pozostałych 57% respondentów, w firmie nie ma wydelegowanej osoby odpowiedzialnej za tą działalność.

66 spośród 300 badanych firm potwierdziło używanie TMC (ang. Travel Management Companies) do organizacji wyjazdów CORPO, a 23 zadeklarowały chęć skorzystania z usług pośrednika w najbliższej przyszłości. Usługi jakie najchętniej respondenci chcieliby zlecać zewnętrznym podmiotom to: kupno biletów lotniczych (32%) i rezerwacja hoteli (30%).

Respondenci podali, że najchętniej stosowanym narzędziem do dokonywania rezerwacji są: platformy rezerwacyjne (36%), kontakt telefoniczny z recepcją hotelową (35%), i TMC (20%). Narzędzia te zostały wskazane przede wszystkim ze względu na: oszczędność czasową (51%), komfort (46%), potrzebę kontaktu z drugą osobą (31%), minimalizacja kosztów (24%).

Na podstawie wyników badań można stwierdzić, że większość z przebadanych firm nie posiada rozbudowanej polityki w zakresie zarządzania podróżami służbowymi. Ograniczają się one do podstawowych kryteriów współpracy w zakresie CORPO (54%). Zazwyczaj kwota przeznaczana na pobyt w hotelu wynosi 350 - 500 złotych (100 EUR) za noc - tak wskazało 31% respondentów. Na co warto zwrócić uwagę, to fakt, że aż 53% firm nie posiada listy rekomendowanych hoteli.

75% respondentów wskazało, że 50% wszystkich rezerwacji w obszarze CORPO dokonywanych jest w sieciach hotelarskich. Wynik ten pokazuje, że sieci hotelarskie są postrzegane jako synomim odpowiednich standardów, wiarygodności i godnych zaufania.

Jeśli chodzi o potrzeby związane z oferowanymi usługami przez hotel, do najczęściej wymienianych należy: lokalizacja i interesujące otoczenie, tak podało 61% badanych. Smaczne jedzenie, "domowe śniadania" wskazała ponad połowa respondentów, a dostęp do bezprzewodowego Internetu WiFi 49%. Jeśli chodzi o najczęściej wybierane dodatkowe usługi, badani wskazywali na usługę gastronomiczną (52%), parking samochodowy (39%) i wynajęcie sal konferencyjnych (29%).

Biorąc pod uwagę sferę bardziej emocjonalną niż funkcjonalną, na pozytywne skojarzenia z daną marką wpływa najbardziej smaczne i świeże jedzenie, co zadeklarowało aż 69% osób, pełen komfort, bycie wyjątkowo i indywidualnie traktowanym (59%), wysoki poziom standardu obsługi przez personel (57%) i odpowiedni komfort snu (56%).

Najczęściej podawanym argumentem wyboru obiektów Grupy Hotelowej Orbis i jej partnera strategicznego Accor jest gwarantowany standard (63%), a także rozpoznawalność marki na rynku (41%).

Turystyka biznesowa będzie się rozwijać w kierunku spersonalizowanych usług dla biznesu, przykładem mogą być specjalne wydzielone strefy typu business lounge oferujące dodatkowe udogodnienia podróżującym menedżerom. Ze względu na silny trend poszukiwania autentyczności i "domowości" w czasie służbowej podróży oraz praktykowania zdrowego stylu życia przez badanych, respondenci w przyszłości wybiorą miejsca, które postawią na indywidualną i wysoko jakościową obsługę, zdrową żywność oraz zapewnią im możliwość uprawiania sportu i rekreacji po intensywnym dniu pracy.

Respondenci oczekują większej personalizacji w miejsce mniejszej masowości (41%), dobrej kawy na śniadanie (38%), profesjonalnej obsługi (31%) oraz podziału na strefy business/leasure (29%).

Raport został przygotowany na zlecenie Orbis S.A. przez firmę badawczą SANA Consulting. Próba objęła 300 respondentów (N=300), z czego 60% stanowiły osoby podróżujące (top management, managerowie wyższego i niższego szczebla), 40% osoby organizujące podróże (asystent/ka managementu, działy HR, koordynatorzy i pracownicy wsparcia sprzedaży). Badanie jest reprezentatywne i ma charakter jakościowy.

W raporcie skupiono się na podróżach służbowych typu: CORPO. Odpowiednio w badaniu 35% stanowiły firmy duże, 35% średnie, 25% małe i 5% mikro (zgodnie z terminologią SME stosowaną w ramach EU). Każda z badanych firm musiała spełniać podstawowe kryterium: minimalna liczba noclegów w skali roku powinna wynosić 100 lub więcej.

Badanie miało charakter wywiadów jakościowych ustrukturyzowanych, z czego 80% stanowiły wywiady osobiste, 14% - wywiady telefoniczne, 6% - wywiady elektroniczne. Poddano badaniu 31 sektorów, w tym: administrację publiczną, architekturę i budownictwo, banki i finanse, kulturę, turystykę, rekreację i sport, energetykę i elektronikę, FMCG, Internet, media i multimedia, handel i sprzedaż, hotele i restauracje, inżynierię, technologię chemiczną, logistykę, mechanikę, metalurgię, medycynę, farmację, motoryzację, naukę i edukacje, nieruchomości, pojazdy i transport, prawo, produkcję, reklamę, rolnictwo i żywienie, telekomunikację i informatykę, ubezpieczenia oraz fundusze emerytalne i włókiennictwo.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Grupa Hotelowa Orbis Accor podróże służbowe trendy rynek korporacyjny David Henry Dyrektor Sprzedaży Marketingu i Dystrybucji konkurencja turystyka biznesowa




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję