Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Zobacz także
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę Ryanair
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za opóźnienie
Jak linie lotnicze próbują nie wypłacać odszkodowania?
Opóźnione lub odwołane loty odczuło ponad milion pasażerów
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Ryanair zapłaci odszkodowanie za odwołane loty
Europejski Trybunał Sprawiedliwości orzekł, iż linie lotnicze Ryanair będą musiały wypłacić odszkodowania pasażerom, których loty zostały odwołane z powodu erupcji islandzkiego wulkanu Eyjafjoell.
Wiosną 2010 roku, chmura wulkanicznego pyłu sparaliżowała komunikację lotniczą nad Europą. Przestrzeń powietrzna została zamknięta. Wiele osób, które w tym czasie podróżowało zostało uziemionych na lotniskach. Z powodu chaosu Ryanair odwołał ponad 9,4 tys. lotów.
Dziś ETS orzekł, że linie lotnicze w takim przypadku, jak wybuch wulkanu, mają obowiązek zapewnić opiekę pasażerom feralnych rejsów. Wyrok zapadł w sprawie skargi jednej z pasażerek korzystających z usług przewoźnika Ryanair - Denise McDonagh z Irlandii. Kobieta została uziemiona na tydzień w Portugalii.
Pasażerka domagała się od Ryanaira odszkodowania w wysokości 1130 euro za poniesione w Portugalii wydatki. Linie lotnicze uznały, że kwota jest zbyt wysoka, jednocześnie tłumacząc się, iż z tytułu odwołanych w 2010 roku połączeń wypłaciły już 32 mln euro odszkodowań. Broniły się również, że loty nie były odwołane z winy przewoźnika, dlatego odszkodowania nie są konieczne. ETS uznał inaczej.
Według ETS, "nadzwyczajne okoliczności", do których zaliczono wybuchy wulkanów, nie zwalniają przewoźników z odpowiedzialności. Mało tego, operator oprócz szeroko pojętej opieki musi wypłacić odszkodowanie pasażerom. Do jego zadań na czas oczekiwania podróżnych należy zapewnienie bezpłatnych napojów oraz posiłków, a w razie potrzeby zakwaterowania w hotelu, czy transferu pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania.
Szef Ryanaira Michael O`Leary, co oczywiste, nie jest zadowolony z wyroku. Komentując decyzję ETS, wezwał Parlament Europejski do reformy unijnego prawa dotyczącego odszkodowań dla pasażerów. Według O`Learego, obecne przepisy dyskryminują linie lotnicze, ponieważ koszty wydatków są obecnie niejako włączone do kosztu biletu, co powoduje straty dla przewoźników. Jednak w PE prace idą raczej w drugą stronę. Od przewoźników wymaga się coraz więcej...
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Zmiany w Radzie Nadzorczej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Jagnięcina z Podhala trafi na listę europejskich produktów tradycyjnych?
Wakacyjny kurs językowy, może na Malcie?
Hong Kong Airlines: połączenia do Londynu zawieszona
Październikowy sukces łódzkiego lotniska
Samolot nie wystartował. Polak odpowie za sabotaż w lotnictwie
Greenpeace chciał zniszczyć zabytek z listy UNESCO?
Pasażerka wyproszona z samolotu
Starwood Hotels: Ekologia ma znaczenie
Hotele w miejscowościach narciarskich tanieją
Dlaczego Africano Travel upadło
Orbis: wykreślenie hipotek z 4 hoteli
Proces ws. tragicznego wypadku autokaru z licealistami na Podlasiu zostanie wznowiony
Wielkanoc i Wielka Majówka w hotelach Orbis