TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Polska kojarzy się niezbyt pozytywnie

Polska poważnie inwestuje w promocję turystyczną na zagranicznych rynkach. Niestety wyniki badań pokazują, że to pieniądze wyrzucone w błoto.


Best Place - Europejski Instytut Marketingu Miejsc przeprowadziła szczegółową ankietę wśród specjalistów zajmujących się marketingiem terytorialnym i brandingiem narodowym. Wśród badanych znaleźli się specjaliści z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Rosji czy USA. Podstawowym pytaniem ankietowym było pytanie o skojarzenia i wiedzę na temat Polski. Zapytano też o skuteczność naszych działań marketingowych.

Wyniki jednoznacznie pokazują, iż Polska kojarzy się obcokrajowcom głównie z... wódką, papieżem Janem Pawłem II oraz komunizmem. Respondenci najczęściej wskazywali na osobę papieża, koniec komunizmu i strajki w 1980 roku. Z Polską specjalistom kojarzy się również osoba Lecha Wałęsy - wskazało to 42% ekspertów.

Wśród najczęściej wskazywanych miast polskich znalazła się stolica, na drugiej pozycji plasuje się Kraków, potem Poznań. Najlepiej rozpoznawalne okazało się logo POT -zetknęło się z nim 57% ekspertów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Polska wódka papież komunizm kojarzy się pozytywnie ankieta Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc Lech Wałęsa pytanie popularność Polski zdanie obraz




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję