TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Przewoźnicy walczą ofertami

Przez długi czas bilety oferowane przez Polskiego Busa za złotówkę były przyczyną konfliktów wśród przewoźników. Gdy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że oferta jest zgodna prawem, takie same bilety zaczęli oferować i inni przewoźnicy.


Czasy w których pasażerowie mieli do wyboru zdezelowany pociąg i legendarnego, pekaesowskiego Autosana H-9 odeszły bezpowrotnie. O ile sytuacja na kolei jest jaka jest, o tyle sytuacja jakość taboru wśród przewoźników autobusowych się stopniowo poprawiała.

Wejście na rynek Polskiego Busa okazało się prawdziwą rewolucją. Klienci dostali w ofercie nowoczesne autobusy, wyposażone w toalety oraz bezprzewodowy internet. Do tego dochodzą ceny biletów rozpoczynające się od złotówki.

Skoro nie pomogły skargi pisane do UOKiKu, to przewoźnicy postanowili walczyć z Polskim Busem jego własną bronią. Coraz więcej firm wprowadza możliwość kupna biletów za złotówkę. W artykule W ślad za Polskim Busem pisaliśmy, że bilety w tej cenie wprowadziła firma przewozowa Muszkieter.

"Chcemy dostosowywać tabor do przewidywanej liczby pasażerów. W święta w Sandomierzu przyszło znacznie więcej osób, niż mogliśmy zabrać, pasażerowie nie byli szczęśliwi. Teraz przy zakupie biletów online ten problem znika" - twierdzi właściciel firmy Rafał Chmiel. Nie ogranicza się jednak wyłącznie do sprzedaży przez internet. Jeżeli będą wolne miejsca to bilety będzie można nabyć także u kierowcy.

Od początku marca bilety za złotówkę oferuje także podkarpacki Neobus. "To taki produkt magnes, ale i nic nowego tak naprawdę, bo przecież niektóre linie lotnicze od lat stosują takie manewry" - mówi współwłaściciel firmy Marcin Czurczak. W jego autobusach też jest dostępne Wi-Fi, a pasażerowie na każdej trasie otrzymują poczęstunek. To przewaga nad Polskim Busem, który częstuje pasażerów tylko na najdłuższych trasach.

Obydwaj przewoźnicy wprowadzili określoną pulę biletów za złotówkę. Po jej wyczerpaniu kolejne bilety można kupić w nieco wyższej cenie. Przewoźnicy, którzy wprowadzili tańsze bilety notują wzrost pasażerów. Na razie trudno powiedzieć, czy jest to efektem wprowadzenia pogody, czy też nadejścia wiosny.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Polski Bus Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdezelowany pociąg Autosan H-9 nowoczesny autobus Muszkieter Rafał Chmiel sprzedaż przez internet Neobus Marcin Czurczak darmowe Wi-Fi właściciel firmy darmowy poczęstunek nadejście wiosny




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję