Biznesmeni wybierają 3-gwiazdkowe hotele
Coraz bardziej widoczne tendencje do ograniczania kosztów w zakresie podróży służbowych powodują, że firmy coraz częściej zwracają się o wsparcie do wyspecjalizowanych doradców. Ma na to wpływ także dynamika prowadzenia biznesu i często konieczność organizacji podróży w ostatniej chwili.
Przewagą firmy z branży zarządzania biznesowymi podróżami jest stały bezpośredni dostęp do systemów rezerwacyjnych, czy to biletów lotniczych, czy hoteli. Dzięki temu możliwa jest szybka reakcja i realizacja zlecenia klienta. Polacy podróżując biznesowo rezerwację hotelu zostawiają na ostatnią chwilę. Polscy biznesmeni rezerwują hotele średnio z 4,5- dniowym wyprzedzeniem. Na wyjazdy zagraniczne dają sobie więcej czasu, bo około 10 dni.
- Typowy wyjazd służbowy trwa od dwóch do pięciu dni, dlatego też Polacy nie traktują delegacji jako okazji do pobytu w drogim obiekcie, co widać w ilości gwiazdek wybieranych hoteli. Największą popularnością cieszą się u nas te o średnim standardzie: 3- gwiazdkowe wybiera około 40% klientów, natomiast 5-gwiazdkowe około 4%. Część firm wprowadziło odgórną politykę dotyczącą podróży służbowych dla swoich pracowników ograniczającą możliwość rezerwacji obiektów hotelowych do maksymalnego standardu 4- gwiazdkowego - komentuje Adam Bereza, wiceprezes Netmedia Business Travel.
Z obserwacji systemów rezerwacyjnych Netmedia Business Travel wynika, że udział hoteli o najwyższym standardzie, czyli cztero i pięcio- gwiazdkowych, w zamówieniach jest większy po sezonie. Co wynika ze znaczących obniżek cen stosowanych przez obiekty z tego segmentu. Dzięki temu ceny mieszczą się w limitach przyznawanych pracownikom przez ich firmy.
Podróżujący służbowo rzadko decydują się na tanie linie lotnicze i najchętniej korzystają z oferty regularnych przewoźników. Średnio na bilet lotniczy w dwie strony przeznaczają około 1600 zł.
Celem podróży biznesowych są takie polskie miasta jak: Warszawa, Wrocław, Poznań i Trójmiasto, a za granicą Londyn, Wiedeń, Bruksela i Berlin.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział hotele, pensjonaty:
Nowe centrum konferencyjne w
Polacy dalej zainteresowani
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Ceny w greckich hotelach coraz niższe
Piramidy w Gizie - tylko z zaufanym touroperatorem
Rosyjskie koleje zabiorą pasażerów do Paryża
Nowy serwis z nieruchomościami wakacyjnymi na sprzedaż
Sprzedam bilet w dwie strony Warszawa-Kuala Lumpur