TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Air France zwiększy zysk dzięki Amadeus?

Amadeus, partner technologiczny dla branży turystycznej podpisał długoterminowej umowy w zakresie e-commerce z Air France-KLM. Zgodnie z porozumieniem obowiązującym na całym świecie grupa lotnicza przez kolejnych pięć lat będzie korzystać z platformy zakupowej Amadeus zarówno na swoich lokalnych, jak i międzynarodowych stronach internetowych.


Dzięki odnowionej współpracy grupa Air France-KLM zyska dostęp do rozwiązania Amadeus Flex Pricer, które umożliwia zwiększenie dochodów i usprawnia proces zakupowy, zarówno w przypadku sieci Air France, jak i KLM na krajowych, regionalnych i międzykontynentalnych trasach lotniczych.

Podróżni skorzystają z udoskonalonych, samoobsługowych funkcjonalności, które pozwolą im cieszyć się niezmiennie wysoką jakością doświadczeń zakupowych podczas wyszukiwania lotów Air France-KLM, przeglądania ofert specjalnych, korzystania z programu lojalnościowego czy dokonywania zmian w rezerwacjach.

- Korzystamy z rozwiązania Amadeus Flex Pricer już od dłuższego czasu i jesteśmy z niego bardzo zadowoleni. Dlatego zdecydowaliśmy się na przedłużenie naszej bliskiej współpracy. Rozwiązania Amadeus e-Commerce odpowiadają na nasze potrzeby związane z zapewnieniem bezproblemowej obsługi zarówno klientom airfrance.com, jak i klm.com w ciągu kolejnych pięciu lat - komentuje Martijn van der Zee, SVP, e-commerce, Air France-KLM.

Współpraca pomiędzy Amadeus i Air France-KLM wskazuje na dalszy rozwój działalności e-commerce firmy Amadeus na całym świecie. Obecnie Amadeus świadczy usługi internetowe i mobilne dla ponad 100 linii lotniczych w zakresie merchandisingu, rezerwacji i obsługi podróżnych.

Jednocześnie ostatnie badanie - przeprowadzone przez firmę Amadeus na podstawie uśrednionych danych online pochodzących od 50 największych linii lotniczych wykorzystujących rozwiązanie Amadeus e-Retail Booking Engine oraz Amadeus Flex Pricer - pokazuje, że w 2012 roku przewoźnicy osiągnęli roczny wzrost zysków ze sprzedaży online oraz wzrost całkowitych dochodów w stosunku do 2011 roku.

Podsumowując, badanie firmy Amadeus wykazało:
- 7 proc. wzrost zysków ze sprzedaży online
ponad 16 proc. wzrost w zakresie utworzonych rezerwacji tzw. PNR, które w połączeniu z powyższymi zyskami ze sprzedaży online zapewniają 24 proc. wzrost dochodów ze sprzedaży online
- 7 proc. wzrost rezerwacji, co może wskazywać, że podróżni coraz częściej przeszukują Internet przed podjęciem decyzji

- Chciałbym podkreślić, że wiele oczekujemy od naszej silnej, historycznej już współpracy z Air France-KLM przedłużonej na kolejne pięć lat. Air France-KLM to grupa lotnicza, która jest szczególnie zaawansowana w swoim podejściu do e-commerce, dlatego cieszymy się, że możemy ją wspierać w dalszym rozwoju i realizacji wyzwań związanych z handlem elektronicznym - mówi Philippe Der Arslanian, Head of Global e-Commerce & Mobile, Amadeus.

- Jesteśmy również bardzo zadowoleni widząc, że nasze rozwiązania wspierają strategie online naszych klientów z branży lotniczej i umożliwiają osiąganie wspaniałych wyników biznesowych, często przekraczających wskaźniki wzrostu w branży. Dla linii lotniczych korzystających z naszych narzędzi rezerwacyjnych oznacza to, że lepsze wyniki w zakresie merchandisingu są możliwe, pod warunkiem, że zarządza się pełnym doświadczeniem podróżnego, począwszy od inspiracji do procesu płatności, nawet w przypadku złożonych tras lotniczych - dodaje.

Zagadnienia związane ze znaczeniem nowych możliwości w zakresie handlu elektronicznego dla linii lotniczych zostały podjęte podczas konferencji Amadeus Airline e-Commerce & Mobile Conference 2013, która odbyła w dniach 4-6 czerwca br. w Madrycie. Linie lotnicze, dostawcy usług turystycznych oraz eksperci branżowi dyskutowali na temat ostatnich trendów dotyczących merchandisingu, mobilności i personalizacji usług. Podczas eventu odbyło się wiele prezentacji linii lotniczych, specjalistów z branży oraz ekspertów firmy Amadeus z całego świata, którzy podzielili się z uczestnikami swoimi spostrzeżeniami, przykładami dobrych praktyk oraz success stories.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Amadeus Grupa Air France KLM technologie e-commerce strony internetowe partner technologiczny umowa grupa lotnicza platforma zakupowa strona internetowa Martijn van der Zee SVP rezerwacja usługi internetowe Amadeus Flex Pricer




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję