Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Jak promować turystykę kulinarną
Polska kuchnia od pokoleń kusi potencjałem i różnorodnością smaków. W ramach XI Międzynarodowego Forum Gospodarczego w Gdyni poruszono inicjatywę promocji turystyki kulinarnej jako podstawy w stworzeniu ogólnoświatowej mody na polską kuchnię. Jak pokazują badania tego rodzaju podróże cieszą się dużym zainteresowaniem, a im ciekawsza oferta tym więcej sympatyków.
Na świecie coraz większą popularność zdobywają restauracje opierające się na produktach od krajowych producentów. Świeży, regionalny produkt i gastronomia - sukces gwarantowany.
W Polsce i tak już dużo się dzieje. Powstają nowe szlaki kulinarne, rozwijają się festiwale, na których prezentowane są lokalne przysmaki mistrzów patelni. Na warsztatach kulinarnych mieszkańcy i turyści uczą się jak przyrządzać lokalne specjały. Nasza historia to wielokulturowość. Tradycje gastronomiczne kuchni kresowej, żydowskiej i polskiej cieszą się coraz większym zainteresowaniem.
Sukces promocyjny może przynieść rozpropagowana na szeroką skalę certyfikacja obiektów gastronomicznych. W Małopolsce tę standaryzację wprowadzono w 42 karczmach i restauracjach. W Białostockiem lokalnie zjemy już w 32 lokalach, które wzięły udział w tworzeniu Białostockiego Szlaku Kulinarnego. Podobnie na Podkarpaciu rośnie liczba karczm i restauracji serwujących potrawy oparte na tradycyjnych przepisach kuchni łemkowskiej, bojkowskiej, niemieckiej, żydowskiej, czy austriackiej.
Kolejnym kluczem niezbędnym do rozpropagowania turystyki kulinarnej są działania sieciujące. W Polsce wciąż brakuje swoistej współpracy na tym polu. Mylne kojarzenie partnera z konkurencją, nie przyniesie pożądanych efektów. Konieczna jest szeroko okrojona i co ważne mądra współpraca w tym zakresie. Przykładem mogą być losy Chłopskiego Jadła, ta ciesząca się oryginalnym, naturalnym smakiem restauracja po tym jak wpadła w ręce komercyjnej sieciówki ponoć straciła na smaku. Inicjatywa słuszna, ale wymaga pewnej standaryzacji i ujednolicenia.
Doskwiera brak wspólnej platformy marketingowej i sieci współpracy, które skutecznie promowały by produkt na skale międzynarodową i krajową. Stąd pomysł zorganizowania Nocy Restauracji i Dnia Kulinariów, w celu budowania pozycji dobrej i markowej kuchni polskiej.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
XI Międzynarodowe Forum Gospodarcze
[2012-01-23 17:15 91.20.233.*]
Turystyka kulinarna,... pomysl Ok. Jezeli przyjac ze odwiedzenie restauracji o regionalnym wystroju z regionym jadlospisem to swojego rodzaju event...to wlasnie my
prowadzimy niemieckojezyczny event-kalender (kalendarz polskich imprez i festiwali) w ktorym w tym roku wprowadzilismy rubryke "Kulinarische Events". Zainteresowanych nawiazaniem wsplpracy przy promowianiu obietkow zapraszamy do nawiazania korespondencji z nami (po polsku). Prosze pisac na: szmigielskiqevent-kalender.pl
Strona www: www.event-kalender.pl odpowiedz »
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział biura turystyczne:
Dział hotele, pensjonaty:
Taylor Swift da zarobić
Nowe centrum konferencyjne w
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Zobacz gdzie przywitali 500-tysięcznego pasażera
Lotnisko w Modlinie domaga się odszkodowania
Turyści zostawią 250 mln dolarów
Niesprawne autobusy, czyli skandaliczne wyniki kontroli NIK
Zainteresowanie Kartą Turysty w święta
Gdański port z sierpniowym wzrostem
Rainbow Tours podsumowuje przedsprzedaż
Groźny wirus - dwoje turystów nie żyje
Kto najwięcej zyskuje na ubezpieczeniach?