TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jak filmy wpływają na turystów?

Kino jak żadne inne medium, potrafi rozbudzić wyobraźnię widzów, odkrywając przed nimi nieznane miejsca i przybliżając odległe zakątki świata. Nie dziwi zatem fakt, że filmy mogą stanowić źródło inspiracji dla turystów.


Bazując na wyszukiwaniach dokonanych przez swoich użytkowników, Kayak.pl postanowił sprawdzić, w jaki sposób hity kinowe wpłynęły na to, gdzie Polacy spędzili urlop w minionym roku.

Wśród analizowanych filmów, największą inspiracją podróżniczą dla Polaków okazał się Grand Budapest Hotel Wesa Andersona. Jego akcja rozgrywa się w mitycznej krainie Zubrowka. Malowniczy świat przedstawiony przez amerykańskiego reżysera w znacznym stopniu zaintrygował polskich widzów. W ciągu dwóch tygodni od wejścia filmu na ekrany kin, zainteresowanie lotami do Budapesztu na Kayak-u wzrosło aż o 94%, a za noclegami rozglądało się o 97% więcej podróżnych. Najwyraźniej dekadencja dwudziestolecia międzywojennego i barwność postaci rozbudziły wyobraźnię Polaków. Jednak nie dali oni zwieść się umiejscowieniu akcji filmu w baśniowej krainie i wyruszyli na poszukiwania hotelu Budapeszt w sercu Węgier.

Kolejnym filmem, który zainspirował Polaków do dalekich podróży, był Wielki Gatsby w reżyserii Buza Luhrmanna. Na najnowszą ekranizację kultowej powieści Fitzgeralda z niecierpliwością czekali zarówno miłośnicy książkowej postaci tajemniczego milionera, jak i fani Leonarda DiCaprio, który wcielił się w rolę ekscentrycznego bohatera. Z analizy wyszukiwań lotów, przeprowadzonej przez porównywarkę wynika, że po polskiej premierze filmu, przelotów do Nowego Jorku szukało 34% więcej podróżnych. Tylko nieznacznie, bo o 4%, wzrosło natomiast zainteresowanie hotelami.

Interesujący może okazać się fakt, że na polskiej publiczności wciąż duże wrażenie robi historia zmagań hobbitów i krasnoludów. Po ukazaniu się trzeciej i ostatniej już części trylogii Hobbita, ilość wyszukiwań lotów do Nowej Zelandii na platformie wzrosła o 38%. Podobny wpływ na polską publiczność miały Pingwiny z Madagaskaru. Z analiz porównywarki wynika, że wyprawę na afrykańską wyspę rozważało o 37% więcej podróżnych niż dwa tygodnie przed zobaczeniem filmu.

Nieco mniejszy, ale wciąż warty odnotowania, wpływ na decyzje Polaków o wyborze celu podróży, miał film Sekretne życie Waltera Mitty. Epickie przygody z pogranicza jawy i snu rozgrywające się w fascynującej scenerii natury, zainspirowały o 27% więcej podróżnych do szukania lotów na Islandię. Natomiast Dzika droga z Reese Witherspoon to film, który na polskich widzów zadziałał nieco inaczej. Kayak zaobserwował 20% spadek zainteresowania lotami do Kalifornii po obejrzeniu zmagań bohaterki, która nocując pod gołym niebem, pieszo przemierzyła szlak turystyczny o długości ponad 1600 km. Co ciekawe, liczba wyszukiwań hoteli w słonecznym stanie Kalifornia wzrosła jednocześnie o 32%. Można po tym wnioskować, że większości polskich widzów bliższa jest jednak perspektywa spędzania urlopu w zaciszu pokoju hotelowego niż na męczącej wędrówce z namiotem.

Analiza została przeprowadzona na podstawie wyszukiwań lotów i hoteli z Polski do miejsc przedstawionych w wybranych filmach dokonanych na Kayak-u na 2 tygodnie przed premierą filmu oraz 2 tygodnie po jego ukazaniu się w kinach.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
film kayak porównywarka cen zwyczaje turystów Leonardo di Caprio Reese Witherspoon Grand Budapest Hotel




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję