TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Tworzą czarną listę firm turystycznych?

Chargeback zbiera żniwo - nikt nie chce podnieść wprost sprawy płatności i regulaminów organizacji kart płatniczych, które w dziwny sposób regulują płatności na rzecz organizatorów u agentów. Wszyscy próbują przerzucać się odpowiedzialnością finansową za straty poniesione przez klientów płacących kartą. Najnowszym sygnałem problemów jest komunikat firmy rozliczeniowej DotPay, świadczącej usługi w zakresie płatności internetowych oraz transakcji kartami Visa i MasterCard, która poinformowała agencje turystyczne, że nie chce akceptować płatności kartami na rzecz: Oasis, Ecco, Wezyr i Enter Air.


W piątek niektórzy agenci otrzymali, drogą mailową, informację od DotPay. Treść e-maila zamieszczamy poniżej (zachowaliśmy oryginalną pisownię):

"Szanowni Państwo,
W związku z obsługą na Państwa rzecz płatności kartami kredytowymi, proszę o natychmiastowe zaprzestanie przyjmowania płatności kartami kredytowymi za pośrednictwem DotPay dla następujących biur / tour operatorów / przewoźników:
Oasis
Ecco
Wezyr
EnterAir
oraz każdej ich formy, odmiany czy innej spółki.

Proszę o potwierdzenie zaprzestania świadczenia usług płatności kartami na rzecz tych podmiotów.

Płatności pozostałymi kanałami płatności dla tych podmiotów mogą być obsługiwane.

Proszę o potraktowanie tej informacji jako poufnej.

Pozdrawiam,
Andrzej Poniński"


Przedstawiciele firm, które zostały przez DotPay wpisane na "czarną listę" nie ukrywają oburzenia. Jeśli informacja przedostanie się się do opinii publicznej (a tak już się stało, gdyż media opublikowały w/w list), spowoduje to utratę zaufania do wyżej wymienionych, przez co firmy poniosą straty. Warto też podkreślić, że ową regulację wydał już DotPay S.A., a nie Dotpay Ltd. z siedzibą w Wielkiej Brytanii, która to spółka powiązana z DotPay S.A. miała potężne problemy z płatnościami na rzecz swoich klientów i zaprzestała działalności z końcem czerwca 2012 roku.

- W związku z komunikatem DotPay informujemy, że nie są nam znane podstawy merytoryczne, dla których Oasis Tours znalazł się wśród firm wyłączonych z transakcji kartami w DotPay. DotPay nie poinformował nas o swojej decyzji, ani nie zasięgał przed wysłaniem komunikatu informacji o kondycji biznesowej spółki. Sytuacja biznesowa Oasis Tours jest niezmiennie stabilna, w związku z czym nie ma przesłanek do takiego działania, jakie podjął DotPay. Uznajemy to działanie za nieuprawnione i niemerytoryczne. Nie jest wykluczone dochodzenie od DotPay wyrównania strat, o ile takie się pojawią - skomentował sytuację rzecznik prasowy Oasis Tours.

Z kolei przedstawiciel Ecco Holiday powiedział:- Kilka lat temu zrezygnowaliśmy z usług tej firmy więc obecna decyzja nie ma dla nas żadnego znaczenia, tym bardziej, że naszym głównym partnerem w obsłudze płatności kartami i przez Internet jest firma eCard. Za pośrednictwem eCardu mogą dokonywać płatności także nasi agenci, również ci nieposiadający terminali. Dzięki zmianom operacyjnym i wprowadzeniu unikalnego ubezpieczenia wpłat naszych klientów jesteśmy wiarygodnym partnerem dla tych firm, które kierują się przede wszystkim racjonalnymi przesłankami. Można pokusić się o komentarz odnośnie formy komunikatu, ale z doniesień prasowych wiemy, że niektórzy operatorzy w nim wymienieni już rozważają podjęcie kroków prawnych wobec jego autorów, którym chyba dobrze zrobi uświadomienie na czym polega odpowiedzialność za słowa.

Natomiast Wezyr Holidays przedstawił następujące oświadczenie dotyczące całej sytuacji: - "W związku z bezprawnym działaniem firmy Dotpay S.A., która w dniu 10.08.2012 wysłała do sieci agentów nakaz wyłączenia płatności kartami kredytowymi na rzecz Wezyr Holiday Service Sp. z o.o., zmuszeni jesteśmy do reakcji. Informujemy, że Dotpay S.A. wystosowało wspomniane pismo bezpodstawnie i bezprawnie. Wezyr Holiday Service Sp. z o.o. nie wiąże żaden stosunek prawny z Dotpay S.A. Spółka nie zasięgała też u nas jakiejkolwiek opinii, ani nie występowała o jakiekolwiek dokumenty potwierdzające naszą kondycję finansową.

Takie działanie spółki Dotpay traktujemy jako naruszenie dóbr osobistych Wezyr Holiday Service Sp. z o.o., a w szczególności dobrego imienia, wizerunku rzetelnego kontrahenta i organizatora usług turystycznych, które to dobra podlegają ochronie prawnej na podstawie art.23 w zw. z art. 43 k.c. W naszej ocenie takie działania noszą znamiona nieuczciwej konkurencji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Wobec tak bezprawnego charakteru działań do zarządu Dotpay S.A. wystosowaliśmy w dniu 13.08.2012 o godz. 13:30 pismo z żądaniem wyjaśnienia działania, na które do tej chwili nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Jednocześnie podjęliśmy zdecydowane działania i we współpracy z kancelarią prawną będziemy dążyć do wyjaśnienia zaistniałej sytuacji, opublikowania przeprosin oraz sprostowania przez Dotpay. Nasza spółka nie wyklucza poszukiwania ochrony przysługującej na drodze sądowej.

W związku z wydarzeniami ostatnich tygodni w branży turystycznej zrozumiały jest dla nas niepokój Dotpay S.A. Nie pozwolimy jednak, by bezprawne działania, subiektywne opinie i publikacje były kierowane przeciwko Wezyr Holiday Service Sp. z o.o.

Nasza kondycja finansowa jest stabilna, wspierana przez międzynarodowy koncern OTI Holding, do którego należy Wezyr Holiday Service Sp. z o.o. OTI Holding w roku 2011 wygenerował obrót 1,2 mld USD. Jako Wezyr Holidays w 2011 obsłużyliśmy 108 819 Klientów, przy obrocie 209 mln zł i zakończyliśmy rok z dodatnim wynikiem finansowym + 3,8 mln zł. Jesteśmy przekonani, że rok 2012 zakończymy z jeszcze lepszym wynikiem, zważywszy że wzrost naszej sprzedaży sięga 25%. Utrzymujemy pozycję lidera na kierunku Turcja, a w sprzedaży wycieczek do Egiptu i Grecji nasze udziały w rynku znacząco rosną. Dalej planujemy rozwój, w tym nowe salony firmowe w głównych miastach Polski oraz kolejne inwestycje w polski biznes turystyczny i markę Wezyr Holidays".




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Dotpay Oasis Ecco Holiday Wezyr Holidays Enter Air touroperator biuro podróży wiadomość płatności internetowe płatność kartą Visa MasterCard agenci turystyczni organizatorzy touroperatorzy informacja e-mail karta kredytowa Andrzej Poniński przewoźnik linie lotnicze czarter czarna lista


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję