Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki TUI Nysa
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- SPECJALISTA DS. OBSŁUGI REZERWACJI AGENCYJNYCH
- Specjalista ds. turystyki - TUI FR M1 Poznań
- PRODUCT MANAGER
- pilotaż - Kaszuby Łeba
- PILNE! Pilot Włochy 09-14.09.2024
- Pilotaż Grecja Delfy Ateny Meteory...
- Pilotaż 20 września/ z Łodzi do Parku Suntago
- Pilotaż - Budapeszt
Wrocławskie lotnisko prawie jak Heathrow
Półtorej minuty - tyle maksymalnie trwa oczekiwanie na bagaż w Porcie Lotniczym Wrocław. Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom pasażerowie nie stoją też w kolejkach do kontroli bezpieczeństwa. W przededniu szczytu wakacyjnego wrocławskie lotnisko podsumowuje pierwsze efekty nowatorskiego programu "Stop kolejkom".
,,Stop kolejkom" to autorski program wprowadzony przez wrocławskie lotnisko w ramach podnoszenia jakości obsługi pasażerów. Służy usprawnianiu odprawy biletowo-bagażowej, kontroli dokumentów i odbioru bagaży. W przededniu sezonu wakacyjnego widać jego pierwsze efekty. - O komfort pasażerów dbamy od dawna. Tytuł Najbardziej Przyjaznego Lotniska w Polsce zobowiązuje - mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. - Dzięki naszym działaniom średni czas oczekiwania na bagaż we Wrocławiu wynosi teraz nie więcej niż 1,5 minuty, a pasażerowie nie stoją też w kolejkach do odprawy i kontroli biletowo-bagażowej - dodaje Dariusz Kuś.
Wrocławskie lotnisko dysponuje nowoczesnym system bagażowym, który z powodzeniem wykorzystywany jest w największych portach Europy, m.in. na Heathrow w Londynie. Dwa niezależne taśmociągi pozwalają maksymalnie skrócić czas oczekiwania na bagaż nawet w okresie wzmożonego ruchu. W sezonie, w ciągu jednej doby to nawet 90 ton bagażu, który należy dostarczyć podróżnym. - Aby maksymalnie skrócić czas oczekiwania na walizki, wdrożyliśmy system monitoringu przepływu bagażu, który pozwala nam jeszcze lepiej kontrolować i usprawniać ten aspekt pracy lotniska - mówi Tomasz Lenart, kierownik obsługi pasażerskiej w Porcie Lotniczym Wrocław. Dzięki temu udaje się wyeliminować ewentualne opóźnienia nawet, gdy w jednym momencie przyjmuje się kilka samolotów. Dla przykładu, obsługa jednego samolotu czarterowego to średnio 3 tony bagażu, które trzeba dostarczyć podróżnym, a jednego lotu niskokosztowego nawet do 1,5 tony.
Program ,,Stop kolejkom" to też brak przestojów w przypadku odprawy biletowo-bagażowej czy kontroli bezpieczeństwa i dokumentów w Porcie Lotniczym Wrocław. - Działamy prewencyjnie - mówi Tomasz Lenart. - Już z tygodniowym wyprzedzeniem wszystkie służby wiedzą, jak będzie wyglądała praca danego dnia. Dzięki odpowiednim systemom lotniskowym jesteśmy w stanie przewidzieć nasilenie ruchu. Dlatego też pasażerowie mają zagwarantowany komfort, a kontrola przebiega szybko i sprawnie - dodaje. Dodatkowe stanowiska do odprawy - w sumie jest ich 22 - i ciągi kontroli bezpieczeństwa - tych jest 7 - uruchamiane są w zależności od przewidywanego nasilenia ruchu. W działania zaangażowane są wszystkie służby pracujące na lotnisku - Służba Celna, Straż Graniczna, pracownicy operacyjni lotniska i agent handlingowy. To dzięki ich ścisłej współpracy program przynosi efekty.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Starsze aktualności:
UE ujednolici przepisy dotyczące krótkoterminowego
W Krakowie powstaje nowy szlak
Emirates chwali się dobrymi
Gdzie Polacy jadą z biurami na Boże
Grecja z nowym planem dla
Kolejne kraje bliżej członkostwa w
Airbnb zazdrości hotelom i zmierza do profesjonalizacji
Friuli-Wenecja Julijska kusi touroperatorów
Która destynacja najpopularniejsza?
DreamTours uruchamia stronę Luksusowe-hotele.pl
ois Livigno - kampania turystyczna - poraszka
Podsumowanie konferencji Nowe Trendy w Turystyce
Bezpłatne szkolenie dla członków PIT
Szkoła hotelarsko-gastronomiczna w zamku krzyżackim
SAS: będą cięcia w wynagrodzeniach pracowników?
6 powodów, dla których Polacy odwiedzają Bułgarię
Best Western dla miłośników jednośladów
Nieproszeni pasażerowie, czyli karaluchy na pokładzie samolotu
Menu Bez Glutenu, czyli nowe lokale przyjazne osobom z celiakią
Wspólny konkurs Rainbow Tours i Tanie-Loty.com.pl
Zmalały przychody z turystyki biznesowej
Najgorsze Jstrzębskie biuro- Waszym zdaniem