Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
- pilot Rumunia oraz Włochy-Francja-Monako
- Specjalista ds. Turystyki Itaka Galeria Łódzka
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- Pilot wycieczek
- Koordynator rejsów czarterowych
Telefonowanie w restauracji nie popłaca
Komunikacja ze znajomymi i korzystanie z portali społecznościowych stały się tak ważnym elementem życia, że wiele osób nie wyobraża sobie wyłączenia telefonu ani na moment. Nie odbiega od tego pobyt w restauracji, gdzie klienci często zerkają na swoje komórki. Pewien restaurator postanowił to zmienić.
Właściciel jednej z restauracji w Izraelu zapragnął, aby w jego lokalu ludzie chętniej oddawali się konsumpcji czy rozmowom przy stoliku, zamiast nieustannego posługiwania się telefonami. Dziwiło go, że osoby przychodzące razem, zamiast rozmawiać ciągle wysyłają wiadomości bądź serfują w sieci. Restaurator chciał również ukrócić proceder ciągłego fotografowania otrzymanych potraw i uwierzytelniania wszystkiego co się dzieje.
Pomysł na powstrzymanie gości przed nieustannym korzystaniem z telefonów jest stosunkowo prosty. Na drzwiach do lokalu została przywieszona kartka informująca, że dla gości którzy wyłączą swoje komórki przed wejściem na salę, przewidziana jest zniżka. Oferta jest bardzo kusząca, bowiem osoby które zastosują się do reguł mogą liczyć na upust w wysokości 50% ceny rachunku.
Od czasu, kiedy rozpoczęła się akacja, efekt jest natychmiastowy. Klienci chętnie biorą udział w promocji, a na sali ponownie słychać wyłącznie rozmowy. Restaurator dostrzegł nawet, że goście częściej proszą o podgrzanie dania, bowiem pochłonięci rozmową zapominają o podanym posiłku. Właściciel jest zadowolony z osiągniętego rezultatu. "Technologia jest w porządku, jednak kiedy jemy, zwłaszcza z rodziną albo przyjaciółmi, możemy od niej odpocząć, chociaż na pół godziny i cieszyć się smakiem oraz towarzystwem najbliższych."
Właściciel musiał być bardzo zdeterminowany, skoro zdecydował się zaoferować klientom tak atrakcyjną ofertę. Marże na oferowane dania nie są wysokie, więc gdy rozgłos ucichnie to prawdopodobnie promocja zostanie zakończona, lub ulegnie obniżeniu.
Izraelski restaurator nie jest pierwszym, który postanowił ograniczyć korzystanie z telefonów w lokalu. Wcześniej z podobnym pomysłem wyszedł właściciel lokalu Eva w Los Angeles, który swoim gościom oferował zniżkę 5% w zamian za wyłączenie aparatu. Wygląda więc na to, że podobne inicjatywy mogą się przyjmować. Ważne jednak, aby dążenie do ich realizacji nie nadszarpnęło zbytnio budżetu lokalu.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Samolot z polskimi turystami wypadł z pasa
Liczba ofiar śmiertelnych najniższa w historii
Condo hotel w Ostródzie: sprzedaż pokoi trwa
Na warszawskim lotnisku już niebawem
OLT - kto posprząta po bankrucie?
Nieoprocentowane kredyty podciągną wyniki sprzedaży biur podróży w górę?