TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Grupa Ambra chce promować spożycie cydru

Grupa Ambra zapowiada kolejne inwestycje. Spółka chce promować spożycie niskoalkoholowych napojów orzeźwiających i rozszerzyć bazę rozwoju dla polskiego cydru.


Teraz może sobie pozwolić na skorzystanie z okazji inwestycyjnych, a w drugiej połowie roku obrotowego powinna skorzystać z poprawiającej się koniunktury.

"Było to może niełatwe, ale szczególnie pod koniec udane półrocze" - komentuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Robert Ogór, prezes Grupy Ambra. "Odnotowaliśmy wzrost zysku operacyjnego na właściwie wszystkich poziomach oraz zysku netto, możemy być więc zadowoleni. Sprzedaż przedsiębiorstwa wzrosła jednak nieznacznie, bo o niecały 1 proc" - dodaje.

Pozycja finansowa spółki, jak podkreśla Robert Ogór, jest obecnie mocna. Przedsiębiorstwo ma duże przepływy finansowe oraz ukryte w majątku rezerwy, które częściowo udało się już uwolnić. W wyniku tego zadłużenie firmy jest niewielkie, co powoduje, że spółka ma stosunkowo duży potencjał do dalszego rozwoju, którego skutkiem mogą być inwestycje.

"Z jednej strony mamy dobre, stabilne przepływy, dające stałą, rosnąca dywidendę, z drugiej - silną pozycję rynkową, mocne marki i potencjał organiczny dzięki cydrowi" - zauważa prezes Ogór. "Daje to dobre podstawy do inwestycji w przypadku, gdyby nadarzały się takie okazje. To powinien być dobry scenariusz dla akcjonariuszy" - komentuje.

Z raportu DM Millennium wynika, że Ambra powinna być w tym roku jednym z czarnych koni warszawskiej giełdy. Potencjał wzrostu ceny jej akcji to ponad 40 proc. (cena docelowa 12,8 zł, obecny kurs to mniej niż 9 zł). Analitycy oczekują też dużo wyższej niż ostatnio dywidendy, na poziomie 0,58 zł za akcję wobec 0,43 zł poprzednio.

W najbliższej przyszłości, jak zapowiada prezes Ogór, spółka zamierza nadal promować spożycie cydru w Polsce. Według danych Związku Sadowników RP w 2013 roku sprzedano 2 mln litrów tego napoju, a tylko do października ubiegłego roku - 8,5 mln. Ministerstwo Gospodarki prognozuje, że do 2020 roku produkcja cydru w Polsce może wzrosnąć nawet dziesięciokrotnie.

Jak wynika ze sprawozdań finansowych przychody ze sprzedaży Grupy Ambra w pierwszym półroczu roku obrotowego 2014/2015 wyniosły 251,9 mln zł wobec 249,6 mln zł rok wcześniej (wzrost o 0,9 proc.). Głównie z powodu niższych cen zakupu surowców o 5,6 proc. wzrósł zysk brutto przedsiębiorstwa, który osiągnął poziom 92,2 mln zł. Pomimo kosztów rozwoju najmłodszej marki, czyli Cydru Lubelskiego, spółka zamknęła pierwsze półrocze zyskiem ze sprzedaży w wysokości 37,5 mln zł, czyli o 2,7 proc. wyższym niż w tym samym okresie rok wcześniej.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
grupa ambra cydr jabłka dm millennium cydr lubelski rok obrotowy promocja cydru gpw




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję