Ogłoszenia
Ogłoszenia
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
Samolotów będzie przybywać
We Wschodniej i Środkowej Europie wzrasta popyt na samoloty. Do 2030 r. ich flota ma zwiększyć się o 530 maszyn pasażerskich, wartych ponad 38 mld dolarów. Połowę rynku planuje zająć, należąca do Grupy EADS, firma Airbus.
Airbus szacuje, że w wyniku rosnącej liczby pasażerów klasy średniej oraz ich mobilności, w ciągu kolejnych 15 lat ruch lotniczy podwoi się. W latach 2000 - 2010, mimo trzech fal kryzysu gospodarczego, wzrósł on o 45 procent natomiast w latach 1980 - 2010 zwiększył się około 3,8 razy.
Na popyt na rynku maszyn lotniczych wpływa także zainteresowanie przewoźników bardziej oszczędnymi samolotami, emitującymi mniej dwutlenku węgla. W ubiegłej dekadzie, przy wyższym o 45 procent ruchu pasażerskim, zużycie paliwa wzrosło tylko o 3 procent. Producenci maszyn są więc zmuszeni do dostosowania się do zwiększających się wymogów eksploatacyjnych i środowiskowych.
Z powyższych powodów, w ciągu następnych dwudziestu lat popyt szacowany jest na 27 tys. nowych samolotów pasażerskich, wartości 3,3 bln dolarów, w tym: 1330 maszyn o pojemności od 400 do 800 pasażerów, 6430 jednostek szerokokadłubowych oraz 19170 wąskokadłubowych.
W nadchodzących dwóch dekadach globalnym liderem pod względem ruchu lotniczego stanie się rejon Azji i Pacyfiku, który będzie miał 33 procent udziału w rynku (o 5 procent więcej niż obecnie), Europa natomiast zachowa drugą pozycję z wynikiem 23 procent (4 procent mniej niż obecnie). Ogólny ruch lotniczy w Europie Środkowo - Wschodniej będzie rósł szybciej (5,7 procent rocznie) od średniej globalnej szacowanej na 4,8 procent rocznie.
Obecny udział Polski w rynku naszego regionu wynosi 22 procent i co najmniej taki poziom powinien być utrzymany. Oznacza to, że w ciągu kolejnych 20 lat nad polskie niebo może trafić 116 samolotów. Nowe maszyny trafią do wszystkich uczestników rynku - obecnie tanie linie, głównie zachodnie obsługują 54 procent ruchu pasażerskiego na lotniskach w Polsce. W Europie Zachodniej mają łącznie około 25 procent udziału.
Według Kimona Sotiropolusa, wiceprezesa Airbusa na Europę Środkową, w ciągu dwudziestu lat liczba samolotów pasażerskich na polskim niebie potroi się z obecnych 70 do 220 maszyn. Nie wiadomo jednak, kto zdobędzie polski rynek. Nasz narodowy przewoźnik PLL LOT oczekuje na dostawy Boeningów B787 Dreamliner, które okazały się niedopracowane technicznie, w związku z czym trafią na rynek z końcem przyszłego roku, z czteroletnim opóźnieniem.
Wydaje się, że Airbus ma duże szanse na realizację swoich planów. Produkowane przez niego samoloty średniego zasięgu A320neo są bardzo oszczędne, jednak czas realizacji kontraktów wynosi obecnie 7 lat (mimo, że miesięcznie produkuje się 32 sztuki). Wyjściem dla przewoźników może stać się leasing maszyn - firmy leasingowe stanowią znaczną część nowych klientów producenta. Jest także szansa, że Airbus zwiększy ilość produkowanych miesięcznie maszyn - w przyszłym roku planowane jest zwiększenie zatrudnienia z 54 do 58 tys. osób.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Propozycje na majowy weekend: rowerem przez Szwecję
Europejskie Forum Prawa Turystycznego
W Balicach brudno, Wrocław najbardziej przyjazny
Ruch na trasach Finnair z Polski
McDonalds: mniejsza sprzedaż w Europie
Czarterowanie malej ilosci miejsc w samolocie - prosze o pomoc
OSAT chce chronić dane osobowe
Już niedługo na rynku pojawi się telefon Boeinga
Egipt: alkohol i bikini nadal legalne
Jest wam zimno? Będzie jeszcze zimniej.
Hotel Przyjazny Rodzinie - kto zwycięzcą?
IHG zaprojektował nową markę hoteli
Czarterowanie malej ilosci miejsc w samolocie - prosze o pomoc
Paryż wprowadzi zakaz wjazdu dla aut z silnikiem diesla?
Safpol Travel: Lubisz zaliczać? Zalicz 5 państw w tydzień!
Pociąg jeżdżącym placem zabaw dla dzieci
Koleje Mazowieckie zawieszają połączenia
North Fish stawia na kolejny lokal
Zacmienie słońca - jakie wrażenia
Apartamenty w Pomorie, Bulgaria, nad morzem Lato 2015