Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot - Szlak Piastowski 05-07.06.2024
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
Na małą czarną do fast foodu
Polacy korzystający z kawiarni sieciowych podobnie jak w ubiegłych latach przyznają, że miejscami, gdzie najczęściej piją kawę są: dom, kawiarnia sieciowa oraz miejsce pracy. Największy wzrost popularności w stosunku do ubiegłego roku odnotowały jedynie fastfoody (z 22% do 26%).
Z najnowszego raportu Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia wynika, że badani coraz częściej na "małą czarną" wybierają fast foody. W porównaniu z ubiegłym rokiem największy wzrost znajomości całkowitej odnotowały: Starbucks (o 14 pkt. proc.) oraz McCafe (o 13 pkt. proc.), zaś spośród barków kawowych koncernów paliwowych swoją pozycję lidera umocnił Wild Bean Cafe ze wzrostem w wysokości 8 pkt. proc.
Najpopularniejsze sieci nie różnią się między sobą, jeśli chodzi o najczęściej podawane motywy odwiedzania. Jednocześnie konsumenci dostrzegają cechy wyróżniające poszczególne sieci: Tchibo przyciąga nie tylko kawą paczkowaną, ale swoją ofertą produktów z kategorii 'ułatwiających życie', Empik Cafe również umożliwia łączenie wizyty w kawiarni z innymi zakupami, Grycan wyprzedza konkurencję pod względem jakości ciast oraz deserów, zaś Starbucks to jedyna sieć wskazywana jako modne miejsce.
Użytkownicy kawiarni sieciowych są z ich usług i produktów zadowoleni. To, na co najbardziej narzekają to ceny (20%), zaś tym, co najbardziej by ich zachęciło do częstszego korzystania z kawiarni jest atrakcyjna cena za zestaw kawy z ciastkiem (47%).
W porównaniu z ubiegłym rokiem średnia kwota wydawana podczas jednej wizyty spadła o 2 złote (2012: 23,88 zł, 2013: 21,88 zł).
"Z naszego badania wynika, że klienci kawiarni sieciowych są zadowoleni z ich oferty. Tym, co sprawiłoby, że częściej odwiedziliby kawiarnię sieciową są bardziej atrakcyjne ceny - zarówno w przypadku zakupu zestawu kawy z ciastkiem, jak również możliwość skorzystania z oferty dnia czy wykorzystania karty rabatowej. Mimo, iż po uściśleniu przepisów podatkowych dotyczących napojów kawowych obawiano się wzrostu cen, w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrósł o 4 punkty procentowe odsetek osób, które w ciągu ostatnich trzech miesięcy odwiedziły kawiarnię sieciową. Wydaje się, że aby w większym stopniu zachęcić konsumentów do odwiedzania kawiarni sieciowych, właściwym krokiem jest rozbudowywanie specjalnych ofert cenowych i programów lojalnościowych. Na zachodnich rynkach coraz większą popularnością cieszy się wykorzystywanie możliwości oferowanych przez technologie mobilne, przede wszystkim aplikacje na smartfony, które umożliwiają m. in. płacenie w lokalach za pomocą telefonu, sprawdzenie adresu najbliższej kawiarni czy zarządzanie swoim kontem w ramach programu lojalnościowego. Można się spodziewać, że tym tropem pójdą też sieci w Polsce" - mówi Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia
- "Wzrost, jaki odnotowały fast foody jako miejsce spożywania kawy również ma konotacje cenowe. Przykładowo najpopularniejsza wśród klientów kawiarni sieciowych kawa latte w McCafé kosztuje średnio 2 złote mniej niż w kawiarniach sieciowych. Jednocześnie fast foody systematycznie rozszerzają swoją ofertę dla kawoszy, dlatego stają się coraz częściej alternatywą dla kawiarni sieciowych" - dodaje.
Badanie Cafe Monitor zrealizowano w maju 2013 metodą CAWI, próba N=1007. Badanie przeprowadzono na grupie miejskiej losowo wybranych osób w wieku 16 - 55 lat, odwiedzających kawiarnie nie rzadziej niż raz na miesiąc. Badanie jest realizowane cyklicznie, raz w roku.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Rainbow Tours podaje wyniki sprzedaży
XIX edycja Targów TT Warsaw 2011 zakończona
Cztery gwiazdki na Żywiecczyźnie
Gdańsk: nowy terminal już przyjmuje
Polska i Grecja nie przestrzegają przepisów dot. lotnictwa
Rynek turystyczny Czarnogóry znajdzie się w światowej czołówce?
Wypadek polskiego autokaru w Niemczech
Hotel Bryza w Juracie liczy na singli
Powstają filmowe hotele Paramount