Subskrypcja



Szukaj



Kryzys omija franczyzę?

W Polsce z roku na rok przybywa lokali gastronomicznych. Tempo rozwoju franczyzy w naszym kraju jest wysokie - zauważają eksperci.


Znana na polskim rynku marka Subway jako jedna z nielicznych, w kryzysowym 2012 roku otworzyła kilkanaście nowych lokali. W ubiegłym roku firma odnotowała 8 proc. wzrost sprzedaży, 15 proc. wzrost liczby restauracji i 12 proc. wzrost liczby klientów. W długofalowych planach spółki jest otwarcie 150 lokali, w ciągu najbliższych dwóch lat.

Biorąc pod uwagę popularność w Polsce takich potraw jak schabowy z ziemniakami i kapustą zasmażaną sukces Subwaya wcale nie był taki oczywisty. Mimo to Polacy szybko przekonali się do "zdrowego jedzenia". Dodatkowo sami mogą skomponować pełnowartościowy posiłek. Wygląda na to, że fast foodowa alternatywa sprawdza się.

Pośród lokalizacji Subwaya można wymienić szpitale, uniwersytety, biura, a nawet kościoły. Jednym słowem marka chce być kojarzona z ogólnodostępną zdrową żywnością. To co ułatwia franczyzobiorcom nawiązanie współpracy z koncernem to na pewno koncept satellite store. W myśl, którego Subway pozwala prowadzić biznes nawet w przypadku braku dużej powierzchni na lokal.

W ubiegłym roku do grona innowacji sieci dołączył koncept Subway drive-thru. Pierwszy lokal tego typu został otworzony w październiku w Katowicach. Jest to nadal standardowa restauracja Subway, w której głównym produktem są sandwicze, ale oferta jest poszerzona o segment kawowy. Oferta cieszy się popularnością na tyle, że marka planuje ekspansję konceptu w całej Europie.




Komentarze


(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(podaj jeśli chcesz być powiadamiany o nowych wypowiedziach w tym wątku, Twój e-mail nie jest ujawniany publicznie, ani nikomu udostępniany)



Tagi:




Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij