Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Luty 2011: jak wybierali turyści?
Dwa krajowe portale turystyczne - Wakacje.pl i EasyGo.pl dokonały analizy wyborów zakupowych swoich klientów. W lutym br. Egipt został zdetronizowany przez Hiszpanię (24 proc.). Na drugim miejscu wśród najpopularniejszych kierunków turystycznych znalazła się Turcja (23 proc.), na trzecim zaś - Grecja (17 proc.).
Wśród krajów egzotycznych najbardziej kusząca okazała się Kenia (27 proc.). Drugie miejsce zajęły Chiny (14 proc.), a trzecie - Dominikana i Indie (po 13 proc.).
W lutowej sprzedaży królowała oferta wczesnowiosenna i letnia. Najczęściej turyści podróżują w parach, to 58 proc. wszystkich kupujących klientów. Dokładnie tyle samo co przed rokiem. Podobnie stały wynik, 6 proc. wyborów, zanotowali wyjeżdżający w pojedynkę.
Podróże w składach rodzinnych 2+1 (rodzice i jedno dziecko) wybrało w lutym 12 proc. klientów. To o jeden punkt procentowy mniej niż przed rokiem. Wyjazdy 2+2 (rodzice i dwoje dzieci) wybrało 5 proc. kupujących. Tak samo jak w lutym 2010 roku. O jeden punkt procentowy, rok do roku, zyskały wyjazdy w małych grupach osobowych składających się maksymalnie z 5 osób.
W aspekcie zakupów wyjazdów turystycznych luty 2011 był droższy od lutego 2010 o 325 zł. Średnia wartość rezerwacji w minionym miesiącu wynosiła 5548 zł. Przed rokiem było to 5223 zł. Po oferty najdroższe w katalogach, w cenie powyżej 5 tys. zł za rezerwację, sięgnęło w lutym 46 proc. klientów. To o 5 proc. więcej niż przed rokiem. Przedział ofertowy 4-5 tys. zł wybrało w tym samym czasie 17 proc. klientów (2010 - 19 proc.), a rezerwacje za 3-4 tys. zł kupiło 14 proc. internautów (2010 - 20 proc.). Po oferty z przedziału ekonomicznego za 2-3 tys. zł sięgnęło w lutym 12 proc. klientów (2010 - 10 proc.) a kwotę poniżej 2 tys. zł postanowiło wydać 11 proc. kupujących (2010 - 10 proc.).
Tak samo jak w wielu minionych miesiącach wciąż najchętniej wyjeżdżamy na tydzień. W lutym 2011 tak określone czasowo oferty kupiło 63 proc. klientów, 27 proc. kupujących wybrało oferty 14-dniowe, a 10 proc. klientów inne np. 3, 5, 9 lub 10 dniowe.
Klienci korzystali w lutym b.r. najczęściej z oferty biura podróży Itaka (22 proc.), na drugim miejscu znalazł się Neckermann (12 proc.), a na trzecim biuro Wezyr (10 proc.).
Najczęściej turyści decydowali się na podróże lotnicze (87 proc.), oferty z dojazdem własnym wybrało 16 proc. klientów. Imprezy autokarowe cieszyły się 2 proc. zainteresowaniem.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Wakacje.pl i EasyGo.pl: gdzie w lutym 2011?
[2011-03-16 17:20 83.13.189.*]
87%+16%+2% = ? odpowiedz »
Wakacje.pl i EasyGo.pl: gdzie w lutym 2011?
[2011-03-18 13:40 95.48.25.*]
Od kiedy odeszli Panek i Kaczorowski wakacje są na równi pochyłej. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Powstają filmowe hotele Paramount
Kodeks Dobrych Praktyk: turystyka z ekologią za pan brat
Kto udzieli pożyczki airberlin?
W biurach drogo, ale stabilnie
Nowe narzędzie do generowania zysków dla biur podróży?
Europejskie Centrum Konsumenckie radzi jak uniknąć majówkowych wpadek
Nowa atrakcja turystyczna nad Odrą
TUI Poland ceni opinie turystów
Więcej hoteli od Onet.pl i eSKY.pl
Górale szykują promocję, jeśli nasi wygrają
Polacy wyjeżdżają z niemieckimi biurami podróży?