TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Luty 2011: jak wybierali turyści?

Dwa krajowe portale turystyczne - Wakacje.pl i EasyGo.pl dokonały analizy wyborów zakupowych swoich klientów. W lutym br. Egipt został zdetronizowany przez Hiszpanię (24 proc.). Na drugim miejscu wśród najpopularniejszych kierunków turystycznych znalazła się Turcja (23 proc.), na trzecim zaś - Grecja (17 proc.).


Wśród krajów egzotycznych najbardziej kusząca okazała się Kenia (27 proc.). Drugie miejsce zajęły Chiny (14 proc.), a trzecie - Dominikana i Indie (po 13 proc.).

W lutowej sprzedaży królowała oferta wczesnowiosenna i letnia. Najczęściej turyści podróżują w parach, to 58 proc. wszystkich kupujących klientów. Dokładnie tyle samo co przed rokiem. Podobnie stały wynik, 6 proc. wyborów, zanotowali wyjeżdżający w pojedynkę.

Podróże w składach rodzinnych 2+1 (rodzice i jedno dziecko) wybrało w lutym 12 proc. klientów. To o jeden punkt procentowy mniej niż przed rokiem. Wyjazdy 2+2 (rodzice i dwoje dzieci) wybrało 5 proc. kupujących. Tak samo jak w lutym 2010 roku. O jeden punkt procentowy, rok do roku, zyskały wyjazdy w małych grupach osobowych składających się maksymalnie z 5 osób.

W aspekcie zakupów wyjazdów turystycznych luty 2011 był droższy od lutego 2010 o 325 zł. Średnia wartość rezerwacji w minionym miesiącu wynosiła 5548 zł. Przed rokiem było to 5223 zł. Po oferty najdroższe w katalogach, w cenie powyżej 5 tys. zł za rezerwację, sięgnęło w lutym 46 proc. klientów. To o 5 proc. więcej niż przed rokiem. Przedział ofertowy 4-5 tys. zł wybrało w tym samym czasie 17 proc. klientów (2010 - 19 proc.), a rezerwacje za 3-4 tys. zł kupiło 14 proc. internautów (2010 - 20 proc.). Po oferty z przedziału ekonomicznego za 2-3 tys. zł sięgnęło w lutym 12 proc. klientów (2010 - 10 proc.) a kwotę poniżej 2 tys. zł postanowiło wydać 11 proc. kupujących (2010 - 10 proc.).

Tak samo jak w wielu minionych miesiącach wciąż najchętniej wyjeżdżamy na tydzień. W lutym 2011 tak określone czasowo oferty kupiło 63 proc. klientów, 27 proc. kupujących wybrało oferty 14-dniowe, a 10 proc. klientów inne np. 3, 5, 9 lub 10 dniowe.

Klienci korzystali w lutym b.r. najczęściej z oferty biura podróży Itaka (22 proc.), na drugim miejscu znalazł się Neckermann (12 proc.), a na trzecim biuro Wezyr (10 proc.).

Najczęściej turyści decydowali się na podróże lotnicze (87 proc.), oferty z dojazdem własnym wybrało 16 proc. klientów. Imprezy autokarowe cieszyły się 2 proc. zainteresowaniem.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Wakacje.pl EasyGo.pl Egipt Hiszpania Turcja Kenia Chiny Dominikana Indie oferta wczesnowiosenna oferta letnia Itaka Neckermann Wezyr podróże lotnicze autokary biura podróży


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję