Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent w EXIMTOURS
- Biuro podróży w Warszawie zatrudni pracowników
- Grecja 2025! Przewodnik, Pracownik...
- PRODUCT MANAGER
- Z-ca Kierownika / Specjalista ds. turystyki...
- Kosmetyki hotelowe
- Specjalista ds. Turystyki - Żyrardów
- REZYDENT TURYSTYCZNY - Lato 2025 w Sun & Fun...
- Salon Biura Podróży w Katowicach
- Rezydent biura podróży 2025
Europejscy przewoźnicy strzeżcie się
Od pewnego czasu europejscy przewoźnicy lotniczy muszą zmagać się z poważną konkurencją, jaką stanowią linie z Bliskiego Wschodu. Qatar Airways, Emirates i inni bliskowschodni przewoźnicy przejmują europejskich klientów na dochodowych trasach w rekordowym tempie.
Po rozpoczęciu rejsów z Warszawy do Dubaju przez Emirates, dzięki atrakcyjnym cenom biletów, ilość klientów była tak duża, że przewoźnik musiał podstawiać większy samolot niż planowano. Na pustki w samolotach nie narzeka też Qatar Airways.
Obaj przewoźnicy ze swoich hubów w Dausze i Dubaju oferują rejsy na tych samych międzykontynentalnych trasach, po cenach konkurencyjnych z takimi gigantami jak Lufthansa, Air France czy British Airways.
Arabskie linie chcą zdominować europejski ruch pasażerski na najbardziej dochodowych trasach. Na trasach do krajów Zatoki Perskiej, Indii, Chin południowo-wschodnich, Tajlandii, Malezji czy Indonezji, mają tę przewagę nad europejskimi przewoźnikami, że ich porty przesiadkowe znajdują się na trasie, i lecąc np z Polski do Tajlandii nie trzeba nadkładać drogi przez Frankfurt, lub inne zachodnie miasto. Ale już przy trasach do Pekinu, Korei czy Japonii, trasy z zachodnioeuropejskich hubów mają porównywalną długość.
Bliskowschodni przewoźnicy mają jeden cel lecz chcą go osiągnąć różnymi metodami. Etihad inwestuje w mniejsze linie, które mają dostarczać pasażerów do jego hubu w Abu Dhabi. Linie Emirates z kolei wybierają bliską współpracę, której przykładem jest 10-letnie partnerstwo z Quantas. Qatar Airways z kolei postanowił wstąpić do sojuszu oneworld, w którym jest jedyną azjatycką linią. Pomimo tego, że liderem oneworld jest International Airlines Group, eksperci przewidują, że z czasem uczestnicy sojuszu będą się zbliżać do arabskiego przewoźnika, który zapewni im dużą część przychodów.
Z analiz Komisji Europejskiej wynika, że europejskie linie tracą udział w rynku międzynarodowych podróży lotniczych. 10 lat temu należała do nich jego trzecia część, w 2025 roku będzie to już tylko 20 procent. Przyczyni się do tego zarówno kryzys finansowy w Europie, rosnący ruch lotniczy poza Europą i polityka rządów arabskich, wspierających rozwój transportu lotniczego.
Bliskowschodnie linie pozostają własnością państwa, ich rozwojowi sprzyja niższy VAT na usługi przewozowe i brak prawa do strajku w tamtejszych ustawodawstwach. W latach 2000-2011 Emirates zwiększył liczbę miejsc w samolotach siedmiokrotnie, a Qatar Airways 21 razy.
"Można było sądzić, że rynek lotniczy jest podzielony między trzy potężne sojusze i trzy, cztery największe tanie linie. Wejście bliskowschodnich przewoźników zmieniło ten układ. Okazało się, że alianse nie są już warunkiem przetrwania, a realną alternatywą może być indywidualna współpraca z firmą znad Zatoki Perskiej"- mówi dyrektor ds. handlowych PLL LOT, Dariusz Pietrasiak.
To może oznaczać wychodzenie przewoźników z sojuszów. Ich liderzy będą musieli zareagować, także przez ściślejszą współpracę z innym dużymi liniami. Mówi się, że miałoby dojść do współpracy Lufthansy, z Turkish Airlines - najszybciej rozwijającym się przewoźnikiem lotniczym na świecie. Współpraca TA i Lufthansy utworzyłaby grupę dysponującą prawie 600 samolotami. Niemieckiej grupie potrzebny jest silny partner w konfrontacji z arabskimi liniami.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Bliskowschodnie linie atakują
[2013-05-13 12:25 198.102.219.*]
Artykuł o niczym, pisany przez google-translator.... odpowiedz »
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Dział transport:
Latanie po Polsce coraz
PLL LOT mają tymczasowego
Starsze aktualności:
Władze Wenecji ograniczą liczebność grup
Kontrole na granicy ze Słowacją znów
Zmiana lidera kierunku na city
Polska Wschodnia - tanie pożyczki dla
Grecos promuje Grecję
UE szykuje zmiany w przepisach dot. czasu pracy
ACI EUROPE publikuje wytyczne dot. obsługi pasażerów z niewidocznymi
Ruszył fundusz pożyczek dla firm turystycznych ze wschodniej
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za
Zdobądź darmowe bilety na przelot do Japonii
Jak dobrze przygotować się do wyjazdu egzotycznego?
TUI Poland wyróżnione przez konsumentów
Pekin: trwa budowa najwyższego budynku
Nowe biura podróży na liście, nawet Aquamaris
Pilotaż - GRECJA - KRETA - WLOCHY - AUSTRIA - NIEMCY - TURCJ
Turystyce potrzebny kodeks dobrych praktyk!
Dla kogo Złoty Standard - 87 nowych obiektów
W Grecji ogłoszono stan klęski żywiołowej
Terminal tymczasowy w Porcie Lotniczym Radom
Ile kosztuje własne biuro podróży?
Jak będzie wyglądać kolejna edycja Targów HoReCa?