Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Junior Reservation Manager
- Pilot na wycieczkę do Wiednia 3 - 4 maja
- Pracownik biura podróży od kwiecien - maj 2024...
- Junior Reservation Manager
- Instruktor kitesurfingu/windsurfingu
- Specjalista ds Turystyki Itaka
- Praca na Zielonych Szkołach CHRIS
- Specjalista ds turystyki Katowice
- Sprzedawca produktu turystycznego
- Sprzedawca usług turystycznych
Travelplanet.pl zadowolony z wyników
Travelplanet.pl podsumował swoje wyniki finansowe za miniony rok.
W 2014 wartość sprzedanych przez multiagenta produktów turystycznych wyniosła 241,1 mln złotych, co oznacza 28% wzrost w stosunku do roku 2013.
"Miniony rok był bardzo dobry dla całej branży turystycznej. Przeprowadzone jeszcze w 2013 zmiany w obszarze e-commerce oraz optymalizacja w procesach operacyjnych przyniosły nam w zeszłym roku oczekiwane efekty w postaci poprawienia dynamiki wzrostu zdecydowanie przewyższającej dynamikę rynku oraz znaczącą poprawę rentowności na poziomie EBITDA, która w 2014 wyniosła 16%. Nasi klienci kontynuowali proces przenoszenia się w kierunku zakupów w modelu on-line. W zeszłym roku już przeszło 60% naszej sprzedaży zostało zrealizowane bez konieczności wizyty klienta w naszych Salonach Podróży, podczas gdy dwa lata temu sprzedaż on-line stanowiła około 40%. Oczekujemy, iż w kolejnych kwartałach rosnąca skłonność klientów do zakupów w internecie wpłynie bardzo korzystnie na dynamikę sprzedaży oraz rentowność spółki" - powiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl S.A.
Przychody skonsolidowane spółki w roku 2014 wyniosły 26,02 mln złotych i były o 13,5% wyższe od analogicznego okresu roku 2013. Spółka uzyskała zysk EBITDA na poziomie skonsolidowanym w kwocie 4,05 mln PLN, co jest wzrostem w stosunku do roku 2013 o 3,4 mln złotych. Wzrosła również rentowność na poziomie EBITDA z 3% w 2013 roku do 16% w 2014.
"W roku 2014 w naszych wynikach finansowych widać rosnący efekt ekonomiki skali. Dzięki temu przy 28% wzroście sprzedaży produktów turystycznych nasze EBITDA wzrosło 6,5 raza w stosunku do 2013. Emisja akcji przeprowadzona w grudniu 2013 roku poprawiła naszą strukturę finansowania co pozwoliło na obniżenie o połowę kosztów finansowych i dało nam solidne fundamenty do dalszych wzrostów w kolejnych latach" - dodała Bożena Garbińska, dyrektor ds. finansowych.
Spółka w 2014 roku osiągnęła skonsolidowany zysk netto w wysokości 295 tys. złotych, wobec straty finansowej w wysokości 2,3 mln rok wcześniej.
"Miniony rok był dla nas rekordowy, osiągnęliśmy nie tylko najwyższą w historii spółki wartość sprzedaży, ale także najwyższą wartość EBITDA oraz rentowność. Głównym czynnikiem wpływającym na tak dobry rezultat było zwiększenie ruchu organicznego na naszym portalu oraz wzrost wskaźników konwersji zarówno na portalu jak i w naszym call center. Szczególnie cieszy nas, że po kilku latach generowania strat ubiegły rok zamknęliśmy dodatnim wynikiem netto. W kolejnych miesiącach bieżącego roku spodziewamy się utrzymania tych pozytywnych trendów. W naszej ocenie w roku 2015 będziemy obserwować na rynku turystycznym wzrost sprzedaży wyjazdów typu last minute, czyli z krótkim terminem do wylotu, co z pewnością wpłynie na większe niż w latach ubiegłych zjawisko sezonowości przychodów w branży. Dla nas ta obserwowana od kilkunastu miesięcy zmiana preferencji klientów będzie bardzo korzystna, ponieważ marka Travelplanet.pl od lat postrzegana jest jako lider sprzedaży tego typu wyjazdów. Liczymy, że również dzięki zwiększeniu udziału sprzedaży z segmentu on-line będziemy w stanie łatwiej obsłużyć wysoki popyt w sezonie letnim. Chcemy, aby rok 2015 był dla Travelplanet.pl kolejnym w którym poprawimy nasze wyniki finansowe, a solidne podstawy wypracowane w latach 2013-2014 na pewno nam w tym pomogą" - zapowiedział Jerzy Krawczyk.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
TUI stawia na sztuczną
Można składać oferty w Programie wsparcia
Nowe biura podróży na liście, nawet Aquamaris
Przetarg na zakup wagonów PKP Intercity rozstrzygnięty
Bliski sukces tanich linii lotniczych
Bułgaria akceptuje wizy Schengen
Konferencja Inwestycji Hotelowych
Krakowski Salon Turystyczny już w kwietniu
Zaprojektuj tort i wygraj lot do Barcelony
Kompleksowa likwidacja szkód zwiazanych z upadkiem biura,uchybieniami na miejscu
Jak będzie wyglądać kolejna edycja Targów HoReCa?
SPA & WINE - spotkanie branży turystycznej
Nowe rozwiązanie dla biur podróży
Były prezes Anwilu nowym szefem PKP PLK?
Dlaczego turyści unikają tej destynacji?
Sportowiec wygrał w sądzie z siecią restauracji