TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter








Wrocławskie lotnisko ma nową płytę do odladzania

Wrocławskie lotnisko sfinalizowało ostatnią kluczową inwestycję związaną z płaszczyznami nowego terminala. Właśnie uruchomiono nową płytę do odladzania samolotów. Dzięki temu ruch samolotów będzie przebiegał jeszcze sprawniej nawet w trudnych warunkach atmosferycznych.


Budowa płyty do odladzania samolotów to ostatnia ze strategicznych inwestycji infrastrukturalnych związanych z rozbudową i modernizacją płaszczyzn wokół nowego terminala. - Nowe wrocławskie lotnisko to wieloetapowe przedsięwzięcie uwzględniające nie tylko budowę terminala, który spełnia najwyższe europejskie standardy, ale też całej infrastruktury lotniczej wokół - mówi Jarosław Wróblewski, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. - Budowa płyty do odladzania samolotów to jedna z kluczowych inwestycji z uwagi na wzrost przepustowości wrocławskiego lotniska, w tym plany poszerzania bazy Ryanaira w przyszłym roku. Ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa realizowanych operacji - dodaje.

Płyta do odladzania samolotów została ulokowana w miejscu, z którego najczęściej startują maszyny - technicznie to droga kołowania Alfa przy progu 2.9. To umożliwi płynny ruch samolotów bez konieczności korzystania za płyty do odladzania przy starym terminalu. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza zimą, przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych, bo samoloty zaraz po odlodzeniu będą mogły podchodzić do startu. Płyta będzie w stanie pomieścić jeden samolot szerokokadłubowy tego typu, jakimi standardowo operują we Wrocławiu linie Ryanair, Wizz Air czy PLL LOT. Odlodzeniu na nowej płycie będą poddawane wszystkie maszyny zgłaszające takie zapotrzebowanie. To ważne dla samolotów nocujących na wrocławskim lotnisku, ponieważ przyspiesza przeprowadzenie operacji lotniczych wcześnie rano.

- Z oddaniem płyty do użytku kończymy cykl ważnych inwestycji, które łączą się z obsługą wzmożonego ruchu lotniczego - mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu rozbudowy Portu Lotniczego Wrocław. - Do tej pory, w ramach prac nad płaszczyznami, powstała już płyta postojowa dla samolotów, wyremontowano drogę kołowania Bravo, wybudowano dodatkową zawrotkę przy drodze startowej i zmodernizowano płytę południową pod kątem użytkowania przez małe maszyny - dodaje.

Rozbudowa terminala wrocławskiego lotniska trwała 29 miesięcy. Pierwsi pasażerowie odlecieli z niego 11 marca 2012 roku. Wrocławskie lotnisko było pierwszym uruchomionym w Polsce przed mistrzostwami UEFA EURO 2012™. Nowy wrocławski terminal jest cztery razy większy od poprzedniego i już dzisiaj może obsłużyć blisko 4 mln pasażerów, a po dalszej rozbudowie - nawet 7 mln w ciągu roku.

Pod względem estetyki, designu i funkcjonalności nawiązuje do najlepszych rozwiązań stosowanych w największych portalach lotniczych w Europie i na świecie, m.in. w Londynie, Paryżu, Kopenhadze czy Nowym Jorku. Z miesiąca na miesiąc wrocławskie lotnisko notuje kolejne rekordy operacyjne. W 2012 roku obsłużyło blisko 2 ml pasażerów. Nowy wrocławski terminal został nagrodzony przez pasażerów w Ogólnopolskim Teście Lotnisk tytułem najbardziej ,,Przyjaznego Lotniska 2012".




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
lotnisko port lotniczy Wrocław płyta do odladzania inwestycja nowy terminal Jarosław Wróblewski samolot Ryanair baza rozbudowa design pasażer ruch pasażerski pas startowy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję