TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Plany touroperatorów na 2012 rok

Dla branży turystycznej rok 2011 nie należał do udanych. Drogie euro, wysokie ceny paliwa, rewolucje w Afryce spowodowały, że część touroperatorów odnotowała straty, dlatego aby uniknąć podwyżek cen wycieczek w tym sezonie, organizatorzy oferują tańsze hotele oraz oraz poszukują krajów, gdzie wypoczynek jest niedrogi.


- W 57 proc. nasza letnia oferta składać się będzie z obiektów czterogwiazdkowych - mówi Piotr Haładus z TUI Poland, które jeszcze do niedawna słynęło z organizacji wczasów w pięciogwiazdkowych hotelach. Zarząd spółki nie kryje, że w ciągu trzech lat chce wyjść na prowadzenie, a "zejście na niższe piętro" może być w tym pomocne, gdyż takie posunięcie zachwieje pozycją Itaki, która jest obecnym liderem rynku. Zaatakuje Itakę także na polu objazdówek, które wprowadza do swojej oferty, a także wprowadzi na lato dwa całkiem nowe kierunki - Menorkę i Huelvę oraz wycieczki lotnicze do Dubrownika i Splitu w Chorwacji oraz Warny w Bułgarii. Czy to pozwoli dogonić i wyprzedzić Itakę nie wiadomo, ale widać, że korzystając z trudnych czasów TUI stara się o pozycję lidera lub choćby wicelidera polskiego rynku.

Touroperatorzy poszukując nowych sposobów redukcji kosztów wycieczek stawiają również na tańsze kierunki. - Uruchamiamy wyloty do Gruzji oraz do Chorwacji. Zwiększamy też ofertę do Bułgarii, na którą zaproponujemy też bardzo korzystne ceny. Mamy w ofercie także Peloponez, Riwierę Lizbońską oraz wracamy do Sardynii, z której wycofaliśmy się dwa lata temu - mówi Piotr Henicz, wiceprezes Itaki.

Rainbow Tours także zwiększyło liczbę hoteli w swojej ofercie o 140 obiektów. Wśród nowych kierunków ma Algarve w Portugalii, Costa Dourada w Hiszpanii oraz Cypr i Korfu. Rainbow jako spółka giełdowa ujawniać musi bardzo precyzyjne sprawozdania i plany, a widać, że na przyszły rok ma ambitne plany w postaci wzrostu przychodów o 40%. Firma ma na to szanse, gdyż aktywnie się promuje w mediach zarówno z ogólną ofertą, jak i z atrakcyjną ofertą dla rodziców z dziećmi (Figlokluby).

Triada, która jest w kłopotach, zaplanowała zmiany. Nowe kierunki to Meksyk i Kubę, miejsca obecne dotąd jedynie w zimowym katalogu. Poza tym, w przeciwieństwie do innych graczy, postawiła na hotele ekonomiczne, czyli 2 - 3-gwiazdkowe i może na tym wiele zyskać, jeśli waluty będą dalej drogie, a kryzys się będzie pogłębiał.

Organizatorzy rezygnują za to z krajów Afryki Północnej, gdyż rewolucje spowodowały niechęć turystów do destynacji na Czarnym Lądzie. Nawet tak bardzo popularny do tej pory Egipt nie cieszy się już takim uznaniem jak kiedyś, zwłaszcza, że nie jest tam spokojnie.

Touroperatorzy liczą, że dzięki nowej ofercie, w 2012 roku popyt na wycieczki zagraniczne wzrośnie o 5 procent. Lider, czyli Itaka, planuje zwiększenie obrotów z 1,1 mld zł w tym roku do 1,35 mld zł w 2012 r. oraz chce obsłużyć 550 tys. klientów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
branża turystyczna biura podróży touroperatorzy plany na 2012 sezon 2012 katalog oferta nowa oferta wysokie ceny paliwa rewolucje afrykańskie organizatorzy wycieczek niedrogi wypoczynek Piotr Haładus TUI Polska Rainbow Tours Itaka lider rynku konkurencja Piotr Henicz Hiszpania Cypr Korfu popularne destynacje Chorwacja Bułgaria wycieczki objazdowe Triada Logos Tour Czarny Ląd Afryka klienci turyści plany wycieczki zagraniczne


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję