Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
Bezprawna kopia akcji promocyjnej miasta?
Wielkopolska stolica periodycznie organizuje akcję "Poznań za pół ceny". Inicjatywa zdobyła już rzeszę wiernych klientów, którzy przybywają nawet z oddalonych zakątków Polski. Sukces sprawił, że z pomysłu zechcieli skorzystać też inni przedsiębiorcy - bezprawnie?
Inicjatywa "Poznań za pół ceny" powstała za sprawą zaangażowania działaczy organizacji turystycznych. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Podczas każdej edycji z promocji korzystają turyści i mieszkańcy. Akcja chwalona była już wielokrotnie, zdobyła także kilka nagród turystycznych. Organizatorzy włożyli w inicjatywę sporo energii i z niezadowoleniem spoglądają na przedsiębiorców, którzy realizują podobne akcje na własną rękę.
W Poznaniu akcja zawsze odbywa się na wiosnę. Tegoroczna edycja przypadła na ostatni weekend kwietnia. Ostatnio jednak pojawiły się zaproszenia na inną akcję "Poznań za pół ceny". Organizują ją jednak nie urzędnicy, a serwis www.foodpanda.pl. Chętnych do wzięcia udziału w przedsięwzięciu zaplanowanym na 11-13 grudnia zapraszały komunikaty: "W tym czasie internauci będą mogli zamówić potrawy z wybranych lokali gastronomicznych za pół ceny. Wśród poznańskich restauracji biorących udział w akcji są m.in. Giovanni, Michael Angelo, Nagoya Sushi i Gotham Pizza. Akcja ma na celu zachęcenie mieszkańców Poznania i okolic do poznawania lokalnych restauracji oraz odkrywania ich smaków".
Zbigniew Forjasz z agencji PR Praktycy.com, który promuje akcję, zapytany został przez dziennikarzy gazety wyborczej dlaczego wykorzystywany jest sprawdzony już format. " Nic o tym nie wiem, jestem z Wrocławia. Nazwa jest faktycznie podobna. Następnym razem trzeba będzie ją trochę zmienić żeby się zbyt jednoznacznie nie kojarzyła. Zresztą ja dbam tylko o promocję tej akcji, nazwę wymyślił organizator - serwis www.foodpanda.pl" - poinformował Forjasz.
Jak twierdzą przedstawiciele firmy organizującej akcję, zbieżność nazw jest przypadkowa. "Wiemy, że takie akcje odbywają się w różnych polskich miastach, ale nigdy nie sprawdzałem jak dokładnie się nazywają. Zresztą my promocję kierujemy do poznaniaków, a miejska akcja nastawiona jest na przyjezdnych" - przekonuje Michał Rokosz z firmy Foodpanda.
Z takiego obrotu spraw nie są jednak zadowoleni pierwsi pomysłodawcy akcji. Ich zdaniem, ktoś korzysta na efektach wysiłku wkładanego w promocję akcji od 2008 roku. Takie działanie wprost nazywane jest bezprawnym. "Nasza nazwa jest zastrzeżona. Jej użycie jest więc nielegalne. Wysłaliśmy już do firmy Foodpanda pismo, w którym domagamy się natychmiastowego zaprzestania z korzystania z tej nazwy. Najprawdopodobniej będziemy też żądać odszkodowania, choć bardziej niż na pieniądzach zależy nam na szacunku dla osób, które przez lata wypracowały renomę akcji" - komentuje szef PLOT. Oburzenie nie dziwi, bowiem przeznaczenie na promocję akcji funduszy i energii oraz zastrzeżenie nazwy świadczy, że organizatorzy bardzo poważnie podchodzą do przedsięwzięcia.
Apele o zmianę nazwy okazały się skuteczne. Organizowana w grudniu akcja została przemianowana na "Zjedz w Poznaniu za 50 proc.".
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Marketing internetowy dla hotelarzy
Gdzie znajdziemy najtańsze hotele?
Przestroga dla turystów podróżujących do Chin
Instytut Rozwoju Kadr w Turystyce: szkolenie dla pracowników biur podróży
Kobiety częściej wejdą na plażę