TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Grupa Sfinks z 2,2 mln zł zysku netto po 9 miesiącach

Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook - po trzech kwartałach tego roku wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 126,83 mln zł oraz zysk netto na poziomie 2,23 mln zł.


Tymczasem jeszcze przed rokiem, przy skonsolidowanych przychodach na podobnym poziomie, grupa generowała stratę wynoszącą (-)1,47 mln zł. Poprawę wyników Sfinksa odzwierciedla także skonsolidowana EBITDA, która wzrosła o 30% osiągając na koniec września br. 11,65 mln zł wobec 8,94 mln zł sprzed roku.

"W trzecim kwartale coraz wyraźniejsze były efekty wszystkich działań w ramach oferty umożliwiające zmianę struktury sprzedaży tak, aby bardziej odpowiadała potrzebom klientów. Ponadto oferta została dostosowana do pory dnia, sezonu i lokalizacji. Naszym lokalom w tym roku sprzyjała też poprawiająca się sytuacja gospodarcza. Wszystko to łącznie zaprocentowało dalszą poprawą efektywności sieci restauracji i na koniec minionego kwartału zysk operacyjny grupy prawie się podwoił, osiągając poziom 5,02 mln zł." - mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Sfinks odnotował poprawę wyników także na poziomie jednostkowym. Spółka zarządzająca restauracjami własnymi sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook po trzech kwartałach wygenerowała 122,52 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 20% wobec ubiegłorocznych obrotów wypracowanych w analogicznym okresie. Dwucyfrową dodatnią dynamikę na koniec września 2014 r. zanotowały też wszystkie kluczowe kategorie wyników. Zysk operacyjny wyniósł 4,49 mln zł (wobec -0,66 mln zł po 3 kw. 2013 r.), zysk netto 1,73 mln zł (wobec -4,38 mln zł po 3 kw. 2013 r.), a EBITDA 11,02 mln zł (wobec 5,65 mln zł po 3 kw. 2013 r.).

"Systematycznie realizujemy kolejne projekty z zakresu zarządzania ofertą naszych sieci. Od niedawna w restauracjach Sphinx dostępny jest nowy program dla studentów "Sphinx Student Club", obejmujący dedykowane menu, jak i inne atrakcje. Jednocześnie systematycznie pracujemy nad zmianami w ofertach Chłopskiego Jadła i WOOKa. Do końca roku w tej ostatniej sieci testujemy różne pomysły i mam nadzieję, że niedługo będziemy mogli szerzej mówić o szczegółach tego projektu." - zapowiada Sylwester Cacek.

W okresie od stycznia do końca września 2014 r. do sieci Sfinks Polska dołączyło pięć nowych restauracji Sphinx. Dwa z tych otwarć to relokacje do większych i bardziej atrakcyjnych lokali - w podwarszawskich Jankach i w warszawskim centrum handlowym Blue City. Oprócz tego nowe restauracje przybyły w Białymstoku (CH Alfa), Katowicach (Silesia City Center) oraz Warszawie (restauracja franczyzowa w dzielnicy Wesoła). Obecnie spółka pracuje nad otwarciem nowych restauracji w Warszawie i Krakowie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Sfinks Gruppa zysk obroty gastronomia sieć




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję