TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Katowice stawiają na rozwój turystyki biznesowej

Ponad 6600 spotkań konferencyjnych odbyło się w ubiegłym roku w Katowicach. Blisko 17 proc. z nich trwało dwa dni lub dłużej. Łącznie wzięło w nich udział ponad pół miliona osób, to więcej niż rok wcześniej o ponad 10 proc. To wnioski z raportu "Turystyka biznesowa w Katowicach", które na zlecenie magistratu opracował dr Krzysztof Cieślikowski.


Tylko w oddanym do użytku w ubiegłym roku Międzynarodowym Centrum Kongresowym odbyło się - do końca grudnia 2015 - aż 339 spotkań, konferencji i wydarzeń biznesowych, w których, jak czytamy w raporcie, wzięło udział 319 tys. 835 osób. MCK stało się też areną największego ubiegłorocznego wydarzenia biznesowego w Polsce - Intel Extreme Masters. - W ciągu trzech dni MCK odwiedziło ponad 104 tys. osób. Przy obsłudze zaangażowano 1 400 pracowników - czytamy w podsumowaniu.

Dzięki rosnącej liczbie wydarzeń biznesowych Katowice pozycjonują się na silny ośrodek turystyki biznesowej w kraju, ale liczą też na wymierne korzyści, to jest pieniądze, jakie uczestnicy kongresów zostawią w Katowicach. W 2014 uczestnicy konferencji w Katowicach korzystający z noclegu w mieście wydawali tu średnio 537,1 zł, w tym na noclegi 266,5 zł (214,93 zł na jeden nocleg), zaś ci nie nocujący w Katowicach wydali średnio 148,9 zł. Przy czym 42,4 proc. uczestników badania nie zadeklarowało żadnej kwoty wydanej w Katowicach.

W świetle badań uczestników spotkań konferencyjnych, Katowice są miastem, które spełnia wymagania delegatów dla organizacji konferencyjnej i wydarzeń biznesowych. Pomimo pewnych niedogodności z zaparkowaniem lub dojazdem do miejsc spotkań, to 93 % delegatów ponownie przyjechałoby do tego samego obiektu, 90% respondentów ponownie przyjechałoby na spotkanie konferencyjne do Katowic.

Uczestnicy dostrzegają nowoczesną przestrzeń miejską, dobrą dostępność komunikacyjną, a także rozmach inwestycji i rozwój biznesu w mieście. Ozacza to, że kierunek obrany przez administrację miasta przynosi skutek promocyjny i umacnia pozytywny wizerunek miasta jako miejsca spotkań także biznesowych.

Z całym raportem można zapoznać się tutaj:


Możesz także pobrać plik: turinfo_20160224_rynek_turystyki_biznesowej_w_katowicach_w_2015_roku.pdf


"




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
przemysł spotkań kongresy turystyka biznesowa raport katowice miejsce spotań




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję