TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






UOKiK ws. kary dla spółki PKP Przewozy Regionalne

Spółka PKP Przewozy Regionalne ogranicza prawa swoich klientów - taka jest decyzja Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który potwierdził decyzję Prezes UOKiK. Sąd podtrzymał także nałożoną przez Urząd karę finansową.


Wyrok dotyczy postępowania w którym prezes UOKiK stwierdziła, że postanowienia zawarte w regulaminie świadczenia usług stosowanym przez PKP Przewozy Regionalne naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Zarzuty UOKiK dotyczyły w szczególności ograniczania praw podróżujących na trasach do 100 km. Konsument, który kupił bilet jednorazowy nie miał możliwości zmiany warunków umowy, np. godziny wyjazdu, po rozpoczęciu "terminu ważności biletu", które określił przewoźnik. Kupując nawet z kilkugodzinnym wyprzedzeniem bilet podróżny musiał liczyć się z tym, że w przypadku zmiany godziny wyjazdu jego zwrot lub wymiana nie będą możliwe poza terminami sztywno wyznaczonymi przez spółkę. Według Urzędu to praktyka nieuczciwa.

Spółka PKP Przewozy Regionalne będzie musiała zmienić swój regulamin i zapłacić karę finansową w wysokości 100 tys. złotych. SOKiK zgodził się z argumentacją Urzędu, że postanowienia regulaminu są niezgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy prawo przewozowe.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
UOKiK ws. kary dla spółki PKP Przewozy Regionalne Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów SOKiK




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję