Subskrypcja

Szukaj



Rusza projekt Poland Meetings Impact

Ile wart jest przemysł spotkań w Polsce? Jakie korzyści ekonomiczne wynikają z organizacji wydarzeń, zarówno dla ich organizatorów, jak i dla gospodarki. Ruszył projekt Poland Meetings Impact - pierwsze w Polsce, a siódme na świecie badanie, którego celem jest oszacowanie wartości ekonomicznej przemysłu spotkań.


Badanie a następnie raport Poland Meetings Impact ma zaprezentować wartość ekonomiczną wynikającą z organizacji konferencji, kongresów, spotkań biznesowych, wydarzeń korporacyjnych, targów czy mega eventów w Polsce. Założeniem autorów projektu jest oszacowanie, ile wart jest nieopisany i niezbadany dotąd pod kątem ekonomicznym sektor oraz jaki jest jego wpływ na gospodarkę.

"Dlaczego warto podjąć takie wyzwanie? Z pewnością przemysł spotkań w Polsce jest niedocenionym sektorem, a wynika to głównie z niewiedzy, jak ważną i perspektywiczną jest dziedziną. Po drugie branża ta bardzo mocno się rozwinęła, coraz większe są inwestycje w infrastrukturę oraz efekty tych inwestycji, organizatorzy wydarzeń prezentują poziom doceniany na międzynarodowym rynku, pozycja wydarzenia, jako narzędzia biznesowego także jest coraz silniejsza. Na kliku świadomych swojej wartości i rozwiniętych rynkach zbadano ekonomiczny wpływ organizacji spotkań. Patrząc na te doświadczenia, jesteśmy pewni, że podjęcie się takiego zadania, to ważny krok dla rozwoju branży" - mówi dr Krzysztof Celuch, kierownik projektu Poland Meetings Impact, kierownik Poland Convention Bureau POT.

Zespół Poland Meetings Impact tworzą oprócz kierownika projektu Krzysztofa Celucha (Poland Convention Bureau POT), prof. Ewa Dziedzic (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), prof. Jadwiga Berbeka (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie) oraz Magdalena Kondas (Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie, MeetingPlanner.pl). Partnerem technologicznym badania jest firma Z-Factor. Założeniem inicjatorów projektu było połączenie w zespole reprezentantów środowiska naukowego i branżowego. Poland Meetings Impact prowadzony jest pod auspicjami MPI Foundation, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz MPI Poland.

Opracowanie zakłada analizę wydatków uczestników wydarzeń (pierwsza faza projektu), struktury budżetów organizatorów spotkań (druga faza) oraz obiektów (trzecia faza). Raport zakłada także analizę oraz prezentację statystyk dotyczących organizacji spotkań w Polsce z podziałem na regiony.

Wśród organizatorów wyróżniono siedem grup: agencje eventowe, agencje incentive travel, organizatorzy kongresów i konferencji, organizatorzy targów, klienci reprezentujący korporacje, stowarzyszenia oraz instytucje publiczne. Obiekty, jakie zostaną poddane badaniu, to centra wystawiennicze i kongresowe (wybudowane w konkretnym celu), hotele trzy-, cztero- i pięciogwiazdkowe z zapleczem konferencyjnym o powierzchni poniżej 10 tys. mkw., obiekty kultury, zamki, pałace i dworki, sale konferencyjne w biurowcach, restauracje posiadające sale konferencyjne oraz szkoły wyższe posiadające takie sale, stadiony sportowe i hale widowiskowo sportowe oraz atrakcje turystyczne z obiektami, które można wykorzystać w celach konferencyjnych i eventowych.



   
                    Wersja do druku

Komentarze


(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij