TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Turystyka wyjazdowa według portalu EasyGo.pl

Według przeprowadzonej analizy turystycznych wyborów zakupowych internautów, w styczniu tego roku oferty turystyczne w promocji wcześniej tajniej, cieszyły się dużym powodzeniem. Portal EasyGo.pl zaznacza, że odnotował 30% wzrost sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego oraz niewielki wzrost średniej ceny rezerwacji w tym samym okresie.


Cały czas Polacy najczęściej podróżują w parach. Aż 60,03% styczniowych klientów portalu EasyGo.pl zarezerwowało wyjazdy dwuosobowe. Wyjazdy trzyosobowe stanowiły 19,98% wszystkich rezerwacji, a czteroosobowe 11,13%. Natomiast zakupy turystyczne singli to tylko 5,23%.

Pomimo panującego kryzysu gospodarczego oraz niepewnej sytuacji na światowych rynkach finansowych ceny imprez turystycznych kupowanych przez internet pozostały na stałym poziomie. Średnia wartość rezerwacji dokonywanej w styczniu tego roku wyniosła 4445,87 zł, przy czym w styczniu 2008 roku było to 4410,90 zł.

Klientów kupujących w styczniu podzielono na dwie grupy. W pierwszej znaleźli się ci, którzy w ramach promocji last minute poszukiwali atrakcyjnych ofert zimowych oraz ciepłych ofert egzotycznych, natomiast w drugiej ci, którzy w promocji wcześniej taniej rezerwowali swoje letnie wakacje.

Oferty na miesiące wakacyjne kupowane w następujących wartościach:
- oferty na czerwiec kupowało 16,13% klientów,
- oferty na lipiec kupowało 6,92% klientów,
- oferty na sierpień kupowało 4,82% klientów,
- oferty na wrzesień kupowało 4,73% klientów.
Natomiast statystycznie najwyższe współczynniki sprzedaży miały oferty na miesiąc luty 21,3% i styczeń 17,79%.

Co ciekawe według statystyki sprzedaży ofert w styczniu - 24,66% klientów wybrało wypoczynek w ciepłym Egipcie, a tylko 0,82% klientów mniej wykupiło w tym samym czasie oferty narciarskie we Włoszech. Na czwartym miejscu znalazła się Tunezja z wynikiem 13,87%, a na piątym Grecja 8,43%. Na pozycji szóstej znajdują się zimowe kurorty Austrii z wartością 7,98%. Natomiast kolejne miejsca zajęły: Hiszpania 7,43%, Turcja 6,53%, Maroko 2,99% i Bułgaria 2,54%. Natomiast na ostatniej pozycji znalazły się Czechy z wynikiem 1,72%.

W styczniu tego roku na Kubę postanowiło wyjechać 24,24% klientów wybierających podróże w kierunkach egzotycznych. Na wyjazd do Chin zdecydowało się 18,18% klientów, do Tajlandii i na Dominikanę 12,12%. Natomiast Kenia i Meksyk w styczniu tego roku straciły na zainteresowaniu. Oferty tych kierunków wybrało tylko 9,09% klientów. Na Sri Lankę pojechało tylko 6,06% klientów portalu. Na ostatnich trzech miejscach znalazły się: Brazylia, Jamajka i Wyspy Zielonego Przylądka z wynikiem 3,03%.

Portalowy program Opinie z ponad 16500 opinii podróżujących internautów bada jakość usług turystycznych i stanowi statystyczną analizę ilościową bazy klientów. Pozwala też na stworzenie listy popularnych oraz często rezerwowanych obiektów hotelowych na świecie.
W styczniu najlepszym obiektem okazał się tunezyjski trzygwiazdkowy hotel Medi Sea Club. Z jego usług skorzystało 111 osób. Klienci EasyGo.pl przyznali mu 4,1 punktów w 5-cio stopniowej skali.
Wśród 5 najczęściej wybieranych hoteli w styczniu 2009 roku znalazły się:
1. Hotel Medi Sea Club w Tunezji; 3,5 gwiazdki, rezerwowany 111 razy, średnia ocena klientów EasyGo.pl to 4,1 pkt.,
2. Hotel Panorama w Tunezji; 3 gwiazdki, rezerwowany 67 razy, średnia ocena klientów EasyGo.pl to 4,0 pkt.,
3. Hotel Saadia Club w Tunezji; 3,5 gwiazdki, rezerwowany 57 razy, średnia ocena klientów EasyGo.pl to 4,3 pkt.,
4. Hotel Shedwan Golden w Egipcie; 4 gwiazdki, rezerwowany 49 razy, średnia ocena klientów EasyGo.pl to 4,5 pkt.,
5. Hotel Sea Gull w Egipcie; 4 gwiazdki, rezerwowany 42 razy, średnia ocena klientów EasyGo.pl to 4,5 pkt.

W styczniu tego roku klienci najczęściej korzystali z usług biura Exim. Wśród 5 najchętniej wybieranych biur znalazły się:
1. Exim 12%,
2. Itaka 11,7%,
3. Otium 11,5%,
4. Neckermann 10,8%,
5. Sun&Fun 8,4%.
Klienci EasyGo.pl, którzy wzięli udział w portalowym programie Opinie oceniali terenową pracę rezydentów poszczególnych touroperatorów. Z analiz wynika, że największymi kompetencjami wykazali się pracownicy biura Selectours. Klienci przyznali im 5 punktów. Wśród najlepiej ocenianych rezydentów znaleźli się pracownicy biur:
1. Selectours - 5,00 punktów,
2. Sky Club - 4,25 punktów,
3. Rainbow Tours - 4,09 punktów,
4. Alfa Star - 3,93 punktów,
5. Sun & Fun - 3,90 punktów.

Największą zgodnością oferty katalogowej z zastaną sytuacją na miejscu wypoczynku wykazało się biuro Selectours otrzymując 4,83 punków. Na kolejnych miejscach znalazły się: Rainbow Tours - 4,27 punktów, Sky Club - 4,00 punktów, Sun & Fun - 3,9 punktów, Ecco Holiday - 3,83 punktów.

Cały czas dominującym środkiem transportu wakacyjnego są samoloty. W styczniu 68,35% klientów kupujących oferty wakacje jako środek transportu wskazało samolot. Na drugim miejscu ze współczynnikiem 27,7% zajął dojazd własny. Natomiast Polacy najrzadziej podróżują autokarem.

Stale modne są również świadczenia All Inclusive. Wybrało je 45,24% klientów portalu. Na opcję śniadań i obiadokolacji (HB) zdecydowało się 30,64% osób, a 16.05% zrezygnowało zupełnie z wyżywienia (OV). Same śniadania (BB) wybrało 3,78% klientów portalu.

Na początku roku dużym zainteresowaniem cieszy się promocja wcześniej taniej (first minute). 43,63% sprzedanych ofert została wykupiona właśnie w promocyjnej przedsprzedaży. Natomiast z ofert last minute skorzystało w tym samym czasie 31,22% klientów.

Mateusz Kazieczko, prezes zarządu portalu turystycznego EasyGo.pl uważa, że często używane ostatnio słowo kryzys działa jak straszak, który wywołuje bardzo często niepotrzebną panikę. Zaznacza - Ostatnio coraz częściej czytamy o możliwym kryzysie w turystyce. Zdaniem moich branżowych kolegów w związku z tzw. kryzysem oferty wakacyjne są i będą coraz droższe, założone wyniki sprzedażowe trudne do wypracowania, a cześć klientów zrezygnuje w tym roku z wakacji w ogóle. Pewnie paradoksalnie po takich przekazach ludzi odpowiedzialnych za budowanie siły tego sektora może tak właśnie się stać. Dodał - Tymczasem analiza wypracowanych przez nas wyników rysuje zupełnie odmienny obraz. Średnia wartość rezerwacji dokonywanej w styczniu 2009 w porównaniu do takiej samej w styczniu 2008 to nominalny wzrost ceny tylko o 30 zł. Wyniki naszej pracy za miesiąc styczeń 2009 pokazały - w przeciwieństwie do wyników ogłoszonych przez naszych konkurentów i partnerów - że nie dość, że można utrzymać podobny pułap sprzedażowy, to można go wręcz dynamicznie powiększać. Nasze wyniki w porównywanym styczniu 2008 i 2009 roku wykazały wzrost sprzedaży o 30%. I to tylko i wyłącznie ze sprzedaży usług przez internet.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
EasyGo.pl portal rezerwacja wyjazd urlop oferta zima lato first minute last minute sprzedaż podróż kryzys internet Egipt Kuba Włochy Opinie hotel Medi Sea Club Tunezja Exim Itaka Otium Selectours Rainbow Tours Sky Club samolot Mateusz Kazieczko




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję