TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Kto kupuje wyjazdy turystyczne na Grouponie

Groupon jest platformą, która wzbudza liczne emocje w branży turystycznej. Niemniej jednak, aby przygotować konkurencyjną ofertę warto poznać oficjalny profil klienta tego serwisu i zaznajomić się z jego preferencjami.


Jak wynika z analizy sprzedażowej oferty Travel dostępnej na Grouponie, statystyczny klient korzystający z tej platformy jedzie na 7-dniowy urlop, jeśli wypoczywa w Polsce to najczęściej w górach, a na wakacje dla dwóch osób wydaje od 3-5,5 tysięcy złotych.

Z każdym rokiem coraz więcej Klientów decyduje się na zakupy przez Internet, również w kwestii wycieczek czy krótkich wyjazdów urlopowych. Z badania wewnętrznego przeprowadzonego wśród klientów Groupon wynika, że kupujący usługi turystyczne to najczęściej kobiety, mieszkanki dużych miast i aglomeracji. Blisko 76,8% konsumentów posiada wyższe lub średnie (22,3%) wykształcenie, a 86% to osoby w wieku 25-54 lata, zarabiające powyżej średniej krajowej.

Najbardziej popularnym kierunkiem tegorocznych wakacji według statystyk Groupon Travel są góry. Ubiegłego lata Polacy najchętniej wypoczywali nad polskim morzem, ale i w tym roku jest to jedna z ulubionych destynacji, gdyż 1/3 klientów kupiła wycieczki nad Bałtyk. Jedynie 14% klientów wybiera odpoczynek nad jeziorem.

Polacy lubią spędzać urlop za granicą. W ostatnim czasie można zaobserwować jednak zmieniająca się formułę tych wyjazdów. Spada popularność Egiptu i Tunezji na rzecz Europy Południowej, jak również Wschodniej i Środkowej.

"Obecnie największym zainteresowaniem wśród destynacji zagranicznych (zarówno tych krótko jak i długoterminowych) z dojazdem własnym cieszą się Chorwacja, Węgry, Czechy oraz Włochy. Relatywna bliskość tych krajów jak i rozwijająca się sieć połączeń drogowych to główne powody największego zainteresowania tymi kierunkami. Biorąc również pod uwagę statystyki ofert tour operatorskich z transportem lotniczym czy autokarowym, do grona najchętniej wybieranych kierunków dołączają także Grecja, Bułgaria Hiszpania i (to nowość w tym roku) Albania. Zależy nam, aby nasi klienci mieli szeroki wybór, dlatego na naszej polskiej stronie znajduje się już w tym momencie blisko 4 razy więcej ofert niż rok temu o tej porze, a będzie ich jeszcze więcej" - powiedział Tomasz Wacławski, dyrektor działu Travel, Groupon Polska.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
groupon klient groupon travel hotel wycieczka zorganizowana wyjazd w góry polskie morze łowca okazji


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję