Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki
- SPECJALISTA DS.PODRÓŻY / KIEROWNIK
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista ds.sprzedaży turystyki Aktywnej -...
- PRODUCT MANAGER
- STARSZY SPECJALISTA DS. TURYSTYKI - DZIAŁ...
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Poznań
- Rezydent Hotelowy Grecja
- Specjalista ds. Szkoleń i Rozwoju
- zatrudnię specjalistę, konsultanta ds. turystyki


Jakie wyniki osiągnął Travelplanet.pl w trzecim kwartale?
W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku spółka Travelplanet.pl uzyskała 24,3 mln złotych przychodów ze sprzedaży, co oznacza ponad 12% wzrost w stosunku do roku ubiegłego. W rachunku narastającym za okres od 1 stycznia do 30 września 2015 roku spółka wykazała stratę netto w wysokości niecałych 2,2 mln złotych.
Za sam trzeci kwartał Travelplanet.pl wykazał 547 tys. złotych zysku netto.
"Podsumowując sezon letni 2015, można powiedzieć, iż mimo wielu niekorzystnych czynników geopolitycznych, takich jak ataki terrorystyczne w Tunezji czy upadłość Alfa Star sezon był dla nas całkiem udany. Sprzedaliśmy wycieczek zagranicznych za ponad 95 mln złotych co oznacza 12% wzrost w stosunku do trzeciego kwartału 2014 roku. Nasi klienci częściej niż w ubiegłym roku decydowali się na zakup ubezpieczeń turystycznych za naszym pośrednictwem co przyczyniło się do 18% wzrostu sprzedaży tych produktów. Zwiększenie udziału ubezpieczeń w sprzedaży ogółem pozwala nam na większe wzrosty na poziomie przychodów" - powiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl.
Przychody w 2015 roku wyniosły 24,3 mln złotych i były o 12,4% wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku 2014. Sprzedaż produktów turystycznych w tym samym okresie wyniosła 219,4 mln złotych i była większa o 8,7% od wyniku uzyskanego w tym samym okresie w 2014.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak rozwija się nasza sprzedaż przez Internet, która rośnie znacznie szybciej niż sprzedaż naziemna. Obecnie już ponad 80% transakcji realizowane jest poprzez nasz portal i call-center. Tak jak zapowiadaliśmy przed sezonem, uruchomiliśmy dla naszych klientów możliwość zrealizowania całej transakcji w sposób w pełni automatyczny. Obecnie już prawie 10% transakcji realizowana jest w ten sposób. Jesteśmy przekonani, że ten trend będzie miał duży wpływ na zwiększenie rentowności w kolejnych kwartałach. Oczywiście nie zapominamy o klientach przyzwyczajonych do kupowania w tradycyjnych punktach sprzedaży i dynamicznie rozwijamy naszą sieć franczyzową. W tym roku niemal podwoiliśmy ilość Salonów Podróży prowadzonych w tym modelu. Spodziewamy się, że w przyszłym roku ten kanał sprzedaży będzie generował około 10% naszej sprzedaży". - zapowiedział Jerzy Krawczyk.
W trzecim kwartale zysk na poziomie EBITDA wyniósł 2,1 mln złotych i był niższy o 918 tysięcy od analogicznego okresu roku ubiegłego.
"Niższy wynik finansowy jaki uzyskaliśmy w trzecim kwartale, w stosunku do zeszłorocznych rezultatów, wynika z inwestycji jakie poczyniliśmy w zwiększenie rozpoznawalności naszej marki. Przez cały sezon mieliśmy dużą kampanię telewizyjną, która znacząco podniosła świadomość marki Travelplanet.pl na rynku. Jesteśmy przekonani, że będzie to miało wpływa na zwiększenie dynamiki wzrostu naszych przychodów w kolejnych kwartałach" - skomentował Jerzy Krawczyk.
Ze sprawozdaniem finansowym Travelplanet.pl za trzeci kwartał roku można zapoznać się poniżej.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20151112_travelplanet.pl-skonsolidowany-raport-kwartalny-q3-2015.2095230725.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
65 lat współpracy turystycznej z
Dział prawo i podatki:
Tajlandia zmieni przepisy
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na
Starsze aktualności:
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Trasa Goryczkowa otwarta dla narciarzy
Polska straci jedną z atrakcji turystycznych?
Wschodnia Polska promowała się w Holandii
Lotnisko Chopina zaostrza procedury bezpieczeństwa przed szczytem NATO i ŚDM
Co biorą pod uwagę turyści kupujący ubezpieczenie na narty?
Zakończono modernizację terminalu Kraków Airport
Maleje strach przed terroryzmem. Turcja, Egipt i Tunezja wrócą do łask turystów?
Wynajem autokarów autobusów busów coach rental Cracow Kraków
Turyści wyjeżdżali na skromniejsze wakacje niż przed rokiem
Systematycznie wzrasta liczba pasażerów korzystających z polskich lotnisk
Ile kosztują wrześniowe wyjazdy?
Listopadowe ceny noclegów w europejskich miastach
Śmierć polskiej turystki w Izraelu
Jak ważne dla Polaków są wakacje?