TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Sfinks publikuje wyniki za I kwartał 2016 roku

Sfinks Polska - spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK w I kwartale 2016 roku, trwającym od grudnia 2015 roku do lutego 2016 roku, osiągnęła przychody jednostkowe ze sprzedaży w wysokości 45,05 mln zł oraz zysk netto 4,64 mln zł. Jednocześnie EBITDA spółki Sfinks Polska na koniec lutego br. wyniosła 2,91 mln zł.


"W pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego zakończyliśmy już finalnie restrukturyzację procesu zadłużenia spłacając 47 mln zł kapitału w ING. Systematycznie pracujemy nad tym, by nasze lokale poprawiały sprzedaż i swoje wyniki. W I kwartale 2016 roku odnotowaliśmy chociażby 10,3% wzrost łącznych obrotów restauracji Sphinx oraz 14,4% restauracji Chłopskie Jadło wobec wyników sprzed roku. Z drugiej strony w tym czasie mieliśmy do czynienia ze wzrostem kosztów wytworzenia i kursu euro przekładającego się na wysokość czynszów, a także zmianami podatkowymi, które obarczyły wynik EBITDA. Niemniej jednak dalej konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię rozwoju na najbliższe lata, planujemy otwierać nowe lokale o wysokiej stopie zwrotu z inwestycji, dlatego też weryfikujemy pod tym kątem rynek poszukując odpowiednich miejsc dla naszych restauracji "- komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska SA.

Od grudnia 2015 roku do lutego 2016 roku do sieci Sphinx dołączyły dwa nowe lokale - w Gorzowie Wielkopolskim i Gnieźnie. Pierwsza z nich prowadzona jest w modelu operatorskim, druga zaś w systemie franczyzowym. W 2016 roku uruchomione zostały jeszcze dwie własne restauracje Sphinx - jedna w Katowicach, a druga, największa spośród wszystkich lokali sieci, we Wrocławiu na dworcu PKP. Jednocześnie spółka stale pracuje nad działaniami wspierającymi sprzedaż w restauracjach, m.in. wprowadza nowe, sezonowe wkładki do menu, czy realizuje oferty promocyjne, również przy współpracy z partnerami zewnętrznymi.

"Starannie dobieramy lokale, które dołączają do naszej sieci. Na uwagę zasługuje zwłaszcza ostatnio uruchomiony Sphinx we Wrocławiu, który jest obecnie największym lokalem sieci i niepowtarzalnym pod względem wystroju. Jest to zabytkowe miejsce - część Sali Cesarkiej przygotowanej na przyjazd Wilhelma II, z zabytkowym stropem i pięknymi malowidłami odkrytymi podczas prac remontowych. W najbliższych miesiącach czekają nas kolejne otwarcia, na ten rok zaplanowaliśmy ich 16, zamierzamy również przeprowadzić kilka generalnych remontów, w tym powiększenia powierzchni wybranych restauracji położonych w prestiżowych lokalizacjach. Dzięki temu restauracje te zwiększą sprzedaż i wpłyną na poprawę wizerunku sieci" - dodaje Sylwester Cacek.

W I kwartale 2016 r. przychody ze sprzedaży grupy Sfinks Polska wyniosły 46,19 mln zł. W tym czasie skonsolidowany zysk netto osiągnął wartość 4,58 mln zł, natomiast skonsolidowana EBITDA kształtowała się na poziomie 2,89 mln zł.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
sfinks polska chłopskie jadło wook sphinx wyniki finansowe pierwszy kwartał




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję