Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot - Szlak Piastowski 05-07.06.2024
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
Jak wydarzenia sportowe wpływają na lokalną gastronomię?
Lokale gastronomiczne położone w pobliżu znanych stadionów hiszpańskich drużyn piłkarskich nie narzekają na ilość klientów. Czy duże wydarzenie sportowe może być przyczyną zmniejszenia przychodów baru czy restauracji?
Lokale gastronomiczne położone w sąsiedztwie dużych obiektów sportowych znanych na całym świecie takich jak Camp Nou w Barcelonie czy Santiago Bernabeu w Madrycie, mogą liczyć na znaczne wpływy ze względu na swoją lokalizację. Korzyści notują wszyscy, zarówno bary i restauracje, a także sprzedawcy oferujący gotowaną kukurydzę czy pieczone kasztany.
Eksperci z branży gastronomicznej podkreślają jednak, że dni, w których odbywają się wydarzenia piłkarskie z wysoką frekwencją kibiców nie zawsze generują duże utargi. Jest to związane z zamieszaniem panującym w związku z imprezą, a także z kwestią wdrożenia procedur bezpieczeństwa.
W maju 2014 roku w finale Ligi Mistrzów (międzynarodowe rozgrywki najlepszych drużyn piłkarskich w Europie) zmierzyły się ze sobą dwa kluby z Madrytu: Real i Atletico. Finał odbywał się w stolicy Portugalii, w Lizbonie. Zyski portugalskiej gospodarki świadczą o tym, że madryccy kibice wydali krocie na gastronomię oraz inne usługi. Z danych zgromadzonych po finale Ligi Mistrzów przez Wyższą Szkołę Administracji i Marketingu (uczelnia w Portugalii) wynika, że kibice wydali w Lizbonie ponad 46 milionów euro.
Portugalska uczelnia informuje również, że światowa gospodarka zyskała dzięki finałowi około 410 milionów euro. Podana kwota obejmuje sprzedaż biletów, praw do transmisji, nagród od UEFA, a także wydatki na pobyt w stolicy Portugalii oraz transport.
Sektor hotelarski w związku z dużym wydarzeniem piłkarskim znacznie podniósł ceny za nocleg. Wynajęcie pokoju w dzień finału było droższe o ponad 300%. Średni koszt zakwaterowania wynosił około 1500 euro za dobę.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Jaka przyszłość czeka Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo?
Merigo z odznaczeniem za zasługi dla turystyki
Gry planszowe w pociągu? Ciekawy pomysł PKP Intercity
Rozpoczęły się targi TT Warsaw
Turyści obawiają się wyjazdów do Francji
Jak reklamuje się branża turystyczna?
Czego potrzeba do rozwoju turystyki wiejskiej?
W Grecji trwa strajk generalny
Zbliża się II edycja konkursu Hotel & Tourism Trends 2015
Ile będzie wart rynek internetowej sprzedaży usług turystycznych?
Z jakim wyprzedzeniem muszą być publikowane rozkłady jazdy pociągów?
Co czeka linie lotnicze w 2017 roku?
Tripsta.pl o lotach Polaków w klasie biznes
Jakie wyniki osiągnął Orbis w pierwszym półroczu?
Ryanair ogłasza nowe połączenia na lato 2016
Ingresso Entertainment Tickets - nowa aplikacja dla biur podróży
Zapowiedziany strajk dojdzie do skutku
Ecco Travel rozpoczyna sprzedaż nowej oferty egzotycznej
Agenci: najwięksi touroperatorzy chcą wszystkiego