Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki - Nadarzyn
- Sun&Fun Holidays zaprasza REZYDENTÓW do...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki Warszawa
- Manager Regionalny (dolnośląskie, łódzkie,...
- Spacjalistka/-ta ds. ds. turystyki z j....
- Sprzedam biuro podróży w Gliwicach
- Poszukuję pilotów
- BIURO PODRÓŻY W PRUSZKOWIE
- Pracownik biura turystycznego w Katowicach


Jak wydarzenia sportowe wpływają na lokalną gastronomię?
Lokale gastronomiczne położone w pobliżu znanych stadionów hiszpańskich drużyn piłkarskich nie narzekają na ilość klientów. Czy duże wydarzenie sportowe może być przyczyną zmniejszenia przychodów baru czy restauracji?
Lokale gastronomiczne położone w sąsiedztwie dużych obiektów sportowych znanych na całym świecie takich jak Camp Nou w Barcelonie czy Santiago Bernabeu w Madrycie, mogą liczyć na znaczne wpływy ze względu na swoją lokalizację. Korzyści notują wszyscy, zarówno bary i restauracje, a także sprzedawcy oferujący gotowaną kukurydzę czy pieczone kasztany.
Eksperci z branży gastronomicznej podkreślają jednak, że dni, w których odbywają się wydarzenia piłkarskie z wysoką frekwencją kibiców nie zawsze generują duże utargi. Jest to związane z zamieszaniem panującym w związku z imprezą, a także z kwestią wdrożenia procedur bezpieczeństwa.
W maju 2014 roku w finale Ligi Mistrzów (międzynarodowe rozgrywki najlepszych drużyn piłkarskich w Europie) zmierzyły się ze sobą dwa kluby z Madrytu: Real i Atletico. Finał odbywał się w stolicy Portugalii, w Lizbonie. Zyski portugalskiej gospodarki świadczą o tym, że madryccy kibice wydali krocie na gastronomię oraz inne usługi. Z danych zgromadzonych po finale Ligi Mistrzów przez Wyższą Szkołę Administracji i Marketingu (uczelnia w Portugalii) wynika, że kibice wydali w Lizbonie ponad 46 milionów euro.
Portugalska uczelnia informuje również, że światowa gospodarka zyskała dzięki finałowi około 410 milionów euro. Podana kwota obejmuje sprzedaż biletów, praw do transmisji, nagród od UEFA, a także wydatki na pobyt w stolicy Portugalii oraz transport.
Sektor hotelarski w związku z dużym wydarzeniem piłkarskim znacznie podniósł ceny za nocleg. Wynajęcie pokoju w dzień finału było droższe o ponad 300%. Średni koszt zakwaterowania wynosił około 1500 euro za dobę.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Gotowe dania w sklepach zagrożeniem dla
Polacy rzadziej jadają posiłki poza
Starsze aktualności:
Sopot podsumowuje spotkania biznesowe za
Radość i zabawa będą nadawać ton w
Początek roku nie napawa hotelarzy
Bezpieczeństwo komputerów gości też jest
FlixBus kończy 10 lat i chwali się
Zaproszenie największe targi turystyki przyjazdowej w
Ubezpieczenie na wyjazd na
Na wyspie Uznam nie chcą turystów z
Jak wypadają długie weekendy w
Jaka przyszłość czeka Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo?
Merigo z odznaczeniem za zasługi dla turystyki
Gry planszowe w pociągu? Ciekawy pomysł PKP Intercity
Rozpoczęły się targi TT Warsaw
Turyści obawiają się wyjazdów do Francji
Jak reklamuje się branża turystyczna?
Czego potrzeba do rozwoju turystyki wiejskiej?
W Grecji trwa strajk generalny
Zbliża się II edycja konkursu Hotel & Tourism Trends 2015
Ile będzie wart rynek internetowej sprzedaży usług turystycznych?
Z jakim wyprzedzeniem muszą być publikowane rozkłady jazdy pociągów?
Co czeka linie lotnicze w 2017 roku?
Tripsta.pl o lotach Polaków w klasie biznes
Jakie wyniki osiągnął Orbis w pierwszym półroczu?
Ryanair ogłasza nowe połączenia na lato 2016
Ingresso Entertainment Tickets - nowa aplikacja dla biur podróży
Zapowiedziany strajk dojdzie do skutku
Ecco Travel rozpoczyna sprzedaż nowej oferty egzotycznej
Agenci: najwięksi touroperatorzy chcą wszystkiego