Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
Jak reklamuje się branża turystyczna?
W sumie 16 mln Polaków planowało w tym roku wyjazd wakacyjny, z czego 5 mln myślało o wyjeździe za granicę - wynika z danych Mondial Assistance. O polskiego turystę konkurowały nie tylko biura podróży, zachęcające do skorzystania ze swojej oferty, ale również przewoźnicy czy branża gastronomiczna.
Tylko w pierwszej połowie tego roku cała branża turystyczna wydała na promocję niemal 119 milinów złotych czyli 16% więcej niż w analogicznym okresie 2014 - wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Wydatki bez uwzględnienia branży gastronomicznej wyniosły z kolei niemal 88 milionów i wzrosły aż o 24%.
W analizowanym okresie najwięcej w promocję zainwestowały biura podróży przeznaczając na ten cel ponad 32 miliony złotych (28% wszystkich wydatków) - o 3% więcej niż w okresie od stycznia do czerwca 2014 roku. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 26% i kwotą ponad 31 milionów zajęły firmy z kategorii transport publiczny, koleje i linie lotnicze. Ten sektor zanotował najbardziej dynamiczny wzrost wydatków w stosunku do pierwszej połowy 2014 roku - zwiększając je dwukrotnie. Prawie 31 milionów wynosiły budżety, jakie na reklamę przeznaczyła gastronomia, która zanotowała z kolei nieznaczny spadek o 4% w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Zestawienie zamyka promocja miejsc noclegowych (12%, 14 milionów) i regionów turystycznych (8% i 9,5 miliona), która to kategoria zanotowała z kolei największy spadek nakładów o 21%.
Biura podróży najchętniej reklamują swoją ofertę turystyczno-wypoczynkową. W kategorii transport publiczny, koleje i linie lotnicze na swoją reklamę najwięcej przeznaczyła kolej (ponad 16 milionów) wyprzedzając porty i linie lotnicze (11 milionów). W przypadku gastronomii dominują reklamy restauracji, a spośród miejsc noclegowych najchętniej promowały się hotele.
Firmy z sektora turystycznego najczęściej reklamują się w Internecie, gdzie w pierwszej połowie 2015 roku ulokowały 37% swoich budżetów marketingowych. Reklama w tym kanale kosztowała je ponad 43 miliony zł (I - VI 2015 r, źródło: Codemedia), a wzrost w porównaniu z pierwszą połową 2014 roku wynosi 52%. Najczęściej kampanie reklamowe były realizowane w takich portalach jak Wp.pl, Onet.pl i Gazeta.pl.
Drugim najpopularniejszym medium była telewizja, gdzie firmy ulokowały ponad 33 miliony złotych (28% nakładów). Jest to kwota o ok 2% większa niż w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2014 roku. Reklamy najczęściej pojawiały się w Polsacie i TVN. Bardzo chętnie wybierany był kanał informacyjny TVN24, wyprzedzając TVP1 i AXN. Wysoko uplasowały się takie kanały tematyczne jak Discovery Channel, National Geographic Channel i Comedy Central.
10% czyli 12 milionów firmy przeznaczyły na kampanie z wykorzystaniem radia, najczęściej w stacjach ogólnopolskich Radiu Zet i RMF FM. Firmy chętnie reklamowały się również w lokalnych edycjach PR3, radia ESKA oraz Vox FM. W porównaniu z analogicznym okresem 2014 rokiem wydano więcej o ok. 9% (4 miliony) - wynika z analizy domu mediowego Codemedia.
Niecałe 13 milionów (11%) branża turystyczna przeznaczyła na promocję w magazynach, które zanotowały wzrost - o 20% - w porównaniu z pierwszą połową 2014 roku. W przypadku tygodników i miesięczników firmy wybierały najczęściej "Wprost", "Politykę" i "Forbes". Zaraz za nimi uplasował się "Twój Styl", Newsweek" i "GALA". Jeśli chodzi o tytuły turystyczne, to najchętniej branża reklamowała się w takich magazynach jak: "Podróże", "Business Traveller Poland" i "Voyage". Dużą popularnością cieszyły się periodyki wydawane przez linie lotnicze - "Kaleidoscope" i "Wizz".
7% budżetów - 8,5 miliona złotych - pochłonęła reklama zewnętrzna. Ponad 4,5 miliona kosztowała promocja w kinach (4% wydatków całej kategorii), a nieco ponad 4 milionów w prasie codziennej. W dziennikach najwięcej budżetów ulokowano w "Gazecie Wyborczej", tytułach z portfolio Polska Press i "Super Expressie".
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział biura turystyczne:
Dział hotele, pensjonaty:
Enoturystyka rozwija się w
Taylor Swift da zarobić
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Tripsta.pl o lotach Polaków w klasie biznes
Przesuwa się termin uruchomienia pociągów z Krakowa do Balic
United Airlines pozwane za brak telewizji na pokładzie samolotu
Ryanair otwiera nowe połączenie z Krakowa
Jet2.com poleci z Manchesteru do Krakowa
Burger King chce inwestować w Polsce
Tragedia na Bali. Zginęło kilkanaście osób
W marcu kolejna edycja konferencji Poland Meetings Destination
Ryanair ponownie wprowadza możliwość wypożyczenia samochodu
Czy powódź w Macedonii spowodowała utrudnienia w ruchu?
Ryanair uruchamia nowe połączenie z Modlina
HomeToGo nawiązuje współpracę z eholiday.pl
Rozpoczynają się targi WorldHotel