Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Elektrownia Powisle - Specjalista ds turystyki
- Kierownik biura podróży do Multiagencji we...
- Wakacje.plSpecjalista Wsparcia Sprzedaży Sieci...
- pilot Włochy 02-07.10.2023
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
- Praca u organizatora wyjazdów - Margo Travel...
- System ze stroną dla biura podróży
- Specjalista / Specjalistka ds. Turystyki
- partner do tworzenia wirtualnych przewodników
- Specjalista ds. turystyki


Zobacz także
Zadłużenie branży turystycznej jest niewielkie
Jak zmieniają się ceny wrześniowych wyjazdów?
Wzrost cen wrześniowych wyjazdów znacząco przyspieszył
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT marża?
Internetowe biura podróży zobowiązują się do lepszego informowania o prawach pasażerów
Jak reklamuje się branża turystyczna?
W sumie 16 mln Polaków planowało w tym roku wyjazd wakacyjny, z czego 5 mln myślało o wyjeździe za granicę - wynika z danych Mondial Assistance. O polskiego turystę konkurowały nie tylko biura podróży, zachęcające do skorzystania ze swojej oferty, ale również przewoźnicy czy branża gastronomiczna.
Tylko w pierwszej połowie tego roku cała branża turystyczna wydała na promocję niemal 119 milinów złotych czyli 16% więcej niż w analogicznym okresie 2014 - wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Wydatki bez uwzględnienia branży gastronomicznej wyniosły z kolei niemal 88 milionów i wzrosły aż o 24%.
W analizowanym okresie najwięcej w promocję zainwestowały biura podróży przeznaczając na ten cel ponad 32 miliony złotych (28% wszystkich wydatków) - o 3% więcej niż w okresie od stycznia do czerwca 2014 roku. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 26% i kwotą ponad 31 milionów zajęły firmy z kategorii transport publiczny, koleje i linie lotnicze. Ten sektor zanotował najbardziej dynamiczny wzrost wydatków w stosunku do pierwszej połowy 2014 roku - zwiększając je dwukrotnie. Prawie 31 milionów wynosiły budżety, jakie na reklamę przeznaczyła gastronomia, która zanotowała z kolei nieznaczny spadek o 4% w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Zestawienie zamyka promocja miejsc noclegowych (12%, 14 milionów) i regionów turystycznych (8% i 9,5 miliona), która to kategoria zanotowała z kolei największy spadek nakładów o 21%.
Biura podróży najchętniej reklamują swoją ofertę turystyczno-wypoczynkową. W kategorii transport publiczny, koleje i linie lotnicze na swoją reklamę najwięcej przeznaczyła kolej (ponad 16 milionów) wyprzedzając porty i linie lotnicze (11 milionów). W przypadku gastronomii dominują reklamy restauracji, a spośród miejsc noclegowych najchętniej promowały się hotele.
Firmy z sektora turystycznego najczęściej reklamują się w Internecie, gdzie w pierwszej połowie 2015 roku ulokowały 37% swoich budżetów marketingowych. Reklama w tym kanale kosztowała je ponad 43 miliony zł (I - VI 2015 r, źródło: Codemedia), a wzrost w porównaniu z pierwszą połową 2014 roku wynosi 52%. Najczęściej kampanie reklamowe były realizowane w takich portalach jak Wp.pl, Onet.pl i Gazeta.pl.
Drugim najpopularniejszym medium była telewizja, gdzie firmy ulokowały ponad 33 miliony złotych (28% nakładów). Jest to kwota o ok 2% większa niż w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2014 roku. Reklamy najczęściej pojawiały się w Polsacie i TVN. Bardzo chętnie wybierany był kanał informacyjny TVN24, wyprzedzając TVP1 i AXN. Wysoko uplasowały się takie kanały tematyczne jak Discovery Channel, National Geographic Channel i Comedy Central.
10% czyli 12 milionów firmy przeznaczyły na kampanie z wykorzystaniem radia, najczęściej w stacjach ogólnopolskich Radiu Zet i RMF FM. Firmy chętnie reklamowały się również w lokalnych edycjach PR3, radia ESKA oraz Vox FM. W porównaniu z analogicznym okresem 2014 rokiem wydano więcej o ok. 9% (4 miliony) - wynika z analizy domu mediowego Codemedia.
Niecałe 13 milionów (11%) branża turystyczna przeznaczyła na promocję w magazynach, które zanotowały wzrost - o 20% - w porównaniu z pierwszą połową 2014 roku. W przypadku tygodników i miesięczników firmy wybierały najczęściej "Wprost", "Politykę" i "Forbes". Zaraz za nimi uplasował się "Twój Styl", Newsweek" i "GALA". Jeśli chodzi o tytuły turystyczne, to najchętniej branża reklamowała się w takich magazynach jak: "Podróże", "Business Traveller Poland" i "Voyage". Dużą popularnością cieszyły się periodyki wydawane przez linie lotnicze - "Kaleidoscope" i "Wizz".
7% budżetów - 8,5 miliona złotych - pochłonęła reklama zewnętrzna. Ponad 4,5 miliona kosztowała promocja w kinach (4% wydatków całej kategorii), a nieco ponad 4 milionów w prasie codziennej. W dziennikach najwięcej budżetów ulokowano w "Gazecie Wyborczej", tytułach z portfolio Polska Press i "Super Expressie".
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Ruszyła kolejna edycja konkursu Małopolska
Jakie nastroje panują wśród pomorskich przedsiębiorców
Sanepid skontrolował pomorskie smażalnie
Dział centra informacji i promocji:
Niemcy w 2024 stawiają na turystykę
Niemcy wznawiają swoją globalną kampanię na rzecz zrównoważonego
Dział biura turystyczne:
Exim rozpoczyna sprzedaż lata
Jak linie lotnicze próbują nie wypłacać
Starsze aktualności:
Komisja Europejska bierze się za najem
Pomimo inflacji Polacy nie rezygnują z
Co Polacy robią w czasie wolnym i ile mają na to
Maleje liczba ofert pracy na
Co wspólnego mają turystyka i marketing internetowy? Wspólnie wyznaczają
Tatry Super Ski ze zniżkami na
Airbnb: więcej rezerwacji, ale akcje w
Świetny wizerunek turystyczny Niemiec na
Pomoc dla najbardziej poszkodowanych
Kiedy kupować wakacje, aby mieć najlepszą
Grupa Accor z wynikami lepszymi niż w 2019
LOT chce odszkodowanie od
Tripsta.pl o lotach Polaków w klasie biznes
Przesuwa się termin uruchomienia pociągów z Krakowa do Balic
United Airlines pozwane za brak telewizji na pokładzie samolotu
Ryanair otwiera nowe połączenie z Krakowa
Jet2.com poleci z Manchesteru do Krakowa
Burger King chce inwestować w Polsce
Tragedia na Bali. Zginęło kilkanaście osób
W marcu kolejna edycja konferencji Poland Meetings Destination
Ryanair ponownie wprowadza możliwość wypożyczenia samochodu
Czy powódź w Macedonii spowodowała utrudnienia w ruchu?
Ryanair uruchamia nowe połączenie z Modlina
HomeToGo nawiązuje współpracę z eholiday.pl
Rozpoczynają się targi WorldHotel