TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Co się działo na Tour Salonie?

Kilka dni temu zakończyła się 27 edycja Targów Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon w Poznaniu. Po raz pierwszy wydarzenie organizowane było w nowym terminie (początek roku, a nie jak to miało miejsce przez 26 lat w październiku), w nowym towarzystwie (trzy pasje: Targi Wędkarstwa Rybomania, Myślistwa Knieje oraz Targi Sprzętu Pływającego i Sportów Wodnych Boatex), a także w nowej formule uwzględniając wprowadzenie Strefy Biznesu.


Cały blok Targów Czterech Pasji odwiedziło blisko 35.000 zwiedzających, w tym ponad 8.000 osób zadeklarowało, że ich celem był TOUR SALON. Ofertę zaprezentowało 231 wystawców z 18 krajów. Miastem Partnerskim był Poznań, a Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna była Partnerem Organizacyjnym targów.

STREFA BIZNESU

W tym roku po raz pierwszy podczas targów przez dwa dni działała wydzielona Strefa Biznesu, w której chcieliśmy zapewnić spokój i komfort rozmów. Efekt działania strefy nie był dla nas zadowalający i zdajemy sobie sprawę z jej niedociągnięć. Kilka kwestii staraliśmy się regulować na bieżąco, część jednak wymaga większego nakładu czasu i pracy. Mając zatem przed sobą cały rok, już teraz rozpoczynamy pracę nad organizacją przyjazdu kupców z Polski i zagranicy. Będzie to oddzielne działanie poza dotychczas podejmowaną akwizycją zwiedzających - powiedziała Anna Myślak, dyrektor targów.

Ponadto uruchomiony zostanie program wcześniejszego umawiania spotkań, który MTP wykorzystuje przy innych wydarzeniach. Przy tegorocznej edycji targów m. in. ze względu na krótki okres przygotowań i późne zgłaszanie się wystawców zabrakło tego punktu co znaczącą obniżyło efekt Strefy Biznesu. Niemniej jednak organizatorzy imprezy cieszą się z podjęcia próby i wiedzą w jakim iść kierunku.

WYDARZENIA DLA PROFESJONALISTÓW

Podczas lutowej odsłony Tour Salonu, jako nowość wprowadzono bezpłatne warsztaty dla biur podróży pod tytułem "Dlaczego moje biuro podróży gubi klienta". Wydarzenie organizowane po raz pierwszy przerosło nasze oczekiwania jeśli chodzi o liczbę uczestników, a także ich aktywność. Już dziś zapewniamy, że warsztaty będą miały swoją kontynuację. Program na 2017 rok zbudujemy w taki sposób, aby tegoroczni zwiedzający mogli zapoznać się z nową tematyką, natomiast osoby, które w tym roku nie wzięły udziału w szkoleniu będą mogły to nadrobić - komentuje dyrektor targów.

Nowością była również konferencja organizowana wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną pod hasłem "Pora na rowery! Czy turystyka rowerowa może stać się markowym produktem turystycznym w Polsce?". Podczas wydarzenia uczestnicy poznali m.in. najlepsze przykłady rozwoju turystyki rowerowej z Czech, Hiszpanii, a także pochylili się nad przykładami z Polski. Temat przyciągnął ponad 100 słuchaczy, w tym część biznesową branży turystycznej, która komercjalizuje poszczególne produkty. Warto podkreślić, że wydarzenie miało swoją kontynuację w przestrzeni ekspozycyjnej m. in. na stoisku Polskiej Organizacji Turystycznej. Wśród innych nowych tematów, które pojawiły się na targach należy wymienić m. in. psychologię podróży, czyli autorski, innowacyjny i nowoczesny nurt realizacji usług podróży biznesowych, prywatnych i szkoleniowo-coachingowych, spotkanie Travel Massie, czy też seminarium networkingowe dla touroperatorów zatytułowane "Indonezja nie tylko egzotyczna przygoda".

Z tematów, które były kontynuowane na uwagę zasługuje II edycja Tour Salon Blog Meetingu. Blogerzy(20 osób prze dwa pełne dni), mieli możliwość nawiązania kontaktów biznesowych z wystawcami i profesjonalnymi zwiedzającymi. Ponadto w trakcie spotkania matchmakingowego został zaprezentowany nowatorski projekt - serwis Polish Travel Blogs, wizytówka polskich blogerów podróżniczych. Ponadto już po raz czwarty targom towarzyszyła Konferencja "Turystyka kulinarna - Polski HIT" organizowana razem z Polską Organizacją Turystyczną. Bliska sercom nie tylko smakoszy, ale przede wszystkim firmom zajmującym się tak smakowitą dziedziną turystyki odsłona wydarzenia dedykowana była tym razem hotelarzom oraz restauratorom.

Należy również pamiętać o bezpłatnych warsztatach dla biur podróży organizujących własne wyjazdy autokarowe oraz dla firm transportowych, "Najważniejsze błędy i wykroczenia przy przewozie osób oraz w planowaniu autokarowych wyjazdów turystycznych" przygotowanych przez Polska Izbę Turystyki. Ważny punktem programu było spotkanie informacyjno-konsultacyjne podczas którego zbierano opinie, uwagi oraz dyskutowano nad Poradnikiem dla przygotowujących projekty innowacyjne i proinnowacyjne z zakresu turystyki. Uczestnicy spotkania skupili się także nad zagadnieniami związanymi z VIII Gremium Ekspertów Turystyki, które odbędzie się w Poznaniu w terminie 7-9 grudnia 2016.





STREFA PASJI

Sezon wiosenny i letni za chwilę rozpocznie się na dobre, więc w Strefie Pasji nie mogło zabraknąć atrakcji ze wszystkich polskich regionów. Ponadto wszyscy zwiedzający mogli zapoznać się z gotowymi wyjazdami zagranicznymi, szytymi na miarę wyprawami z opiekunami, czy też znaleźć inspiracje do własnych podróży. Ku uciesze zwiedzających, wystawcy przygotowali specjalne oferty z rabatami, które dostępne były tylko na targach w ramach tzw. Giełdy Turystycznej, a upusty i rabaty dodatkowo zachęcały do odwiedzania konkretnych stoisk.

Na targach odbyła się również premiera autokaru Irizar i8, którą przygotowało Centrum Turystyki Oskar. Każdy zwiedzający mógł osobiście przekonać się, jak się prezentuje autobus i sprawdzić czy jest wygodny. Motywy podróżowania znajdowaliśmy na każdym stoisku. Okazuje się, że w erze aplikacji mobilnych mapy i przewodniki cały czas są potrzebne. Było to zauważane na stoiskach i cieszyło się zainteresowaniem wśród zwiedzających. Jak zawsze wystawcy wykazali się dużą kreatywnością przygotowując liczne konkursy oraz atrakcje na stoiskach. Do wygrania był na przykład weekend w pałacu Biesa, zamku w Baranowie Sandomierskim, czy rejs promem z firmą TT-Line. Wracając z Tour Salonu goście targów wychodzili bogatsi także o wiedzę browarniczą, ponieważ oprócz ekspozycji lokalnych browarów można było wziąć udział w pokazach - degustacjach cervesario przygotowanych razem z Lech Browary Wielkopolski z Poznania. Piwny specjalista wyjaśniał jakie są rodzaje piw, z jakimi potrawami najlepiej się komponują, czy co wpływa na rodzaj piwa.

Nieodłącznym elementem targów była Scena Kultury. W każdym targowym dniu odbywały się występy i prelekcje. I tak mogliśmy zaczerpnąć informacji o nowo otwieranym Muzeum Piosenki Opolskiej, czy posłuchać utworów Chopina w bitowej aranżacji DJ’a Bladego Krisa. Na Scenie spotkaliśmy podróżników, którzy autostopem przemierzyli spory kawałek świata, czy też znaleźli alternatywne metody zwiedzania. Dla osób, które nie wiedzą, gdzie wybrać się na wakacje, pomocna okazała się prezentacja dotycząca psychologii podróży.

W piątek i sobotę Marcin Dobas - fotograf National Geographic Polska prowadził bezpłatne warsztaty fotografii podróżniczej. Poza tym był gościem Sceny Kultury z najnowszą prezentacją, którą z ciekawością obejrzeli i wysłuchali uczestnicy targów. Dobas wystąpił również podczas Festiwalu Podróżniczym Śladami Marzeń w prelekcji "Podróżnicze tajniki fotografa National Geographic". W niedzielę Marek Tomalik, gość National Geographic Traveler, opowiadał o Australii. Na podróżnika czekali jego miłośnicy, którzy mieli okazję do zdobycia jego autografu.

Po raz pierwszy podczas targów stworzono miejsce dla najmłodszych zwiedzających. W pierwszym dniu targów dziesięć drużyn sportowych rywalizowało w turnieju szkół podstawowych (klasy IV-VI) o Puchar Prezesa Międzynarodowych Poznańskich i Dyrektora Poznańskich Ośrodków Sportu i Rekreacji. Zwyciężyła Szkoła Podstawowa nr 2 w Wąsowie. Drugie i trzecie miejsce zajęły odpowiednio grupa II i grupa I, które reprezentowały Szkołę Podstawową nr 2 ze Środy Wielkopolskiej.

Oprócz gier i zabaw w Strefie Urwisa, na stoiskach informacyjnych policji i straży pożarnej prowadzona była edukacja w zakresie bezpieczeństwa na drodze i na wypadek pożaru.  Kto tylko chciał, mógł zapoznać się z praktycznymi zasadami pierwszej pomocy czy ewakuacji z zadymionego hotelu.

Zależy nam, aby Tour Salon był świętem całej branży i już dziś zapraszamy do wpisania w kalendarz daty kolejnej edycji Tour Salonu: 17-19 lutego 2017 roku - podkreśla Myślak. Tegoroczna formuła targów będzie kontynuowana, uwzględniając w kilku aspektach jej modyfikacje.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
tour salon targi turystyczne polska organizacja turystyczna turystyka rowerowa turystyka kulinarna strefa biznesu




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję