TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

McDonalds chce odzyskać klientów

Szykują się zmiany w McDonald's. Władze sieci fast-food pracują nad nową strategią, która pozwoli na odzyskanie klientów. Planowane są redukcje kosztów, reorganizacja placówek na całym świecie i wprowadzenie nowego menu


Jak podaje The Washington Post, plan restrukturyzacyjny zakłada utworzenie głównych filii odpowiedzialnych za:

  • główne rynki międzynarodowe w tym Kanadę i Francję,
  • rynki o wysokim wzroście wraz z Rosją i Chinami
  • resztę świata.

    Firma planuje sprzedać 3500 restauracji prywatnym właścicielom co ma się przełożyć na większe wpływy gotówkowe, usprawnienie systemu wspomagania i redukcje kosztów o blisko 300 milionów dolarów. Nie podane zostały szczegóły dotyczące redukcji zatrudnienia.

    Zarząd spółki chce przywrócić marce dawną atrakcyjność poprzez uruchomienie dostaw bezpośrednich do klientów za pośrednictwem firm kurierskich. Stworzono również nową usługę, która umożliwia klientom stworzenie własnej kanapki za pośrednictwem tabletów.

    Krytycy zmian zachodzących w sieci twierdzą, że kampania jest bardzo ogólna, brak w niej stanowczości. Akcje firmy w ostatnim czasie tracą na wartości.W większości lokali liczba konsumentów spada nieprzerwanie od dwóch lat. W nowym roku sprzedaż zmalała o 3%, co przełożyło się na zysk mniejszy o 32%.

    Mimo problemów McDonald's wciąż lideruje na rynku amerykańskich fast - foodów. Ubiegłoroczna sprzedaż produktów marki w USA wyniosła 35 milionów dolarów i stanowczo przewyższyła wyniki konkurencji. W ramach restrukturyzacji użyto kilku pomysłów z programu "Plan to Win", który święcił triumfy w latach 2004-2011 . Zakładał on poprawę jakości jedzenia, intensywną reklamę i zmianę wizerunku restauracji. Po tej kampanii firma odnotowała dobre wyniki a ceny akcji wzrosły kilkukrotnie.




  • Komentarze

    (kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

    (akceptacja regulaminu)


    Tagi:
    restauracje McDonalds fast food zmiany marketing reklama washington post




    Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
      Akceptuję