Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Lotnisko w Pyrzowicach z podniesionym kodem referencyjnym
W dniu oddania do użytku nowej drogi startowej, tj. 28 maja 2015 r., zostanie podniesiony kod referencyjny pyrzowickiego lotniska.
Zwiększą się możliwości operacyjne portu, co jest związane ze zmianą kodu z 4D do 4E. Oznacza to, że infrastruktura portu lotniczego będzie w całości przystosowana do przyjęcia dalekodystansowych, szerokokadłubowych samolotów o rozpiętości skrzydeł dochodzącej do 65 m, takich jak Boeing 747-400 czy Airbus A340. Kod referencyjny 4E będą miały wówczas tylko dwa lotniska w Polsce - Katowice Airport oraz Lotnisko Chopina w Warszawie.
" Nadanie pyrzowickiemu lotnisku kodu referencyjnego 4E oznacza awans do wyższej ligi polskich i europejskich portów lotniczych. Ta korzystna zmiana będzie skutkowała zwiększeniem możliwości operacyjnych lotniska. Port w Pyrzowicach będzie jedynym lotniskiem w południowej Polsce o tak wysokim kodzie referencyjnym. To istotny argument stojący za wyborem naszego portu przez przedstawicieli linii lotniczych, touroperatorów, firm kurierskich, czy brokerów cargo zastanawiających się, skąd uruchomić dalekodystansowe połączenie regularne lub cargo" - mówi Cezary Orzech, rzecznik Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.
Wraz z przyrostem liczby operacji, jakie będą realizowane przez samoloty kodu E w Katowice Airport, przedstawiciele lotniska zapowiadają podwyższenie poziomu ochrony w zakresie ratownictwa. Obecnie lotnisko utrzymuje gotowość odpowiednią dla poziomu 8 wg przepisów ICAO. Od 28 maja br. Lotniskowa Służba Ratowniczo-Gaśnicza w porcie będzie przygotowana, by utrzymać 9 kategorię. Oznacza to, że w pełnej gotowości pozostaną co najmniej trzy pojazdy ratowniczo-gaśnicze, których czas na dotarcie do jakiegokolwiek miejsca na drodze startowej nie powinien przekraczać dwóch minut.
Kod referencyjny złożony jest z cyfr w przedziale od 1 do 4 oraz liter alfabetu od A do F. Odpowiednia interpretacja kodu referencyjnego umożliwia określenie korelacji pomiędzy wieloma warunkami technicznymi charakteryzującymi dane lotnisko, a minimalnym wyposażeniem samolotów, które z niego korzystają.
Pierwszą częścią składową kodu jest cyfra odpowiadająca maksymalnej długości referencyjnej startu samolotu (RDS). Stanowi ona minimalną długość, jaka jest wymagana do startu samolotu w odniesieniu do jego maksymalnej, certyfikowanej masy. Cyfra 1 w kodzie referencyjnym oznacza, że długość ta jest mniejsza niż 800 m; 2 świadczy o tym, że długość ta wynosi od 800 do 1200 m; 3 wskazuje, że długość ta mieści się w przedziale od 1200 do 1800 m; natomiast cyfra 4 sygnalizuje o tym, że minimalna długość wymagana do startu jest większa niż 1800 m.
Drugim elementem kodu referencyjnego jest litera oznaczająca m.in. maksymalną rozpiętość skrzydeł samolotu. Poszczególne litery symbolizują kolejno: A - rozstaw skrzydeł poniżej 15 m (do tej grupy należą wszystkie samoloty jednosilnikowe i niektóre business jety); B - rozstaw skrzydeł 15-24 m (np. turbośmigłowe samoloty produkcji ATR - modele 42 i 72); C - rozstaw skrzydeł 24-36 m (np. Airbus A320 czy Boeing 737); D - rozstaw skrzydeł 36-52 m (np. Boeing 767 czy Airbus A300); E - rozstaw skrzydeł 52-65 m (np. Boeing 747 czy Airbus A330); F - rozstaw skrzydeł powyżej 65 m (np. AN225 Mrija, Airbus A380 czy Boeing 747-8).
W związku z dostosowaniem infrastruktury portu do przyjęcia większych statków powietrznych przeprowadzony został szereg inwestycji. Jedną z nich była rozbudowa płyty postojowej nr 1 w kierunku wschodnim wraz z modernizacją dróg kołowania E1, E2 i D (wyższy kod referencyjny lotniska wymaga większej szerokości dróg kołowania, które wraz z symetrycznymi poboczami nie mogą być mniejsze niż 44 m). Najistotniejszym przedsięwzięciem było wybudowanie nowej drogi startowej o długości 3200 m i szerokości 45 m wraz z systemem dróg kołowania: trzech prostopadłych o oznaczeniach L, S i T oraz jednej drogi szybkiego zejścia. Innymi istotnymi inwestycjami były również: budowa płyty do odladzania statków powietrznych oraz budowa płyty postojowej dla samolotów cargo wraz z drogą kołowania E0.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Nowi managerowie w VI Hotels & Resorts
Jakie dania najchętniej zamawiają Europejczycy?
46 milionów złotych dofinansowania na szlaki turystyczne w Małopolsce
Bank kupił węgierski portal turystyczny
Air Baltic zawiesza loty do Rygi
Ryanair ogłasza rozkład lotów na zimę 2016/2017
Transavia poleci z Wrocławia i Katowic
Wyrok w sprawie upadłych biur podróży
Rusza kolejna edycja kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie
Trwają pryzygotowania do TT Warsaw
Spółki kolejowe wychodzą z zapaści?
Sposób złożenia reklamacji może mieć wpływ na jej skuteczność
Na WorldHotel strefa przyszłości
Bez płacy minimalnej dla kierowców przejeżdżających przez Niemcy?
Urząd Lotnictwa Cywilnego odpowiada na zarzuty NIK
Warszawa Modlin i Katowice w rankingu 30 najtańszych lotnisk w Europie