Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
Czy hotele powinny prowadzić własnego bloga?
Blogi od kilku lat są jednym z najmodniejszych narzędzi komunikacji i dialogu w internecie. Stale aktualizowane strony mają coraz większe zasięgi i szybko zdobywają rzesze wiernych czytelników.
Wg badań CBOS ponad 6% Polaków prowadzi własnego bloga. Badania pokazują także, że ponad jedna trzecia użytkowników, którzy czytają blogi minimum raz w miesiącu przyznaje, że zdarzyło się im kupić produkt lub usługę pod wpływem tego, co przeczytali (34%). Blogi stanowią obecnie jeden z najważniejszych kanałów informacyjnych o bieżących trendach i promocjach. Stale obserwujemy ich profesjonalizację, niektórzy blogerzy w ciągu ostatnich lat urośli do rangi ekspertów zapraszanych do telewizji i radia. Przez rosnące znaczenie blogosfery w działaniach ePR zauważamy także rosnący trend współpracy na linii marketer - bloger. Jak ten potencjał wykorzystują hotelarze?
"Blogerzy posiadają ogromny wpływ na decyzję zakupowe swoich czytelników, mają znacznie bardziej precyzyjne dotarcie niż np. reklama w radiu czy telewizji. Stała współpraca z blogiem związanym z branżą, w której działamy pozwala budować wizerunek marki wśród zaangażowanych i świadomych swoich potrzeb klientów. Blogi jako ważny kanał komunikacji zagościły już na stałe w świadomości użytkowników Internetu, zauważyli to w końcu hotelarze" - mówi Paweł Jakubowski, twórca bloga o tematyce podróżniczo hotelowej Lubię podróże. "Polska blogosfera zajmująca się tematyką hoteli dopiero raczkuje. Najważniejsze jest, że hotelarze dostrzegli potrzebę komunikowania swojej oferty za pomocą blogów, co jest popularne od kilku lat w USA, Australii i na Wyspach Brytyjskich" - dodaje.
Popularność stron bookingowych, gdzie można czytać i dodawać opinie o hotelach daje jasny komunikat, że ludzie dokonują rezerwacji, na podstawie opinii innych klientów, a nie kolorowej reklamie w czasopiśmie. Wpisy na blogach to nic innego jak wyczerpująca subiektywna opinia na jakiś temat, lub o jakimś produkcie, zazwyczaj połączona z profesjonalnymi zdjęciami i komunikatem reklamowym. Wielu z nas czytając recenzję danego produktu zastanawia się, na ile jest ona prawdziwa i rzetelna. Warto jednak pamiętać, że blogerzy, którzy na swoich stronach dodają jedynie artykuły sponsorowane i zachwalają każdy produkt, tracą wiarygodność, a co za tym idzie czytelników.
"Hotel zdecydowanie nie powinien mieć wpływu na kształt recenzji. Może ją uatrakcyjnić oferując do opisania np. kolację we własnej restauracji, koktajle w barze czy jakieś inne dodatkowe usługi, którymi chce się pochwalić, ale nadal powinna to być subiektywna ocena blogera" - mówi Rafał Zatorski, twórca jednego z pierwszych blogów zajmujących się tematyką hoteli luksusowych i programów lojalnościowych, Hotel Spotter. " Nie należy się bać, że jakieś aspekty mogą zostać ocenione negatywnie, no chyba że będzie ich więcej niż pozytywów. Hotel powinien móc co najwyżej na koniec zadecydować czy chce, żeby taka recenzja się ukazała na stronie, czy jednak nie. Nawet jeśli jest to płatna współpraca, to też nie można oczekiwać, że recenzja będzie wyłącznie pochlebna. Nie płaci się w końcu blogerowi za opinię, tylko za włożoną w napisanie artykułu pracę i za reklamę w Internecie, jaką dzięki niemu hotel uzyska. I to reklamę widoczną dla społeczności osób zainteresowanych tematyką hoteli, którzy nierzadko na tej podstawie dokonują potem decyzji, który obiekt zarezerwować" - dodaje.
Właściciele hoteli nie do końca zdają sobie sprawę jakie korzyści może przynieść prezentacja ich obiektu na blogu. Zwłaszcza, że koszt współpracy jest stosunkowo niski, często opiera się na współpracy barterowej. Najchętniej z takiej formy reklamy korzystają hotele sieciowe, mające świadomość tego, że blogi to także narzędzie sprzedażowe. "Chętnie podejmujemy współpracę z blogerami, to dobre rozwiązanie dla hoteli sieciowych ponieważ mamy dość spore ograniczenie jeżeli chodzi o komunikację aktualnych treści za pomocą strony internetowej. Blog daje wiele możliwości, począwszy od fotorelacji, poprzez recenzję czy konkurs dla czytelników. Dociera bezpośrednio do osób często korzystających z infrastruktury hotelowej" - mówi Marcin Ziobro, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport.
W dobie popularności content marketingu coraz więcej hoteli decyduje się prowadzić swoje własne blogi. Wbrew pozorom nie jest to prosta rzecz, wymaga czasu, zorganizowania i spójnej koncepcji, a o tą ostatnią najczęściej najtrudniej. Najpopularniejszymi tematami na blogach prowadzonych przez hotele są promocje, wkładki sezonowe w hotelowych restauracjach oraz wydarzenia z życia miasta, regionu z którym dany obiekt jest związany. Warto jednak pamiętać, że kilka niezwiązanych ze sobą oraz bezpośrednio z hotelem postów raczej nie pozwoli zatrzymać czytelnika na długo. Natomiast dobrze prowadzony blog z regularnie dodawanymi wpisami może przynieść wiele korzyści. Google wysoko pozycjonuje strony o unikalnej treści, które dodatkowo są często aktualizowane. Buduje to także wizerunek hotelu jak specjalisty branży oraz znawcy regionu oraz zapewnia content na social media.
Dynamiczny rozwój zagranicznych sieci hotelowych w Polsce, zwiększenie świadomości konsumenckiej i rosnąca popularność pakietów lojalnościowych to elementy, które przyczyniają się do rozwoju blogosfery. "Internauci może nie są jeszcze przyzwyczajeni do szukania informacji o hotelach na blogach, ale to już się zmienia, dostaję coraz więcej zapytań o hotele i najkorzystniejsze cenowo kanały rezerwacji. Potencjał polskiej blogosfery w tej dziedzinie jest ogromny" - podsumowuje Rafał Zatorskil.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Enoturystyka rozwija się w
Taylor Swift da zarobić
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Sfinks Polska przejmie sieć pizzerii
Ruszył proces sprawcy fałszywego alarmu bombowego w Modlinie
Jak zmieniają się podróżnicze zwyczaje Polaków?
Rozpoczął się strajk pilotów Lufthansy
Emirates chce wdrożyć nową strategię
Hilton Garden Inn Kraków Airport ma nowego dyrektora
Czy będą nowe połączenia z Ławicy?
Rainbow Tours publikuje wyniki
Nowa marka wchodzi na rynek hotelarski i eventowy
Będzie ciężko o branżowego inwestora dla LOT-u
W karnawale wzrasta sprzedaż alkoholu
Rośnie obecność tanich przewoźników na świecie. Międzynarodowy ruch pasażerski 2016
Workshop dla organizatorów wyjazdów do Niemiec
Rainbow Tours zwiększa przychody w kwietniu
Turystyka kulinarna na poznańskim festiwalu naukowym
Best Western otwiera nowe obiekty w Krakowie
DZT promuje Niemcy jako cel zrównoważonej turystyki
Polska wśród stabilnych gospodarek Unii, dobre informacje dla branży turystycznej