LOT przejmie estońskiego przewoźnika?
PLL LOT podpisały umowę o strategicznej współpracy z estońskim narodowym przewoźnikiem - Nordicą.
Polski przewoźnik zamierza objąć 49% udziałów w jej spółce córce - Regional Jet, która dysponuje flotą samolotów regionalnych z rodziny Bombardier CRJ. Od 19 listopada LOT obejmie swoim desygnatorem wszystkie połączenia z Tallinna, a także tymczasowo zbazuje w stolicy Estonii jeden ze swoich Embraerów. Z kolei dwa samoloty Bombardier CRJ-900 rozpoczną wykonywanie dla LOT-u bezpośrednich połączeń z Warszawy. Jak przekonują przedstawiciele przewoźnika w komunikacie prasowym, ten model współpracy, który pozwoli LOT-owi umocnić swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej, a obu przewoźnikom umożliwi rozwój, przy zachowaniu swojej narodowej tożsamości.
Nordica to estoński narodowy przewoźnik, który powstał decyzją rządu Estonii w 2015 roku po likwidacji linii Estonian Air. W ramach współpracy od 19 listopada LOT zacznie realizować pod desygnatorem LO, przy wykorzystaniu samolotów spółki Regional Jet, wszystkie połączenia z Tallinna, jakie w ofercie ma Nordica, a więc rejsy ze stolicy Estonii do Brukseli, Sztokholmu, Amsterdamu, Wiednia, Kijowa, Wilna, Oslo i Trondheim. Rejs między Tallinnem a Monachium będzie tymczasowo obsługiwany jednym z Embraerów LOT-u, który zostanie zbazowany w stolicy Estonii.
Każdy z rejsów na tych trasach będzie realizowany pod numerem lotu polskiego przewoźnika w przedziale LO8001-8999. Połączenia z Tallinna będą dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży LOT-u, w tym na stronie lot.com. Oprócz sieci sprzedaży, Nordica korzystać będzie również z innych elementów platformy operacyjnej i komercyjnej LOT-u, generując w ten sposób efekt skali korzystny dla obu podmiotów. W ramach modelu biznesowego współpracy całość ryzyka handlowego połączeń z Tallinna pozostanie po stronie Nordiki.
Siatka połączeń Nordiki pokrywa się z naszą własną niemal w stu procentach. Wykorzystanie Bombardierów CRJ-900, należących do Regional Jet, pozwoli nam na dużo większą operacyjną elastyczność, a za tym idzie większa efektywność kosztowa. Na przykład samolot lecący wieczorem z Warszawy do Sztokholmu już nie będzie musiał nocować w Sztokholmie, ale będzie mógł polecieć w kolejny rejs do Tallinna i spędzić noc w swojej macierzystej bazie. To o wiele tańsze i nie wymaga ponoszenia kosztów nocowania załóg - mówi Rafał Milczarski, prezes LOT.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Dział aktualności dnia:
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Rozpoczął się strajk pilotów Lufthansy
Emirates chce wdrożyć nową strategię
Hilton Garden Inn Kraków Airport ma nowego dyrektora
Czy będą nowe połączenia z Ławicy?
Rainbow o wielkości przedsprzedaży oferty Lato 2016
Jak kształtują się ceny przelotów do Panamy po ogłoszeniu gospodarza ŚDM 2019?
Sieć hoteli i hosteli A&O rozszerza portfolio w Czechach
Będzie ciężko o branżowego inwestora dla LOT-u
W karnawale wzrasta sprzedaż alkoholu
Rośnie obecność tanich przewoźników na świecie. Międzynarodowy ruch pasażerski 2016
Unia zniesie wizy dla Ukraińców i Gruzinów?
Orbis publikuje wyniki finansowe
Bary fast food zapłacą wyższy podatek VAT?
Qantas poleci bezpośrednio z Australii do Europy?
Best Western otwiera nowe obiekty w Krakowie
DZT promuje Niemcy jako cel zrównoważonej turystyki
Polska wśród stabilnych gospodarek Unii, dobre informacje dla branży turystycznej
Znaleziono ładunek wybuchowy w autobusie
Groźba strajku na jednym z warszawskich lotnisk
Skyscanner wprowadza nowe narzędzie