Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
ICE Kraków podsumowuje rok działalności
Minął rok od inauguracji działalności Centrum Kongresowe ICE Kraków, dlatego przyszedł czas na podsumowanie działalności. Międzynarodowe wydarzenia związane z branżą spotkań, prestiżowe imprezy kulturalne oraz wydarzenia społeczne otwarte dla publiczności. Tak biznesowa i kulturalna wizytówka miasta rozsławia Kraków w Polsce oraz na świecie.
"Za nami już rok funkcjonowania ICE Kraków. Pracujemy niemal bez przerwy i to zaangażowanie procentuje. W czasie 365 dni nasz zespół zrealizował 175 wydarzeń, podczas których odwiedziło nas ponad 195 000 gości! To świetny wynik!" - mówi Izabela Helbin, Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, operatora Centrum Kongresowego ICE Kraków. "Zgodnie z przyjętym biznesplanem przewidujemy przychód na poziomie około 5 milionów złotych. Zainteresowanie obiektem utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie, dlatego już teraz mogę zapewnić, że jesteśmy na dobrej drodze, by zrealizować nasze założenia. To dobra prognoza na kolejne lata" - dodaje Dyrektor Helbin.
Kalendarz wydarzeń planowany jest z dużym wyprzedzeniem. Na rok 2016 zapełniona jest już ponad połowa dostępnych terminów. Zapytania ofertowe dotyczą nawet lat 2020 i 2021.
Jednak intensywną pracę Krakowskie Biuro Festiwalowe, operator ICE Kraków, rozpoczęło już w 2007 roku. Zespół obecny był na najważniejszych biznesowych spotkaniach i konferencjach na całym świecie prezentując markę obiektu (Meedex Paryż, IBTM Barcelona, IMEX Londyn, Convene Wilno, IMEX Las Vegas i inne) na wiele lat przed jego otwarciem. W tym roku do września pracownicy ICE Kraków wraz z przedstawicielami Krakow Convention Bureau byli na 6 międzynarodowych wydarzeniach, promując Kraków jako doskonałą destynację dla przemysłu spotkań i organizacji kongresów i konferencji.
"Przemysł spotkań w Polsce generuje nowy zyski dla gospodarki oraz miejsca pracy w lokalnych społecznościach. Nie tylko pobudza ekonomicznie nowe obszary, ale również wzmaga potencjał regionów opierając się o ich inteligentne specjalizacje. Nowe obiekty kongresowe na mapie Polski udowodniają, że organizacja spotkań może stać się kluczową dziedziną dla wielu miast" - wymienia dr Krzysztof Celuch, Kierownik Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej" "Centrum Kongresowe ICE Krakow należy do czołówki europejskiej. Połączenie ciekawej architektury, funkcjonalności oraz profesjonalnej obsługi daje podstawę do stwierdzenia, iż będzie ono odgrywało coraz istotniejszą rolę na rynku spotkań" - dodaje z przekonaniem dr Celuch.
"Promocja obiektu odbywa się wielokanałowo - w mediach tradycyjnych - promowany jest nie tylko obiekt, ale także każde wydarzenie. ICE Kraków na stałe współpacuje z mediami branżowymi - meetingplanner.pl, MICE Poland, Rynek Turystyczny; Polską Organizacją Turystyczną - Poland Convention Bureau, Krakow Convention Bureau. Stawiamy również na komunikację bezpośrednią w Internecie - prężnie rozwijamy kanały społecznościowe Instagram oraz Facebook. Wszystkie działania mają na celu nie tylko promowanie samego obiektu, ale również Krakowa jako idealnej lokalizacji dla przemysłu spotkań oraz wydarzeń kulturalnych" - mówi Dyrektor Helbin.
Nie bez znaczenia jest również wartość ICE Kraków dla marki miasta. Kraków poza kulturą jest teraz również kojarzony z biznesem. Od inauguracji ICE Kraków miasto oferuje możliwość zorganizowania międzynarodowych kongresów, których wcześniej nie mogło gościć ze względu na brak odpowiedniej infrastruktury.
Małgorzata Przygórska-Skowron, kierownik Krakow Convention Bureau podkreśla, że powstanie obiektów, będących impulsem do zwiększonej ilości imprez masowych w Krakowie, a także międzynarodowych kongresów, korzystnie wpływa na zmiany tzw. sezonowości oraz stymuluje rozwój usług "okołoeventowych". "Centrum Kongresowe ICE Kraków było długo wyczekiwaną inwestycją. Organizacja wydarzeń, szczególnie prestiżowych, które mogą odbyć się w obiekcie, to bardzo skuteczna forma promocji miasta. Także kreowanie wydarzeń i wiązanie ich z miastem to forma PR o długofalowych efektach. Zarówno organizatorzy jak uczestnicy konferencji podkreślają, że Kraków bardzo pozytywnie zaskakuje" - mówi kierownik KCB.
Przychód dla ICE Kraków powoduje również przychód w sektorze usług (transport, hotelarstwo, gastronomia, turystyka indywidualna, handel, obsługa imprez, dostawcy sprzętu eventowego), który przekłada się na znaczące wpływy z podatków do budżetu miasta.
Dyrektor Helbin wspomina także o planach na przyszłość. "Do końca roku zamierzamy zrealizować jeszcze około 75 wydarzeń. 45 z nich jest już zakontraktowanych, mamy podpisane na nie umowy, trwa dopinanie szczegółów technicznych i produkcyjnych"
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Turystyka z gorszą obsługą
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział targi, konferencje, workshop:
Nowe Trendy w Turystyce już za
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Organizatorzy ŚDM podpisali porozumienie z krakowskim lotniskiem
PIT: Rzetelna Firma... jednak nie do końca
GOPR podsumowuje i ostrzega przed śniegiem
MSZ odradza podróż do Pakistanu
Spotkanie Ministra Sportu i Turystyki z delegacją z Kazachstanu
Czym zaskoczyć gości restauracji w lecie?
Jakie wyniki osiągnął Rainbow w lutym 2016 roku?
Sphinx otwiera dwa nowe lokale
Jakie są zwyczaje podróżnicze Polaków?
Kujawsko-Pomorskie promuje się przez Minecraft
W okresie świąt turyści zostawiają coraz więcej pieniędzy w Polsce
Ogarnięty wojną kraj chce przyciągać turystów
Wzrastają ceny przelotów na kierunkach turystycznych
MSZ ostrzega przed wyjazdami do Indonezji
Jak hotele starają się zatrzymać klientów w obiekcie?
Słodycze na wycieczkach szkolnych dozwolone
Akty terroru zmienią strukturę wyjazdów Polaków w sezonie zimowym
współpraca z ECCO-HOLIDAY-proszę o opinie